CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, April 21, 2010

Adevărul

Să nu te iei după mulţime ca să faci rău; şi la judecată să nu mărturiseşti trecând de partea celor mulţi, ca să abaţi dreptatea. - Shemot / Exod 23:2

Când citeam asta mi-am amintit de ceva ce scrie în Talmud (Gemara, Sucah 45b). Rabbi Shimon spune ”am văzut pe cei ce stau pe calea adevărului până la capăt și nu sunt mulți. Dacă sunt 1000, eu și fiul meu suntem dintre ei. Dacă sunt 100, eu și fiul meu suntem dintre ei. Dar și dacă ar fi doar 2, eu și fiul meu vom fi aceia.”
El nu spunea aceste cuvinte ca și o laudă ci să-și îndemne talmidim (ucenicii) să rămână fermi în ce privește adevărul, chiar dacă ar fi nevoiți să stea singuri împotriva lumii.
Adică dacă ești convins că este un adevăr să nu asuprești pe străinul din mijocul tău (Exod 23:9), păi și dacă toți prietenii și cunoscuții tăi ar ajunge să se unească să asuprească pe un străin, atunci trebuie să pierzi relații mai bine decât să încalci ceva ce deja știi că e un adevăr.
Dacă știi că a binecuvânta poporul evreu este un adevăr, atunci și dacă ai fi în mijlocul unui grup de neo naziști și știi că ai suferi dacă i-ai apăra, tot trebuie să îi aperi.
Dacă ai întâlni pe un fiu al lui Israel care nu e tocmai ”kosher” tot rămâne valabil adevărul că trebuie să îi binecuvintezi. Adevărul nu se schimbă după situații. Adevărul este absolut pentru că Adonai este absolut. Nu mă refer la ”cantitatea” de adevăruri pe care le cunoști, pentru că Adevărul nu-l poți cunoaște tot odată. Toată viața descoperi noi adevăruri, dar contează ca atunci când le vezi că sunt adevăruri să le și trăiești nu doar să ai cu ce să argumentezi când vrei să dai la frați în cap că nu sunt cum știi tu că ar trebui să fie.

Dacă știi că Yeshua este Calea, Adevărul și Viața, iar cineva se trezește să-ți spună că El a fost vreun înger, sau doar un om, sau orice altceva decât ceea ce a spus El Însuși că este, atunci să nu taci, chiar dacă ai de pierdut.
Când Yeshua era înaintea lui Pilat și i-a spus că El a venit să mărturisească despre adevăr și că oricine este din adevăr ascultă cuvintele Lui, atunci Pilat L-a întrebat ”Ce este adevărul?” (Ioan 18:37-38)
Nu scrie care a fost răspunsul lui Yeshua, dar era evident. Adevărul este să mărturisești despre Adevărul lui Adonai, despre Cuvântul Lui. Adevărul doar știut nu este valabil. Adevărul trebuie mărturisit. Dacă știi un adevăr și nu-l mărturisești, la ce te ajută să-l știi?
Dacă știi cine este Yeshua, la ce te ajută că tu știi dacă taci la fel ca și cei care habar nu au de adevărurile Scripturii?

Dacă nu poți să rămâi loial nici măcar adevărului de are crezi că ești convins, atunci nu vei putea să fii loial la nimic, niciodată.
„Dacă rămâneţi în Cuvântul Meu, sunteţi în adevăr ucenicii Mei; veţi cunoaşte adevărul, şi adevărul vă va face slobozi.” (Ioan 8:31-32).

Bat Melech בת מלך
Cristina

1 comment:

  1. Adevarul este intotdeauna unul singur si neschimbabil . A sta in adevar inseamna a-L marturisi prin fapta dupa Cuvint , caci temeiul Cuvintului este tot adevarul . Daca nu sint in adevar inseamna ca sint in minciuna , pentru ca "nimeni nu poate sa slujeasca la doi domni, caci sau pe unul il va uri si pe celalalt il va iubi , sau de unul se va lipi si pe celalalt il va dispretui"(Matei6:24).

    Anania si Safira, macar ca L-au vazut pe Yeshua cu ochii trupului , poate chiar L-au urmat atunci cind predica si au ascultat ce-i invata , n-au inteles ce inseamna adevarul , s-au facut partasi impreuna la minciuna , vrind sa fie si cu lumea si cu El . Macar ca erau linga Adevar si nu L-au recunoscut , cum dar sa-L marturiseasca? Si plata lor a fost moartea .

    Dar Valaam , pagin din Mesopotamia si care se ocupa cu lucruri diavolesti , chemat fiind de Balac , regele Moabitilor , sa blesteme pe Israel , a ajuns sa cunoasca si sa marturiseasca Adevarul atunci cind Duhul Domnului a venit peste el si a zis :
    "Cum sa blestem pe cel ce nu-l blestema Dumnezeu?
    Sau cum sa osindesc pe cel ce nu-l osindeste Dumnezeu?...Iata , am primit porunca sa binecuvintez; El a binecuvintat si eu nu pot intoarce binecuvintarea.(Numeri23:8,20)
    Si pentru ca a marturisit paginilor despre Adevar s-a intors inapoi in tara sa .

    In fiecare zi in care n-am citit(ascultat)Cuvintul Lui ca sa aflu Adevarul , in fiecare zi in care nu L-am implinit , in fiecare zi in care am fost cu lumea care-mi hranea trupul - in fiecare din aceste zile am trait in minciuna .
    Fiind in minciuna , eram cu cei multi , impreuna partasi la cele rele , eram precum Anania si Safira. Dar in Adevar sint doar cu El pentru ca Duhul Sfint ma calauzeste precum pe Valaam , macar ca vrednicia mea este precum a lui .
    Yeshua mi-a promis un calauzitor vesnic care sa ma invete tot ce trebuie sa fac ca sa fiu intotdeauna in Adevar :
    "Dar Mingiietorul , Duhul Sfint , pe care-L va trimite Tatal in Numele Meu , Acela va va invata toate si va va aduce aminte de toate cele ce v-am spus Eu."(Ioan14:26).
    "Iar cind va veni Acela , Duhul Adevarului , va va calauzi la tot adevarul".(Ioan16:13)

    Pe Acesta sa-L cer de la El in ficare zi!

    ReplyDelete