CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, August 4, 2010

Pustie

În ultimele 2 săptămâni, viața mea s-a schimbat literalmente cu totul și în așa măsură încât nici măcar nu am apucat să reacționez sau să protestez ci doar să mă resemnez. Îi spuneam lui Ioana ieri că mă simt de parcă aș fi un copil mic pe care-l duci la medic să primească o injecție și oricât ar plânge sau s-ar zbate sau s-ar teme, nu schimbă cu nimic faptul că va fi ținut de alții și injectat cu forța dacă e cazul. Injecția în sine are un scop bun pentru copil, dar copilul nu are cum să știe nimic altceva decât neputința care îl țintuiește într-o stare în care lacrimile nici măcar nu-și mai au rostul. Poate că în esență lucrurile n-ar fi atât de dramatice dacă le-ar privi cineva din afară, dar cred că a-ți da cu părerea asupra experienței unui om implică să fi respirat prin plămânii lui, să fi privit prin ochii lui, să fi simțit cu inima lui, să te fi durut cu carnea lui și să te simți lovit prin pielea lui. Nimeni nu a fost în pielea mea până acum, nimeni n-a simțit cu inima mea și nimeni n-a răbdat cu sufletul meu decât Yeshua care e în mine și care vede toate dinlăuntrul meu ... doar El poate să își dea cu părerea...
În ultimele 2 săptămâni mi-am spus ”respiră” mai mult decât în 10 ani de zile. De ce ”respiră”? Pentru că uneori mă panichez atât de tare de faptul că toate arată ca și cum Adonai m-ar fi părăsit, încât să-mi amintesc că e acolo trebuie să îmi amintesc că dacă eu încă respir sigur El se gândește la mine, altfel aș înceta să mai fiu. Așa că respir cât de adânc pot... Dar asta nu schimbă faptul că parcă tot ce ating în ultima vreme se sfărâmă, atât de tare încât până și pământul care sunt și toate se fac nisip în mâna mea. Deja am atâta nisip și atâta pustie în mine că simt că Deșertul Sahara e neînsemnat în comparație cu al meu. Nu simt că aș trece eu printr-o pustie ci simt că pustia sunt eu. Măcar de-aș trece prin pustie ar însemna că pustia se termină, dar dacă eu sunt cea care e pustie, atunci ce speranță mai e?
Vineri seara citeam un pasaj din Yeshayahu scris pe un perete cu litere mari:
”Un glas strigă: „Pregătiţi în pustie calea Domnului, neteziţi în locurile uscate un drum pentru Dumnezeul nostru! Orice vale să fie înălţată, orice munte şi orice deal să fie plecate, coastele să se prefacă în câmpii, şi strâmtorile în vâlcele! Atunci se va descoperi slava Domnului, şi în clipa aceea orice făptură o va vedea; căci gura Domnului a vorbit.” - Yeshayahu/ Isaia 40:3-5

De atunci mă tot obsedează cuvintele astea. Prin pustie vrei o cale Adonai? De ce nu pe lângă un izvor sau pe lângă ceva roditor, de ce prin tot nisipul ăsta fără rost?
Tot timpul subestimez dragostea lui HaShem. Tot timpul uit că El e infinit. Tot timpul uit că El e dragoste. Tot timpul uit că El e o dragoste nefârșită și că dacă încă nu am reușit să cuprind toată plinătatea Lui n-am cum să cuprind toată dragostea Lui și nici căile în care alege să lucreze. Da, logic ar fi să lucreze un pământ ce aduce rod, dar unde logica mea crede că rodul are de-a face cu o calitate superioară a pământului, El vrea să îmi arate că rodul stă în Cel care lucrează pământul și care chiar din pustietate poate să facă o grădină. Unul din versetele mele preferate din Torah este ”Chiar dacă ai fi risipit până la cealaltă margine a cerului, chiar şi de acolo te va strânge Domnul, Dumnezeul tău, şi acolo Se va duce să te caute.” - Devarim/ Deuteronomul 30:4
Dacă sunt un pământ roditor pentru El, Baruch HaShem, am cu ce să mă laud dar nu înaintea Lui, dar dacă se întâmplă să-mi fi devenit pământul o mare pustie și dacă mi s-ar întinde nisipul de la o margine de cer până la alta, eu știu cu toată inima mea Că Cel ce Este îmi va strânge fiecare bob de nisip pentru că doar El știe cum am devenit pustie. Doar El știe ce-a fost fiecare bob de nisip înainte să fi devenit un mare nimic. Și dacă deșert sunt acum, eu știu cu toată inima mea că acolo, în nerodirea mea, acolo în nepuțința și nimicul meu, acolo vrea să-i fac eu drum să vină. L-am întrebat ”și dacă ți-aș face drum, cum să vii Melech Sheli în pustie?” L-am simțit că-mi răspunde ”Am mai fost”. Dacă e ceva bun în mine e doar El...Dacă El se mai vede în mine dincolo de deșertul meu atunci eu știu cu toată inima că asta nu e de la mine.
Dacă treci prin pustie ai nevoie doar de rezistență și determinare, să nu te lași până când nu ieși de acolo, dar când pustia ești chiar tu și dacă te-ar pune cineva în Gan haEden (Grădina Edenului) tot pustie ai să fi. Pustia mea nu mai are legătură cu circumstanțele în care mă găsesc și nici nu mi-ar deveni deșertul mai puțin deșert dacă m-ar scoate Adonai din situațiile în care m-a pus. Nu de determinare și nici de rezistență am eu nevoie acum să-mi biruiesc pustia, ci am nevoie doar ca să îi fac loc Celui care este Viața, să îi fac un drum, o cale pentru ca să vină și să-mi dărâme munții pe care-i cred de netrecut și să-i facă în câmpii roditoare, să vină și să-mi înalțe văile, neajunsurile din însăși caracterul meu care mă împiedică să-L văd de la înălțime și să las să se arate slava Lui. Dacă am devenit pustie știu că nu am să rămân așa pentru că îi pregătesc o cale lui Adonai în mine și îmi netezesc locurile uscate chiar dacă pare muncă în zadar. Știu că Shekinah lui Adonai se va arăta în pustia mea și atunci să știe oricine că nu deșertul ăsta are vreun merit, ci Acela care îmi caută boabele de nisip până la cealaltă margine a cerului ca să mă aibă întreagă a Lui. Din El, prin El și pentru El sunt toate lucrurile!

Bat Melech בת מלך
Cristina

8 comments:

  1. Bine-ai revenit , draga mea Bat Melech , asa zdrobita si pustiita cum esti!
    Nu uita ca numai cei zdrobiti si pustiiti miros spiritual frumos a Adonai ; ceilalti miros doar a ei .
    B'ahavat Yeshua , Maria de Jesus .

    ReplyDelete
  2. Mulțumesc Maria de Jesus ... Adonai să-ți binecuvinteze inima, shalom!

    ReplyDelete
  3. Cristina ... abia asteptam sa scrii ceva ca sa ies din starea asta insa ... se pare ca ne scaldam in aceeasi apa ...
    si asta e bine ;)

    ReplyDelete
  4. Cred că este un timp și o vreme pentru orice sub soare, iar acesta cred că e un timp în care să simțim în felul ăsta.
    ”Suntem încolţiţi în toate chipurile, dar nu la strâmtoare; în grea cumpănă, dar nu deznădăjduiţi; prigoniţi, dar nu părăsiţi; trântiţi jos, dar nu omorâţi.” - 2 Corinteni 4:8-9
    Unde este dărâmare este și nădejde de rezidire. Adonai să te întărească Cella. Shalom!

    ReplyDelete
  5. Numa tine-te bine cand iesim din pustiu ;))
    Mersi de urare si pe tine draguta;)

    ReplyDelete
  6. "dacă se întâmplă să-mi fi devenit pământul o mare pustie și dacă mi s-ar întinde nisipul de la o margine de cer până la alta, eu știu cu toată inima mea Că Cel ce Este îmi va strânge fiecare bob de nisip pentru că doar El știe cum am devenit pustie."

    Nu mai caut explictii la ceea ce face. Nu mai vreau sa dau explicatii la ceea ce face, pentru ca habar nu am. Azi-dimineata am citit: "...cine umbla in intuneric si nu are lumina, sa se increada in Numele Domnului..." (Isaia 50:10). Nu mai intleg nimic din ce face nici in viata ta, nici a lui Ioana, nici a mea, dar imi amintesc Numele Lui, Acela pe care l-a strigat in fata lui Moise...si atat. Si in asta imi sta speranta, din cauza Numelui Sau, El stie si cum ai devenit pustie, si ce ai fost inainte sa-ti fi secat apele. Te iubesc tu fata scumpa.

    Emma

    ReplyDelete
  7. "O, Doamne , Tu imi esti Dumnezeu si Te doresc din zori ,
    iar sufletul mi-e insetat de Tine ;
    de Tine trupul meu tinjeste ,
    ca un ogor uscat si stors , fara de apa .
    (Tehillin 63:2).

    Ca forma de descriere geografica sau arheologica , exista doua feluri de desert .
    Unul este nisipos , precum cel al Saharei , iar celalalt este stincos , precum Pustiul Sinai sau Pustiul Iudeii . Pe primul nu l-am vazut decit la TV , dar pe celelalte doua le-am strabatut parte cu pasul , parte cu autocarul si am constatat asemanari izbitoare . Exista si o parte mai neteda , cu smocuri de vegetatie pentru hrana animalelor beduinilor ,mai ales in preajma Yam Suf si Yam HaMelach , dar in rest numai inaltimi pietroase , golase si netede care stralucesc in arsita soarelui ,cu vagauni sapate-n ele si separate de vai abrupte , intortochiate si inguste .
    Printr-un astfel de pustiu a pasit Adonai inaintea poporului Sau , pe o astfel de inaltime - greu de cuprins pina si cu privirea - s-a urcat Moshe cind a primit Torah , , aceste stinci le-a infruntat Yeshua cind mergea cu parintii la Yerushalayim si mai tirziu tot intr-un astfel de pustiu muntos a fost dus de Ruach HaKodesh . Da, a mai fost in pustiu , si in acestea si in cele din noi!
    Tot ce este rupt din Israel nu poate fi decit tare , dur , colturos si incapatinat precum roca pustiului din Eretz HaKodesh . Macar ca te simti ca un pumn de nisip din Sahara , ca te-mprastii si te scurgi , ca doua boabe nu-ti stau laolalta , ca te scorojesti pina devii uscaciune si ploaie de-ar veni n-ar fi decit nisip ud si-atit , chiar si-asa stiu ca Adonai nu-i uita pe cei rupti din aceeasi radacina care-I tine poporul . Trebuie sa fii mai intii nisip , ca sa stii apoi ce inseamna sa fii munte in Tara Lui . Nu ca intr-o intindere de nisip auriu n-ar putea sa dea rod Cel pentru care toate sint cu putinta , dar inainte de-a aduce ploaia binecuvintarilor pregateste in noi un pamint tare si neted pe care-l face apoi munte ca sa fie loc de-o radacina adinca si sigura , pentru ca atunci cind vei fi ramura altoia in maslinul Lui nimeni si nimic sa nu te doboare . Pe cind intr-un teren nisipos si radacina este superficiala si subtire ...
    Cheama-L sa-ti preschimbe nisipul in stinca de Israel , intra apoi in scorbura sufletului multumind si asteapta cu rabdare ploaia Lui cea binefacatoare care niciodata nu se lasa fara rod! Shekinah lui Adonai peste tot pamintul!!!

    ReplyDelete
  8. :)
    Am uitat sa ma semnez , ma grabesc sa ajung la biserica ...
    Shabat Shalom!

    Maria de Jesus .

    ReplyDelete