CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, April 7, 2010

Din învăţătura lui Rabi Nachman

Nu urmez filozofia breslover-ilor (de la Bratslav/Bratislava) al căror Rabi a fost Nachman Kahana (derivaţie din Cohen) din Uman, Ucraina, dar dintre rabinii chassidici (Chassid vine de la chesed - lit. milă sau îndurare, dar chassidim ca şi grupare evreiască sunt consideraţi cei mai religioşi dintre evrei) îmi place pentru că încuraja kiruv (încercarea de a apropia evreii seculari de HaShem şi de Torah; un fel de evanghelizare Iudaică) şi încuraja alyah.

El îşi învăţa talmidim (ucenicii) spunând:

- Dacă nu ai de gând să fii mai bun mâine decât astăzi, pentru ce mai vrei să trăieşti încă o zi?

- Dacă crezi că poţi face rău, atunci crede şi că poţi repara răul făcut. Dacă crezi că poţi să faci pe cineva să sufere, crede şi că poţi să vindeci.

- Niciodată nu ţi se pune un obstacol în cale pe care să nu-l poţi trece.

- Pentru cel care trăieşte prin credinţă întreaga lume este un pod îngust pe care trebuie să-l treacă, cel mai important lucru este să nu te temi orice ar fi.

- Rolul unui tzadik (neprihănit) pe pământ este să coboare în întuneric şi să aducă sufletele pierdute la lumină. Dacă un tzadik a devenit tzadik cu scopul de a fi doar el singur în lumină prin definiţie nu mai este tzadik, pentru că un tzadik îşi iubeşte aproapele ca pe sine însuşi.

- Iertarea faţă de unul care ţi-a greşit înseamnă vindecare. Neiertarea înseamnă boala sufletului.

- Dragostea este mai mare decât ura, pentru că HaShem este dragoste.

- Oricine are în el potenţialul de a deveni un tzadik, trebuie doar să-L vrea pe HaShem mai mult decât se vrea pe sine însuşi.

- Oricine poate să vadă răul în celălalt, dar este nevoie de Ruach HaKodesh în tine ca să găsească binele din ceilalţi şi când îl vede să-l numească bine, căci este scris "vai de cel care spune binelui rău şi răului bine".

- Când un breslover se roagă, să se roage cu tot ce este el, cu toată puterea, cu toată inima şi cu tot sufletul, dacă nu mai bine să tacă. Dacă el nu este convins de ceea ce se roagă, cum are să-L convingă pe HaShem?

Bat Melech בת מלך
Cristina

No comments:

Post a Comment