CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Saturday, February 14, 2009

Suntem mântuiţi prin credinţă, nu prin fapte, dar...

Efeseni 2:8
Căci prin har aţi fost mântuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu.

Romani 3:28
Pentru că noi credem că omul este socotit neprihănit prin credinţă, fără faptele Legii.
Romani 3:31
Deci, prin credinţă desfiinţăm noi Legea? Nicidecum. Dimpotrivă, noi întărim Legea.

Mântuirea este prin credinţă. Amin. Nimic din ce aş putea face eu sau vreun alt om pentru mine, nu mi-ar aduce mântuirea. Mântuirea am primit-o prin credinţa în Isus.
Dar răsplata nu este prin credinţă şi nici nu are cum.
Apocalipsa 22:12
Iată, Eu vin curând; şi răsplata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia după fapta lui.

Dacă am crezut în Isus am fost mântuită, slavă Domnului. Dar după ce am fost mântuită, Dumnezeu îmi dă ceva de făcut, ceva ce El însuşi a pregătit de la întemeierea lumii (Efeseni 2:10) ca să pot să primesc o răsplată. Şi fiecăruia i se va da după faptele lui. Nu mântuire, ci răsplată.
Isus a dat o pildă:
„Un om avea doi feciori; şi s-a dus la cel dintâi, şi i-a zis: „Fiule, du-te astăzi de lucrează în via mea!” „Nu vreau”, i-a răspuns el. În urmă, i-a părut rău, şi s-a dus. S-a dus şi la celălalt, şi i-a spus tot aşa. Şi fiul acesta a răspuns: „Mă duc, doamne!” Şi nu s-a dus. Care din amândoi a făcut voia tatălui său?” „Cel dintâi” (Matei 21)

Degeaba voi sta pe un scaun în Biserică şi îi voi spune lui Dumnezeu vorbe frumoase şi „îl voi crede” pe Dumnezeu, dacă nu fac nimic cu credinţa mea.
1 Ioan 3:18
Copilaşilor, să nu iubim cu vorba, nici cu limba, ci cu fapta şi cu adevărul.

Dumnezeu este drept şi nu cred că el ar da aceeaşi răsplată unuia care doar a „crezut” în El (şi dracii cred şi se-nfioară) şi unuia care şi-a petrecut toată viaţa slujindu-l pe Dumnezeu, astfel demonstrându-şi credinţa. Nu, faptele mele nu mă fac mai plăcută sau mai bună înaintea lui Dumnezeu, dar dacă eu am doar o credinţă fără fapte, atunci credinţa mea este moartă. Şi inversul este perfect valabil. Dacă am fapte fără credinţă, faptele mele nu îmi slujesc la nimic, iar Scriptura le numeşte fapte moarte.

1 Petru 1:17
Şi dacă chemaţi ca Tată pe Cel ce judecă fără părtinire pe fiecare după faptele lui, purtaţi-vă cu frică în timpul pribegiei voastre.


Bat Melech
Cristina

No comments:

Post a Comment