CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Thursday, April 22, 2010

Odihnă pentru sufletele voastre

Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă. Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima; şi veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre. Căci jugul Meu este bun, şi sarcina Mea este uşoară.” – Matei 11:28-30

A fi trudit înseamnă a fi obosit peste măsură, a fi extenuat. Când ești într-o astfel de stare, ultimul lucru de care ai nevoie este să fi înjugat, oricât ar fi de bun jugul și de ușoară sarcina care ți se dă. Totuși odihna la care cheamă Yeshua nu este una care este lipsită de orice activitate. Unii cred că dacă vin trudiți din lume după ce i-a muncit satan cum a vrut, când vin în Malchut HaElohim (Împărăția lui Adonai) vin să ocupe un scaun într-o încăpere odată sau de cel mult 3 ori pe săptămână, că doar ei sunt în ”odihna Domnlui”.
Toți care vin la Yeshua vin pentru că sunt trudiți greu, înjugați cu un jug nepotrivit care le face rău, care cară o sarcină mult prea grea pentru ei. Vin la Yeshua să scape de jug, să scape de sarcină pentru că tot ce le rămâne în cap când aud chemarea lui Yeshua este cuvântul ”odihnă”. Dar când ajung să aibă o relație cu Adonai și văd că de fapt nu au scăpat de a fi înjugați și nici nu au scăpat de sarcini, atunci încep să-L perceapă pe Adonai ca și Unul care se folosește de ei la fel ca și fostul stăpân. Intră în depresii sub lozinca ”dar nu înțeleg ce face acum!” și refuză să mai iasă din ea cu anii.
Astfel de oameni sunt în așa stări pentru că nu au înțeles nimic din chemarea lui Adonai.
Adonai nu cheamă nicăieri pe nimeni să vină la leneveală, sau la o stare de meditație lăuntrică asupra sinelui și un curs de îmbunătățire sufletească, El te cheamă să nu mai lucrezi pavându-ți drumul spre osândă veșnică, ci să vii să lucrezi pentru a zidi Împărăția Lui din care să fii parte.
Omul nu a fost creat să fie independent, ori lucrezi pentru Adonai ori lucrezi pentru cel rău.
Dar mulţumiri fie aduse lui Dumnezeu, pentru că, după ce aţi fost robi ai păcatului, aţi ascultat acum din inimă de dreptarul învăţăturii pe care aţi primit-o. Şi, prin chiar faptul că aţi fost izbăviţi de sub păcat, v-aţi făcut robi ai neprihănirii. – Romani 6:17-18
Nu ai multe opțiuni, singurele care ți s-au dat, singurele care ți-au fost puse înainte sunt viața și moartea, binele și răul.
Iau azi cerul şi pământul martori împotriva voastră că ţi-am pus înainte viaţa şi moartea, binecuvântarea şi blestemul. Alege viaţa, ca să trăieşti, tu şi sămânţa ta, iubind pe Domnul Dumnezeul tău, ascultând de glasul Lui şi lipindu-te de El: căci de aceasta atârnă viaţa ta şi lungimea zilelor tale. – Devarim/ Deuteronom 30:19-20
Dacă trăiești fără să-l alegi pe Adonai crezând că astfel îți trăiești viața, dă-mi voie să te anunț că îți trăiești moartea. Nu ești deloc independent dacă nu alegi nimic. Prin faptul că nu-L alegi pe Adonai, deja ți-ai ales stăpânul.
Dar dacă L-ai ales pe Adonai și muncești pentu El dar munca pe care o faci te trudește, te extenuează, te termină, mă tem că nu Adonai e Cel care te muncește. Munca pentru Adonai este odihnă chiar dacă sunt termeni care aparent se contrazic. Dacă ești extenuat din cauza jugului lui Adonai, înțelege că nu e jugul Lui.
Dacă este scris că pot totul în HaMashiach care mă întărește, atunci înseamnă că mă întărește în așa fel încât munca pe care o fac îmi dă odihnă și împlinire nu extenuare fizică și psihică. Oboseala aceea care te îndeamnă să renunți la lucrurile Lui, oboseala care te face să-ți fie silă să mai faci ceva pentru Adonai, oboseala aceea care te minte că ai crezut destul – mai bine dă-i pace; oboseala aceea care te face să stai ani la rândul pe același scaun într-o Biserică și nici nu mai știi ce cauți acolo, oboseala aceea care te cuprinde când deja crezi că ai auzit toate versetele din Scriptură, că știi toate cântecele și că nimic nu te mai încântă, astfel de oboseală nu e de la Adonai. Adonai nu împinge pe nimeni până acolo încât să spună ”le las pe toate, nu mai vreau nimic!” Dacă te afli într-o astfel de stare ... roagă-L pe Adonai să-ți ia jugul care nu El ți l-a dat să-l porți și să te învețe să porți un jug care să-ți aducă odihnă sufletească.

Bat Melech בת מלך
Cristina

2 comments:

  1. Multumesc mult pentru articol, Chris. Mi se pare foarte buna si clara prezentarea "celor doua optiuni", si mai ales felul in care ai pus lumina pe asa-zisa stare de independenta. Cred ca independenta din punct de vedere spiritual e de fapt MINCIUNA. E ceea ce numesc eu lumea care ti-a fost trasa peste ochi, o holograma pe post de realitate in care iti spui ce esti ok, si te bucuri de "experienta ta umana", ignorand cu desavarsire gandul ce de fapt experienta ta e temporara.
    Cu permisiunea ta o sa impartasesc articolul tau cu altii. Merci tare mult de ivatatura.

    Fi binecuvantata.

    Emma

    ReplyDelete
  2. Adam si Eva nu erau papusi de cirpe in vitrina Edenului . Adonai i-a pus "s-o lucreze si s-o pazeasca"(Geneza2:15).
    Ce sa lucreze? Sa construiasca Malchut HaElohim .
    Ce sa pazeasca? Cuvintul Lui , caci Acesta era unealta creatiei .
    Erau la jugul Lui si le era bine ,deoarece cunosteau tot Adevarul si Acesta -i facea sa fie liberi in odihna Lui .Cind au gresit au fost trimisi "sa lucreze pamintul" din care au fost facuti si astfel s-au inhamat la alt jug , asa ca din fii au devenit robi . Robi ai alegerii gresite pe care au facut-o pentru ca n-au pazit Cuvintul .
    Noi sintem urmasii lor , am mostenit acelasi statut si , daca nu stim sa-L alegem pe El in fiecare zi , ajungem sa tragem la acelasi jug , cel al simturilor prin si pentru care traim .
    De aceea sintem vesnic obositi , nemultumiti si impovarati de grijile de fiecare zi .Ne hranim gura cu cuvinte care nu sint ale Lui , ne hranim ochii cu imagini care nu-I plac si la care nu S-ar uita niciodata , ne hranim urechile cu vorbe pe care nu vrea sa le auda , ne hranim miinile cu fapte care-L murdaresc , ne hranim picioarele mergind pe cai care nu sint ale Lui .
    Dar Adonai ne-a promis un eliberator care sa ne redea demnitatea de fii , pe Yeshua HaMashiah .
    Acesta ne-a zis:"Deci , nu duceti grija spunind: ce vom minca , ori ce vom bea , ori cu ce ne vom imbraca?...Cautati mai intii Imparatia lui Dumnezeu si dreptatea Lui , si toate acestea se vor adauga voua".(Matei6:31,33)
    El , Uneala cu care am fost creati si pusi s-O pazim , ne cheama inapoi acasa , la Tatal , ca sa gasim adevarata odihna - cea a sufletului-daca-L vom alege pe El. Iar jugul si sarcina sint aceleasi cu a primilor oameni : Cuvintul si Imparatia Lui .
    Asa ca , avem doar doua variante : ori lucram pentru El si nu vom fi obositi niciodata , ori lucram pentru pamintul din care am fost luati si atunci vom fi robii lui .

    Yeshua , fa inima mea asemenea cu inima Ta ca sa ma pot odihni in odihna Ta!

    ReplyDelete