CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, July 7, 2010

Stai locului!

Căci aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu, Sfântul lui Israel: „În linişte şi odihnă va fi mântuirea voastră, în seninătate şi încredere va fi tăria voastră.” Dar n-aţi voit! Ci aţi zis: „Nu! Ci vom fugi pe cai!” – De aceea veţi şi fugi! – „Vom călări pe cai iuţi!” – De aceea cei ce vă vor urmări vor fi şi mai iuţi! - Yeshayahu/Isaia 30:15-16

Ți s-a întâmplat vreodată să te temi de circumstanțele în care te afli așa de tare încât să vrei doar să fugi? Îți și plănuiești cum să fugi de situațiile respective. Ca un bun credincios însă, să nu spună că n-ai întrebat, Îl întrebi și pe Adonai ce trebuie să faci. Și Sfântul lui Israel îți răspunde ”în liniște și fără efort va fi scăparea ta, în seninătate și încredere va fi tăria ta”... te gândești ”Sigur, asta nu e de la Domnul! Sigur doar îmi doresc eu să fie bine și de aceea cred că El îmi vorbește... trebuie să văd cum să scap!” Și-ți bați mintea cum poți mai bine și găsești ”calul” pe care să fugi. Când Adonai te vede că în loc să te încrezi în El, te încrezi în calul pe care vrei să fugi, atunci îți dă motive să fugi. De obicei omul e ”bleg” (vorba lui Cella) și nu pricepe că mai bine s-ar opri să-și ceară iertare și să aștepte ajutorul lui Adonai. Crede că faptul că nu scapă de ce-l urmărește are legătură cu mijlocul prin care fuge și alege un cal mai iute. Dar cu Adonai nu te iei la întrecere...chiar dacă tu ți-ai găsit un cal rapid cu care să fugi, situațiile care te vor urmări vor fi mult mai rapide decât calul tău și tot n-ai să scapi.
Știu că nu are logică să nu te temi. Știu că lucrul logic atunci când vezi ceva de care ți-e frică e să începi să tremuri și să vrei să fugi. Dar Adonai are o cale mai bună. Nu știu cum e Adonai cu alții dar cu mine, dacă este o cale grea printr-o problemă, pe aceea o alege să mă facă să umblu prin ea. Nu mă plâng pentru că am înțeles că dacă alege calea cea mai grea nu e pentru că e supărat pe mine, nu e nici măcar pentru că ar crede că pot să trec prin ce îmi dă în cale, e pentru că vrea să văd eu că și dacă mereu aș fi în situații imposibile El e mai mare decât problemele mele și e perfect capabil să mă treacă prin ele. Că îmi dă senzații tari, asta e partea a doua, dar de 9 ani încă nu m-am plictisit niciodată în umblarea cu Adonai și nici nu mi-am permis luxul de a lenevi.
Am înțeles că fuga, fie ea pe cai, pe avioane, pe orice ar fi, nu e o opțiune. Ce e de mirat când ești în situații liniștite și ai liniște? Nimic. Dar poți să stai să te miri când ești în situații neliniștite și ai liniște. Ce e de mirat că te ține apa când stai în barcă? Dar poți să te miri până nu mai poți când vezi că tu, fără nici o barcă, doar cu privirea Celui Sfânt, stai în picioare pe ape.
Da vin încercări și e normal să vină, dar ele nu sunt motiv ca tu să-ți cauți mijlocul prin care să fugi, ci sunt un motiv să te încrezi în Adonai. Știu că ne luptăm cu lucruri imposibil de înfruntat de multe ori și poate că de 10000 de ori până acum ai fugit cât te-au ținut picioarele pentru că știai că te vor doborî, dar acum a venit momentul să știi un adevăr mai mare și anume că poți să stai pe loc și să nu fugi. Să stai în picioare acolo unde te-a pus Adonai știind mai mult decât că ți-e frică, faptul că El ce promite și împlinește și dacă a promis că nu te lasă, atunci și dacă trebuie să mute cerul și pământul ca să ajungă la tine, așa va face! Stai liniștit știind că liniștea ta nu vine din circumstanțele în care te afli ci din cunoștiința că El e Vrednic să fie crezut. Alungă orice gând de fugă din mintea ta și lasă să vină împotriva ta orice ar veni. În Yaakov 4:7 scrie ”Împotriviţi-vă diavolului, şi el va fugi de la voi.” Nu scrie luptați-vă până la sânge și da de, da de veți trăi. Nu. Scrie doar să te împotrivești, adică în loc să fugi în direcția opusă când îl vezi, rămâi pe poziție tare și neclintit. Atunci el va fugi de la tine. E o regulă. El nu știe cum să se lupte cu tine și mizează doar pe frica ta, că ai să fugi când ai să vezi problemele, dar când te vede că stai ferm împotriva lui, el fuge de tine. Nu pentru că tu ai fi vreun mare zmeu ci pentru că așa e mântuirea care vine de la HaShem!
Știu că logica, normalitatea, totul te îndeamnă să o iei la sănătoasa când vezi că vine ceva rău împotriva ta, dar dacă te temi și fugi, Adonai va lăsa să te biruie pentru că deja nu te mai încrezi în El ci în fuga ta, dar dacă rămâi pe poziție și ai încredere în Cel ce poate totul, atunci în încredere va fi tăria ta. Adonai e Vrednic să fie crezut!

Bat Melech בת מלך
Cristina

9 comments:

  1. Oy vey, tu Chris, mustruluita ma mai simt. Ca numai eu stiu cat am fugit saptmanile astea, si asta simtindu-L pe El aproape... Zici ca am fost la cros (vorba lui Cella). Multumesc pentru invatatura. O sa o rumeg si Adonai sa-mi dea intelepciune sa bag la cap.

    ReplyDelete
  2. Crede-mă că înțeleg. Asta îmi sună în primul rând mie că îmi vine să fug de să nu mă văd, dar am ales să nu. Adonai Hu tov kol ha zman, Baruch HaShem!

    ReplyDelete
  3. Azi dimineata m-am trezit cu sentimentul ca trebuie sa o iau la fuga, ca trebuie sa spun nu la ceea ce am spus DA. Nu stiu daca m-am facut inteleasa...Citind blogul tau am gasit de fapt un raspuns la ceva ce ma framanta. Cu adevarat Dumnezeu lucreaza prin oameni si simplul fapt ca iti citesc blogul nu e intamplator.Multumesc. Domnul sa te binecuvanteze fiica de Împarat.

    ReplyDelete
  4. Tot citesc articolul asta si Emma crede-ma ca l-am dat mai departe cu mentiunea: "e scris pentru noi, doritorii de insule pustii" ;)).
    Am obosit sa alerg, sa caut. Acum ma odihnesc, caii sunt la pascut in treaba lor, avioanele se odihnesc ... iar eu stau cu Preiubitul meu ;)

    ReplyDelete
  5. Kameluna, Adonai să te binecuvinteze și să te păzească, să îți dea puterea să rămâi pe loc știind că nu mână de om te ține. Shalom!

    Cella... m-ai făcut să râd ”caii sunt la păscut” lol. Fii binecuvântată yafah shel Elohim!

    ReplyDelete
  6. Pentru tine cu mult drag:

    http://avimelech24.wordpress.com/2010/06/10/elo-elohai-eyal-golan-אילן-אילו-אלוקי-אייל-גולן-video/

    Yna
    Avimelech

    ReplyDelete
  7. Nu ma pot abtine sa nu ma gindesc la profetul Elyahu atunci cind vine vorba de-a fugi de teama din cauza unei situatii dificile , aparent imposibile in care te afli . Acesta , din rivna pentru Adonai , a ucis toti profetii falsi si mincinosi indopati la masa Izabelei , sotia regelui Ach'av . Dupa care , el , cel al carui cuvint era una cu cuvintul lui Adonai - "in acesti ani nu va fi nici roua , nici ploaie decit numai cind voi zice eu" (3Regi 17:1) - s-a temut pentru viata sa si a gasit de cuviinta sa fuga ca sa nu fie omorit! Ajunge in cele din urma la Har Horeb si se ascunde intr-o pestera . Dar Cuvintul Domului vine le el si-l intreaba :" Ce faci aici , Elyahu? ... Iesi si stai pe munte inaintea fetei Domnului!" ( 3Regi 19:9;11) .
    Pentru mine aceste cuvinte suna cam asa :" unde credeai ca poti sa fugi si sa te ascunzi ca Eu sa nu te gasesc? Acum sintem fata-n fata , numai noi doi , si problema ta este aceeasi .Asa ca , fa bine si priveste-o , stai deasupra ei inaintea Mea - "pe munte" - caci Eu sint Cel care conduc!" Si-i apare lui Elyahu intr-o "adiere de vint lin" . Nu intr-o vijelie , nu intr-un cutremur , nu in foc ,nu in nimic din ce l-ar putea zgudui pe cel deja zguduit ,nu , ci intr-o "adiere de vint lin" , in ceva ce-ti da liniste in nelinistea ta . Adonai a dorit sa-l invete o lectie ; la fel , prin el , pe mine si pe tine : aceea ca esenta Lui nu este violenta , ci vocea inceata si marunta care-ti ajunge la inima si-ti picura acolo pacea lui Yeshua , cind crezi ca nu mai ai scapare .
    Poti sa fii tentat s-o iei la fuga , sa-ti intocmesti trasee chiar , atunci cind vezi ca esti in impas . Este omeneste sa se intimple asa . Dar cred ca pentru toata lumea vine un moment cind trebuie sa inteleaga faptul ca ... n-ai unde fugi ca El sa nu te gaseasca . Eu am inteles acest lucru intr-un moment crucial din viata mea , in urma cu 5 ani .Nu aveam scapare , asa ca mi-am incovoiat spinarea asteptind ... si in loc de vijelie , de cutremur si de foc am simtit "adierea de vint lin" care-mi tine rasuflarea in trup ...
    Elyahu , desi era "zelos pentru Dumnezeu" , a fugit pentru ca nu a inteles ca n-avea unde fugi , ca timpul fugii a trecut , ca pentru a face fata unei situatii grele din viata ta nu trebuie sa faci zgomot fugind ; altfel risti sa nu-I auzi vocea soptita cind vine si iti spune : "Iesi si stai pe munte inaintea Mea!"
    Adonai , iti multumesc ca mi-ai dat o lectie personala , dura , mult prea dura , dar fara de care n-as fi inteles altfel ca "bine este sa astepti in tacere ajutorul Domnului!" (Plingerile lui Yirmiyahu 3:26).

    Maria de Jesus .

    ReplyDelete
  8. Sa fii binecuvantata in CER si pe PAMANT !
    NIMIC NU ESTE INTAMPLATOR,am primit un link
    spre blog-ul tau,EL a ales aceasta CALE...
    Ma HRANESC din CUVINTELE tale !
    Este a treia zi de cand vin in TEMPLUL tau.
    anairam.acsiram@yahoo.com

    ReplyDelete