CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Saturday, January 23, 2010

Mărgăritare la porci

Să nu daţi câinilor lucrurile sfinte, şi să nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare, şi să se întoarcă să vă rupă. - Matei 7:6

Lucrurile sfinte sunt pentru sfinţi, nu pentru câini. Poţi să te crezi într-o misiune de "sfinţire a câinilor" şi să încerci să le dai lucrurile tale sfinte, dar în primul rând nu le vor pricepe şi apoi te vor dispreţui. A fi sfânt înseamnă a fi fără păcat iar lucrurile sfinte sunt lucrurile curate din punctul de vedere al lui Adonai. Trebuie să discern bine cui aleg să dau lucrurile mele sfinte, pentru că dacă nu le dau unui sfânt, atunci ele nu vor fi percepute ca lucruri sfinte şi vor sfârşi prin a-mi fi pângărite.

"Să nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor" Yeshua le vorbea evreilor care, din pricina Legii lui Adonai, priveau porcul ca şi un animal necurat. Acesta era un idiom pentru a puncta cât de nepotrivit este să arunci ceva preţuit de tine înaintea cuiva care nu înţelege. A arunca ceva la porci devenea automat spurcat. Dacă eu iau lucrurile pe care le preţuiesc şi le arunc într-un cadru nepotrivit, ele îmi vor fi călcate în picioare ca şi ceva murdar.
De exemplu, dacă eu am înţelegerea că Shabatul este valabil în Noul Legământ, la fel ca şi alimentaţia kosher sau păzirea poruncilor lui Adonai şi intru în discuţii cu oameni care nu doar că nu au aceeaşi înţelegere ca şi mine dar şi resping cu desăvârşire aceste lucruri, eu arunc mărgăritarele mele, să fie călcate în picioare.

Pavel avea înţelegerea că neamurile nu aveau nevoie să păzească lucruri care nu ţineau de mântuire pentru că ei le priveau ca şi poveri, dar în acelaşi timp înţelegea şi valabilitatea poruncilor lui Adonai şi respectul evreilor pentru acestea. A încercat să arunce libertinismul neamurilor la evrei şi a sfârşit bătut. A încercat să desluşească Torah neamurilor şi a sfârşit respins. Atunci tot ce i-a rămas de făcut a fost să fie cu grecul, grec şi cu Iudeul, Iudeu.

Dacă eu am încredinţarea că un lucru este bun, atunci să fac lucrul respectiv pentru că este important pentru mine. Dacă e important pentru cineva să ia Cina Domnului doar cu vin, foarte bine - să facă aşa cum este încredinţat, dar nu are voie să dispreţuiască pe cel care îşi înnioeşte Legământul cu Yeshua bând must, pentru că până la urmă şi mustul şi vinul simbolizează Sângele lui Yeshua, iar ele prin ele nu reprezintă decât băutură. Poate pentru tine a lua cina cu vin reprezintă un mărgăritar, dar dacă îl arunci înaintea unuia care e încredinţat că doar cu must trebuie să ia Cina, atunci mărgăritarul tău, devine ceva spurcat şi vrednic de dispreţuit.

Lucrurile care reprezintă lucruri sfinte, sau mărgăritare pentru mine, trebuie să le dau doar celor care pot să le perceapă ca atare. Nu trebuie să conving pe nimeni că mărgăritarele mele sunt mărgăritare veritabile.
Dacă eu chiar preţuiesc un lucru am să-l ţin la locul potrivit. Un mărgăritar nu îl duci cu tine peste tot să-i faci paradă, ci îl ţii într-un seif, într-un loc ascuns, iar dacă cineva care recunoşte valoarea mărgăritarelor vrea să îl vadă, îl arăt.
Lucrurile tale preţioase sunt ale tale. Ţine-le pentru tine şi Adonai să te lumineze când să le arăţi.

Bat Melech בת מלך
Cristina

2 comments:

  1. Bravo! Sunt întru totul de acord. Margaritarele trebuie tinute la mare pret. Viziunile cu Dumnezeu nu trebuie spuse orisicui nu pricepe de lucrurile sfinte. Doamne ajutā!

    ReplyDelete