CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Friday, April 9, 2010

Mesaj de la mama...

Aseară, supărată din cauza unora care au promis să "postească să mă lumineze Cel de sus" pentru că aş fi pierdută, supărată din cauza unor comentarii tip epistolă menite să mă "completeze", supărată din cauza unora care simt să-şi desfăşoare toată cunoştiinţa lor sub formă de comentarii la articolele mele dar care nu au nici o legătură cu subiectul în cauză, am scris un mesaj către toţi cititorii mei. Unii ori frustraţi ori că se simt datori să-mi spună, mă tot cataloghează drept eretică, alţii cred că mă jignesc că îmi spun că nu aş fi mesianică, alţii că nu aş fi Evanghelică, dar în final cam toată lumea simte nevoia să-şi exprime părerea cu privire la persoana mea şi deci am scris un mesaj ca să fiu în temă cu ei şi să le spun părerea mea. În finalul mesajului spuneam că nu mai ştiu dacă am dărâmat mai mult decât să zidesc cu blogul meu, sau dacă am clintit credinţa unora în loc să o întăresc, dar mi-am primit răspunsul, motiv pentru care am şters postarea respectivă.
Deşi am început acest blog pentru mine, m-am împăcat cu ideea că Blogspot este un spaţiu public şi deci oricine poate să-l citească, aşa se face că tot "luminatul" care e capabil să scoată din context, poată să mă judece pe mine ori afirmaţiile mele, sau să-şi dea cu părerea asupra nivelului meu spiritual. Cred că asta poate să facă doar Pastorul meu sau Rabinul a cărui părere o preţuiesc, sau cineva care mă cunoaşte destul de bine încât să înţeleagă că nu plănuiesc vreo revoluţie în domeniul Evanghelic.

Ştiu că printre oamenii care citesc blogul meu sunt fraţii şi sora mea, mama mea şi unchiul meu. Oamenii ăştia mă cunosc dincolo de doctrinele mele, dincolo de ceea ce ştiu, adică ceea ce sunt. Mama mea mi-a scris un mesaj aseară ... urmează ziua mea, deci mesajul e în temă, dar faptul că ea (care nu simte nevoia să mă încurajeze fără motiv, pentru că mă cunoaşte mai bine de atât) mă poate vedea dincolo de ceea ce las să vadă oamenii în general, mă face să sper că dacă cineva chiar vrea să înţeleagă ceea ce scriu, nu trebuie să se chinuie mult.
Mama mea e o fire mai artistică, cel puţin în exprimare şi-mi place să cred că am moştenit câte ceva de la ea şi vreau să postez mesajul pe care l-am primit pentru că mi-a readus zâmbetul pe buze:

"Cum aş putea să aştern în câteva cuvinte, bucuria care mă încearcă ştiind că te am lâga mine, tu suflet scump ce mi-ai fost alături când hălăduiam prin văi fără lumină şi fără speranţă, tu, care ţi-ai împletit lacrimile durerii cu mine când soarele refuza să se arate şi care ai ales să te bucuri atunci când Domnul m-a scos la loc larg, tu care mă faci să fiu mândră că te-am adus pe lume, că te-am purtat pe braţe şi azi când vânturi potrivnice îţi mângâie obrajii încă uzi de lacrimi te privesc ca pe o rază de soare, ca un lucrător pe ogorul Evangheliei pe care îl respect, îl iubesc şi îl ador. Ai venit în lumea acesta fără să vrei acest lucru şi te lupţi în fiecare zi sperând că ziua de mâine va fi altfel, dar rezolvarea o are ADONAI. "El nu va îngădui să ţi se clatine piciorul, Cel ce te păzeşte nu va dormita". De ziua ta adun în buchet toate florile câmpului şi aş vrea să ţi le aştern în cale, să fii sănătoasă, plină de bucurie şi pace şi toată binecuvântarea cerului să coboare în viaţa ta. Te iubesc"
Asta mi-a liniştit supărarea ieri şi am luat-o ca şi de la Adonai, fiind deplin încredinţată că dacă am inspirat un strop de credinţă şi speranţă în cei dragi mie, restul nu mai contează...
Te iubesc mult mami şi mulţumesc că nu ai renunţat să te rogi pentru mine când nici nu voiam să aud de Adonai. Fii binecuvântată!


Bat Melech בת מלך
Cristina

13 comments:

  1. Frumos mesaj. De multe ori vin furtuni asupra noastră căci cel rău răcnește ca un leu știind că vremea e aproape dar slăvit să fie Adonai că nu doar că ține în frâu furtuna să nu fie peste puterea noastră, ci își arată puterea și credincioșia iar temelia de piatră își consolidează susținerea.

    ReplyDelete
  2. Cred ca ti-am mai spus asta, dar eu sunt absolut convinsa ca daca Domnul a ales sa lucreze prin tine la cei din familia ta, numai puterea Lui ne-a putut atinge si convinge de ceea ce inseamana adevarul. Chris, noi te-am vazut in cele mai aiurea momente ale tale, dar uita-te si tu cum toti din familia ta iti spun ca esti o lumina in vietile lor. Am auzit toata viata noastra de surori si frati care plang cu lacrimi amare din cauza celor nemantuiti din famillile lor, care nici nu vor sa auda de Dumnezeu. Daca tu ne-ai influentat prin viata ta inseamana ca L-am vazut pe Domnul in tine, inseamana ca nu numai "predici" dar si traiesti. Stiu sigur ca si baietii si mami si unchiu' simt la fel in legatura cu asta. Ne-ai atins pe toti, pentru ca nu ai incercat sa prezinti umblarea asta cu Domnul in nici un alt fel decat asa reala cum e. Tu ai ramas reala. Cei care se simt asa de datori sa te judece, desi Scriptura arata clar ca nu mai trebuie sa vedem pe nimeni in felul lumii (adica judecand dupa ceea ce ni se pare noua ca vedem), ar trebui mai intai sa-si vada de viata lor si daca vor "sa smereasca" pe cineva sa se smereasca mai intai pe ei. Fratilor/surorilor am doua versete pentru voi, si din moment ce v-ati trezit sa-mi judecati sora, nu pe baza a ceea ce e Scriptural ci pe baza parerilor voastre in legatura cu o persoana pe care nici nu o cunoasteti, imi permit sa vi le spun:

    "Cine esti tu, care judeci pe robul altuia? Daca sta in picioare sau cade, este treaba stapanului sau: TOTUSI, VA STA IN PICIOARE PENTRU CA DOMNUL ARE PUTERE SA-L INTAREASCA PENTRU CA SA STEA." (Romani 14:4)

    "Dar pentru ce judeci tu pe fratele tau? Sau pentru ce dispretuiesti tu pe fratele tau? Caci toti ne vom infatisa inaintea scaunului de judecata a lui Hristos." (Romani 14:10)

    Daca va ingrijoreaza atata ca e o "eretica", lasati-L pe Stapanul ei "sa se ingrijoreze" de asta si nu mai "ziditi" atata cu parerile voastre atat de "pline de dragostea Domnului", pentru ca s-ar putea sa va treziti ca dati in Cel ce o indreptateste.

    Chris, imi cer scuze daca comentariul meu de astazi nu va "lucra spre zidirea multora" dar cum altii se trezesc sa dea in tine cu vorbe dupa cum le vine la gura/mana (depinde cum le vine sa-ti comunice parerea lor despre tine), asa vreau si eu sa le spun parerea mea despre ceea ce fac ei. Daca gresesc Domnul sa ma lumineze, dar pe langa fiica Lui sunt si sora ta si mi s-a cam acrit de atata "dragoste frateasca".

    Emma

    ReplyDelete
  3. "Rabdare, o, inca putina rabdare!
    - sus ochii si gandul, si bratul, si pasii:
    Slavita cetate cereasca rasare
    iar cea mai frumoasa si sfanta intrare
    e-aceea prin care te-nalta vrajmasii.

    Rabdare in chinuri si-n lipsa rabdare,
    in zbucium, in lupte si-n dorul fierbinte!
    - Pe fata brazdata de lacrimi amare
    vor cerne lumina, resfrangeri de soare
    din slava ce vine...priveste nainte!"
    "Rabdare!"- Traian Dorz

    Fii binecuvantata Cristina! (Rom.8:28)

    ReplyDelete
  4. Mulţumesc din suflet pentru versuri ...
    Fii binecuvântată!

    ReplyDelete
  5. Multumesc pentru poezia postata. Il iubesc foarte mult pe Traian Dorz, dar nu cred ca am citit poezia asta inainte. Fi binecuvantata. Shabat Shalom!

    Emma

    ReplyDelete
  6. Lasa sa bata vintul cit o vrea, tu ramai la ceea ce ai primit si chiar cind inima ta va fi ranita de lipsa de dragoste a acelora care "isi zic crestini ,dar nu sint" ,e Cineva ce se apleaca cu dragoste neprefacuta aducind balsam de vindecare.Unii sufera de la cei din casa lor, dar cei care judeca felul tau de a vedea lucrurile ar face mai bine sa aiba grija de ei si de credinta lor vis-a vis de credinta data sfintilor o data pentru totdeauna.Stiu ca nu privesti cu indiferenta felul in care slujesti dar nu e treaba lui x sau y,sa judece slujirea ta.Asta o va face ADONAI atunci cind lucrarea fiecaruia va fi data pe fata.Si asa cum ziceai tu odata"Dupa roade ai veti cunoaste" lasa-i sa-si verse dragostea stirba cu care improasca ca si cu noroi.Daca ar fi alte vremuri ar lua piatra sa dea fara sa-si cerceteze constiita.Dar RASCUMPARATORUL tau e viu, si se va scula sa faca judecata pe pamint asa cum a promis.Eu sint mindra ca am asa un copil si faptul ca stirnesti in ei ceva ce-i intarita, e dovada ca traiesti curat inaintea Celui vesnic.EL sa binecuvinteze lucrarea ta si sa-ti umple inima de pace.

    ReplyDelete
  7. Cristina, eu trebuie sa iti multumesc - pentru incurajarea, pacea si deslusirile pe care le-am gasit aici - si o fac cu bucurie. Iti multumesc ca ai ales(!) sa fii vulnerabila: prin "slabiciunile" tale, Domnul m-a ridicat cu blandete de multe ori.(Probabil ca vor fi ochisori mirati care nu vor intelege ce spun, dar daca tu ma intelegi imi este de ajuns.)

    Pentru Emma:
    "Rabdare-n viata si-n moarte rabdare!
    - al tau e triumful din veacul ce vine,
    cand noaptea apune, cand Ziua rasare...
    nu moartea-i aceea, ci viata si har e
    rasplata rabdarii-ndelungi si senine!

    Rabdare, o inca putina rabdare!
    - priveste rasplata, sa birui suspinul
    si treci peste moarte cu-a vietii cantare
    rabdare, o inca putina rabdare
    caci vine seninul, seninul, seninul!..."
    "Rabdare!"- Traian Dorz
    Acum e intreaga! :)
    "Pacea si dragostea sa va fie inmultite." Shalom!

    ReplyDelete
  8. Draga mea ,

    nu pot incepe sa scriu ce am a spune decit asa ; acestea sint ,de-altfel , primele cuvinte care mi-au venit in minte dupa ce-am citit cele de mai sus , chiar daca n-am reusit sa intervin mai devreme . Dupa cum ti-am mai spus [daca-ti amintesti],eu nu sint o fire artistica , dar astazi voi incerca sa fac acest lucru pentru tine , in citeva ginduri pe cit de banale pe atit de reale .
    Nu am nici un interes sa sustin o pledoarie in favoarea ta pentru a fi mutata dintr-o "gramada "intr-alta , deoarece consider ca putini sint oamenii care pun cite ceva bun la zidirea mea - mai ales ca toti cei care au intervenit pina acum sint dintre-ai tai intr-un fel sau altul - doar ca vreau ca acolo pe unde calc sa despart griul de neghina .
    Daca tu stiai ca ai inceput acest blog pentru tine , atunci eu acum iti spun ca l-ai inceput si pentru mine ; am senzatia de multe ori , cind ma confrunt cu realitatea , cum ca toata lumea merge intr-o directie si eu intr-alta ; indiferent cit de bezmetica as fi eu , indiferent cit de incilcita ar parea mintea mea pentru unii sau drumul pe care merg plin de restrictii pentru altii - spun asta pentru cei care considera ca Legea ar fi "depasita" sau "desfiintata"- ei bine , pe acest drum te-am intilnit pe tine ; rar fac complimente cuiva si acesta nu este unul dintre ele , nu-mi plac lozincile spirituale golite de substanta mai ales atunci cind nu se concretizeaza , nu tresalt la orice predica spusa sub masca datoriei de preot\pastor - uneori ma fac sa ma simt ca si cum as fi primit un cadou pe care nu l-am desfacut - si nu ma impresioneaza cei care stiu pe de rost poezii spirituale , psalmi sau versete din Scriptura pentru a-si exersa memoria ; nu ti-am spus acestea pentru a-mi face autoportretul , ci pentru ca vreau sa stii ca , desi nu te cunosc fiziceste vorbind , vreau sa cred ca te cunosc spiritual , desi nu stiu cum transformi in bine prin crezul tau viata celor din familia ta , totusi am aflat cum se raspindeste Cuvintul Lui prin tine .
    Am deliberat aproape 6 luni daca sa intervin sau nu in cugetarile tale , cintarind argumente si contraargumente , avind momente de exaltare si deopotriva retineri , pina cind am inteles ca sint precum ucenicii in drum spre Emaus sau precum Maria Magdalena in fata mormintului gol : daca din locul in care ma aflu nu-l gasesc pe El in cei in care a ales sa mi se desvaluie atunci nu-L voi gasi nicaieri .
    Habar n-am ce posteaza unii sau altii , dar vreau sa intreb :
    in ce spun unii ca ar consta "erezia" ta?
    In faptul ca-L slavesti pe Dumnezeul lui Israel?? Atunci trebuie sa le spunem ca ACEST Dumnezeu si nu altul il are ca Fiu al Sau pe Isus [ a se citi Yeshua] care este radacina ce tine toata credinta lor si ne-a facut pe noi , neamuri pagine , partasi la fagaduintele facute lui Avraham ; asa ca , impreuna cu toata evreimea , sa cintam si noi :"Cu noi este Dumnezeu , intelegeti neamuri , si va plecati ".[Isaia8:9] si ramii incredintata ca intr-o zi El va face diferenta .

    Daca vrei sa-mi spui ceva dinlauntrul tau , atunci te ascult cu inima ; in rest , multumeste impreuna cu mine lui Adonai pentru indelunga rabdarea Sa fata de toti cei care "au rivna pentru Dumnezeu , dar sint fara cunostinta "[Romani10:2] .



    Ca un preambul la ziua ta de nastere sincer iti urez Iom uledet sameah!
    si

    "Credinta pe care o ai , s-o ai pentru tine insuti inaintea lui Dumnezeu . Fericit este cel ce nu se judeca pe sine in ceea ce aproba!"[Romani14:22].



    Shabat Shalom v'shavua tov!

    Maria .

    ReplyDelete
  9. Iom uludet sameah!

    ReplyDelete
  10. Cristina, e prima data cand intru "in casa ta", adica pe blog.
    Am citit ce ai publicat din scrisoarea primita de la mama ta si ... pot sa spun ca au fost ca balsamul pentru sufletul meu. Multumesc pentru ca ai ales ca publici aceste randuri.
    Fii binecuvantata!

    ReplyDelete
  11. Mulțumesc mult Cella. Ești binevenită!

    ReplyDelete