CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, February 4, 2009

...

Dacă un evreu nu face Kiddush (sfinţire) atunci un goy (ne-evreu) va face Havdalah (despărţire) pentru el.
Rabbi Chaim Volozhin)

Unora Dumnezeu le vorbeşte în şoaptă, altora strigând, depinde cât de aproape sunt de El.
Rabbi Nachman din Breslov


Şi în final apele nu pot să înnece sufletul, ci doar să îl ridice la suprafaţă, pentru că de fapt acesta este motivul pentru care sunt permise în viaţa noastră.
Tzvi Freeman

Un evreu poate să fie evreu cu Hashem (Dumnezeu) împotriva lui Hashem dar niciodată fără Hashem.
Elie Wisel

Unul care învaţă Torah fără intenţia de a împlini ceea ce învaţă, ar fi fost mai bine pentru acel om să nu se fi născut.
Talmud - Yerushalami Berachos 8 a

Oamenii au nevoie de multă, multă înţelepciune ca să rămână simpli.
Rabbi Neftali Ropshitz

Când vezi un om că se înneacă, dând din braţe nebuneşte, încercând să se salveze din puterea apei care îl ţine, cu siguranţă că nu te vei opri ca să râzi de mişcările lui haioase.
La fel, când vezi pe cineva că se mişcă într-un fel ciudat sau îşi ridică braţele în timp ce se roagă, nu râde şi nu-l judeca - el doar încearcă să se salveze de lumea care l-a împresurat, sau orice îi poate distrage atenţia de la Dumnezeu.
Baal shem Tov


Unul din cele mai rele păcate este să nu crezi că ai fost iertat odată ce ai făcut tshuva (te-ai pocăit de păcate). Pentru că atâta timp cât crezi că eşti doar un păcătos, te vei minţi singur că asta vei fi mereu, că nu te poţi schimba şi vei păcătui din nou.
Rabbi David Botton

No comments:

Post a Comment