CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, February 25, 2009

Martin Luther

Ieri am postat o scrisoare a unui rabbin din Israel, iar în scrisoarea respectivă, este un citat al lui Martin Luther.
Am fost "atenţionată" că Matin Luther este părintele creştinismului protestant şi deci nu ar trebui să îl pun într-o lumină proastă. Argumentul pe care l-am primit a fost că "sigur citatul menţionat este scos din context şi deci sigur interpretat greşit".

În primul rând, Martin Luther s-a pus singur într-o lumină proastă din pricina cărţuliei sale "Evreii şi minciunile lor". În al doilea rând, tot respectul faţă de fratele Matin Luther, care fără îndoială este un reformator al Bisericii Protestante.
Datorită lui Creştinătatea s-a rupt pe veci de Biserica Romano Catolică. El a tradus Biblia din latină în limba germană, astfel făcând accesibil Cuvântul lui Dumnezeu, neamţului de rând. Până aici, jos pălăria!
Însă partea pe care unii creştini o trec cu vederea în legătură cu "fratele Martin", este că era un anti-semit înverşunat. Cam aici ni se despart drumurile mie, de "fanii Martin Luther".
El şi-a dat toată silinţa ca să "îi convertească pe evrei" la creştinism, dar pentru că mesajul lui pentru ei, era lipsit de putere şi pentru că nu a avut nici un rezultat, a ajuns la concluzia că evreii sunt nişte blestemaţi.
Am ajuns singură să înţeleg că mulţi "fraţi" de-ai mei suferă de "sindromul Luther". Ce înseamnă asta? Adică "Iubim evreii şi Israelul doar în eventualitatea în care s-ar întoarce la Isus".
Eram într-o biserică şi nu vreau să dau numele mult prea bunului frate care vorbea la amvon, care spunea "este imposibil să iubeşti un evreu care nu crede în Isus, de fapt cred că ei sunt imposibili". Omul a ţinut să menţioneze înainte că are pe inimă poporul Israel.
Mai văd câte un creştin care poartă Magen David (steaua lui David) la gât şi dacă stai de vorbă cu omul e tot numai "dragoste" pentru evrei, dar dacă întâlnesc un evreu şi dacă începe evreul să argumenteze de ce nu crede în Isus (şi fii sigur că acolo se ajunge inevitabil oricâte proorocii te-ai apuca tu să-i explici că a împlinit Isus), "marele iubitor al evreilor" ajunge aproape să-i urască. Din proprie experienţă am învăţat că e aproape imposibil să câştigi un argument cu un evreu.

Dar destul cu frustrările mele, pentru cei care cred că aberez, iată câteva citate din cartea "Evreii şi minciunile lor". Pentru cei care cred că sunt scoase din context recomand citirea cărţii. Pentru cei care pot să citească în limba engleză iată un link al cărţii http://www.humanitas-international.org/showcase/chronography/documents/luther-jews.htm.

"Am luat decizia să nu mai scriu despre evrei sau împotriva lor. Dar de când am auzit că aceşti mizerabili şi blestemaţi nu încetează să ne ispitească, până şi pe noi, creştinii, am decis să public această cărticică, ca să mă pot număra printre cei care s-au împotrivit activităţilor lor otrăvitoare, să mă număr printre cei care i-au avertizat pe creştini să se păzească de ei."


"Totuşi ei nu au ajuns desăvârşiţi în arta minciunii, ei mint cu aşa lipsă de îndemânare, încât oricine este puţin atent poate cu uşurinţă să îi prindă cu minciuna. Dar pentru noi, creştinii, ei sunt exemplul perfect al mâniei lui Dumnezeu."



"...dar apoi să fie scoşi pe veci din ţara asta. Pentru că aşa cum am auzit, mânia lui Dumnezeu este aprinsă împotriva lor, până acolo încât mila doar îi face mai răi iar "mila dură" îi poate corecta, dar prea puţin. În orice caz, afară cu ei!"


"Ce ar trebui să facem noi, creştinii, cu acest popor condamnat şi respins? Din moment ce ei trăiesc printre noi, nu îndrăznim să le tolerăm comportarea, acum că suntem în cunoştiinţă de minciunile şi blasfemia lor. Dacă îi tolerăm, ne facem părtaşi la minciunile lor............
Am să vă sfătuiesc cu toată sinceritatea:

În primul rând, să li se dea foc sinagogilor şi şcolilor evreieşti şi să se îngroape şi să se acopere cu pământ tot ce nu va arde. Acest lucru să se facă în onoarea Domnului nostru şi în cinstea sacrificiului Său, ca Dumnezeu să vadă că noi, creştinii, nu tolerăm în mod conştient minciunile, blestemele şi bafemia lor împotriva Fiului Său şi împotriva creştinilor Lui......



În al doilea rând, vă sfătuiesc să le distrugeţi casele, pentru că urmăresc în casele lor aceleaşi obiceiuri ca şi în sinagogi. În schimb să stea în grajduri ca şi ţiganii. Acest lucru îi va învăţa minte că nu sunt stăpânii ţării noastre, aşa cum se fălesc ei, ci să li se amintească că trăiesc în exil ..................



În al treilea rând, vă sfătuiesc să le ardeţi toate cărţile şi toate scrierile lor talmudice, astfel scoţând din ei, idolatria, blasfemia şi minciunile.


În al patrulea rând, vă sfătuiesc să nu li se permită rabbinilor lor să mai înveţe.....





În al cincilea rând, sfătuiesc să nu mai fie păziţi pe drumuri. Evreii nu au ce să caute în plimbări, deoarece ei nu sunt nici stăpâni, nici oficiali. Să stea acasă!.........


În al şaselea rând, sfătuiesc să li se interzică să fie cămătari, să li se ia toţi bani, tot argintul şi tot aurul şi să fie puse bine. Motivul pentru o astfel de măsură este, că aşa cum am menţionat mai sus, ei nu ştiu să se ocupe cu nimic altceva decât cu camătă, iar prin aceasta ne-au furat pe noi..................



În al şaptelea rând, poruncesc să fie puse biciul, toporul, sapa, lopata, în mâinile evreilor tineri, femei şi bărbaţi ca să înveţe să îşi câştige pâinea cu sudoarea frunţii lor, aşa cum li s-a poruncit copiiilor lui Adam (Gen 3:19)........."




Hitler a împlinit în totul spusele lui.

După aşa Evanghelie nu mă mai mir că evreii nici nu vor să audă vreo "veste bună" de la creştini. Aşa că slăviţi-l pe "fratele Luther" dar eu mă dezic de un astfel de creştinism. Creştinismul lăsat de Isus nu are nimic a face cu îndemnurile lui Martin Luther.



Am Israel Chai! Poporul Israel trăieşte!


Bat Melech
Cristina

2 comments:

  1. Ai dreptate, Cristina
    In privinta evreilor, Luther a fost pe alaturi de spiritul crestin.
    Mi-a placut comentariul tau cu privire la casa zidita pe stanca. Este foarte profund si spiritual. Imi permit sa preiau un citat din el ( cu indicarea sursei, desigur !), intr-un viitor articol despre aceasta parabola pe blogul meu: http://www.loribalogh.ro/
    Daca nu esti de acord, spune-mi si iti voi respecta dorinta.
    Cu stima, Lori Balogh

    ReplyDelete
  2. :) multumesc de comentariu, binenteles ca poti sa folosesti orice citat daca specifici sursa :)
    Fii binecuvantata! Shalom!

    ReplyDelete