CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Monday, October 12, 2009

Mamzer – Copil nelegitim/ bastard

Cel născut din curvie să nu intre în adunarea Domnului, nici chiar al zecilea neam al lui să nu intre în adunarea Domnului. - Deuteronom 23:2

În Iudaism, un copil nelegitim/ născut din curvie se numeşte Mamzer. Potrivit cu Halacha (legea Iudaică) statutul de mamzer revine oricărui copil, fie băiat sau fată, care este rodul unei relaţii în afara Legilor lui Adonai. Un copil este declarat mamzer în cazul în care mama acestuia este o femeie căsătorită sau logodită cu un alt bărbat decât tatăl copilului.
Porunca dată de Adonai pare destul de dură având în vedere faptul că un mamzer nu este vinovat el însuşi de păcatul părinţilor, însă el este cel care trebuie să poarte pedeapsa. De ce? Pentru că Adonai dorea să-i facă să fie conştienţi că toate acţiunile lor au consecinţe generaţionale.
Un mamzer era lipsit de anumite drepturi în Israel (avea voie să se căsătorească doar cu un convertit/ă sau un alt/ă mamzer, nu avea drept ritualic în cazul în care era din familie de Cohanim / preoţi, etc) însă era considerat evreu. Nouă generaţii după el/ ea sufereau acelaşi „tratament”.

Când Miriam (Maria, mama lui Isus) a rămas însărcinată de la Ruach Ha’Kodesh (Duhul Sfânt) era logodită cu Yosef deşi nu el era tatăl copilului. Dacă Yosef ar fi respins-o, Yeshua trebuia să aibă statutul de mamzer în Israel.

În versetul 8 din Evrei 12 scrie: „Dar dacă sunteţi scutiţi de pedeapsă, de care toţi au parte, sunteţi nişte feciori din curvie, iar nu fii.” Adică, dacă Adonai nu te pedepseşte ca şi pe un fiu, ai statutul de cetăţean al Împărăţiei, dar eşti un mamzer cu drepturi limitate. Deci odată cu pedepsa vine şi binecuvântarea de a fi numiţi copii ai Celui Sfânt. Adonai a făcut pentru noi ce a făcut Yosef pentru Miriam şi Yeshua. Noi, care nu eram ramuri fireşti ale măslinului, am fost altoiţi în Israel, ca să căpătăm aceleaşi binecuvântări ca şi ei, măcar că ei au dreptul de întâi născut. Adonai ne-a recunoscut ca şi copii ai Lui, ne-a înfiat, ne-a dat Numele Său ca să fim ai Lui din punct de vedere legal. Mulţumesc Adonai că prin Yeshua sunt a Ta.

Bat Melech
Cristina

No comments:

Post a Comment