CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Tuesday, April 6, 2010

Ben David - Fiul lui David

David HaMelech (Împăratul David) ajuns în fruntea întregului Israel, şi-a dorit să zidească o casă pentru HaShem. În Shmu'el 2 (2 Samuel) 7:12-14a Adonai îi răspunde lui David: "Când ţi se vor împlini zilele şi vei fi culcat cu părinţii tăi, Eu îţi voi ridica un urmaş după tine, care va ieşi din trupul tău, şi-i voi întări împărăţia. El va zidi Numelui Meu o casă, şi voi întări pe vecie scaunul de domnie al împărăţiei lui. Eu îi voi fi Tată şi el Îmi va fi fiu." Ben David (fiul lui David) trebuia să zidească Beit HaMikdash.
Când David a murit, în locul lui a domnit Shlomo HaMelech, care a zidit Beit HaMikdash (Templul) din Yerushalayim. Dar David a mai avut un fiu care trebuia să vină să zidească un Beit HaMikdash în inima oricui va crede în El, acest Fiu a fost Yeshua HaMelech.
Ca să fie împlinite cuvintele lui Adonai din Shmu'el 2 - 7:12-14, doar un fiu al lui David HaMelech putea să zidească Beit HaMikdash.
Adonai este un Dumnezeu al tuturor lucrurilor care se văd şi care nu se văd şi pentru El amândouă sunt importante, dar ştim că este scris că tot ce se vede a fost făcut din lucruri care nu se văd (Evrei 11:3).
Shlomo a construit partea vizibilă a lucrurilor, zidind un Templu care era palpabil, în văzul tuturor, impunător şi impresionant. Yeshua a construit partea nevăzută a lucrurilor, zidind un Templu care nu se poate atinge pentru că este ascuns în inima credinciosului, care nu se impune în nici un fel şi nu impresionează decât pe cel care îl poartă în sine. Beit HaMikdash zidit de Yeshua HaMelech trebuie să-l priveşti cu ochii închişi, pentru că îl poţi vedea doar prin credinţă.
Beit HaMikdash zidit de Shlomo era un loc extraordinar, unde Shekinah (gloria) lui Adonai se odihnea pe Aron HaBrit (Chivotul Legământului). Era un loc unde te duceai să te sfinţeşti. Era locul unde te duceai să-ţi aduci jertfele de ispăşire şi de mulţumire. Te duceai la Beit HaMikdash să te întâlneşti cu Cel care locuia în el pentru că Templul era locul cel mai aproape pe pământ de Cel Prea Înalt.
Beit HaMikdash zidit de Yeshua se află în inima oricărui credincios. După cum scopul Templului lui Shlomo era ca Shekinah să locuiască acolo, scopul Templului lui Yeshua este acelaşi. În Templul lui Shlomo te duceai să te sfinţeşti, Templul lui Yeshua în schimb sfinţeşte pe cel în a cărui inimă se află. În Templul lui Shlomo te duceai să îţi aduci jertfele, în Templul lui Yeshua, purtătorul Templului este jertfa adusă în fiecare zi. În Templul lui Shlomo te duceai să te întâlneşti cu Kadosh Baruch Hu (Cel Sfânt, Binecuvântat să fie El), pe când în Templul lui Yeshua, Kadosh Baruch Hu locuieşte în tine din momentul în care alegi să crezi în El şi să urmezi căile Sale.
Beit HaMikdash zidit de Shlomo HaMelech era vizibil, dar scopul lui era să apropie omul de partea nevăzută, de partea spirituală. Beit HaMikdash zidit de Yeshua HaMelech este nevăzut, este duhovnicesc, dar existenţa lui în inima cuiva se vede în afară, de ceilalţi.
În Templul lui Shlomo nu intra nimic necurat, cu atât mai mult în Templul lui Yeshua nu are voie să intre nimic necurat.
Adonai să ne ajute să ne sfinţim până la capăt.

Bat Melech בת מלך
Cristina

3 comments:

  1. M-am intrebat de multe ori , cind am citit acest pasaj din Biblie , daca David HaMelech a inteles atunci semnificatia cuvintelor spuse lui de Adonai ,adica cum ca Acesta ii vorbea despre Yeshua si despre un Beit HaMikdash spiritual .
    Acum am convingerea ca ,da , a inteles acest lucru , altfel ce putea semnifica rugaciunea lui ,izvarita din smerenia inimii sale , inaintea fetei Domnului :
    "Cine sint eu , Doamne Dumnezeul meu , si ce este casa mea de m-ai marit asa ?"
    sau
    "Este aceasta , oare , lucru omenesc , Doamne Dumnezeul meu?"[2Regi 7:18-19].

    Tu ce parere ai?

    Shalom!

    ReplyDelete
  2. Sincer nu ştiu dacă a înţeles exact cât de măreaţă avea să fie zidirea ce urma să o facă Yeshua ... un Beit HaMikdash din pietre vii. Dar cred că cel puţin în parte Adonai i-a descoperit lucrul acesta ... Cred că şi el la fel ca şi noi, aşteptă ziua când ochii noştri vor putea să vadă desluşit un Beit HaMikdash terminat ... Poate David HaMelech a văzut doar proiectul, apostolii au văzut doar fundaţia, alţii au văzut doar cărămizile, noi poate vedem doar un Beit HaMikdash nefinisat, dar cred că într-o zi, Adonai îl va descoperi înaintea tuturor celor care şi-au pus nădejdea în El şi atunci vom putea să vedem o clădire desăvârşită, la care toţi am fost parte.

    ReplyDelete
  3. Din Scripturi reiese clar ca Adonai a ales un loc , vazut sau nevazut de noi , asupra caruia sa se cheme Numele Sau cel Sfint .
    Cu permisiunea ta , as vrea sa abordez acest subiect dintr-un alt unghi ,acela al parteneriatului dintre om si El Shadai , iar la sfirsit mi-ar placea sa aflu parerea ta .

    1. Am Israel a construit in desert Mishkan-ul (cortul adunarii, cortul intilnirii) si toate obiectele lui - ca o prefigurare a viitorului Beit HaMikdash din Yerushalayim - dupa modelul pe care Moshe , eved HaShem , l-a vazut pe Har Sinai in timpul celor 40 de zile si nopti pe care le-a petrecut acolo cu Adonai .
    "Cortul si toate vasele si obiectele lui sa le faci dupa modelul ce-ti voi arata Eu; asa sa le faci!(Exod 25:9).
    Aceasta constructie , a carui arhitect era Insusi Adonai , s-a facut pe baza de tzedaka (caritate , voluntariat); fiecare evreu a participat de bunavoie la zidirea ei cu ceea ce avea mai de pret din punct de vedere material , dar si cu munca sa , oferind deci timp pentru a construi o legatura cu Creatorul .
    "A adus fiecare cit l-a lasat inima sa si cit l-a indemnat cugetul sa aduca dar Domnului , pentru facerea cortului adunarii si a tuturor lucrurilor lui si pentru toate vesmintele sfinte ... au adus dar de buna voie Domnului ... iar Moise a chemat ... pe toti cei ce-i tragea inima sa vina la lucru de buna voie , ca sa ajute la acestea ".(Exod 35:21,29;36:2).
    Mishkan-ul a fost locul unde Adonai a revenit pe pamint pentru a fi aproape de creatia Sa si a o sfinti .
    "Acolo Ma voi pogori Eu Insumi la fiii lui Israel si se va sfinti locul acesta de slava Mea ."(Exod 29:43).
    Cind Shekinah Adonai a umplut Mishkan-ul atunci Am Segula a inteles ca Adonai este intr-adevar cu ei si ca se cuvine sa-l asculte intru toate .
    "Atunci un nor a acoperit cortul adunarii si locasul s-a umplut de slava Domnului ".(Exod 40:34).

    - BS"D va urma -

    ReplyDelete