CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Thursday, November 5, 2009

Din frică sau din dragoste?

Dar, câtă vreme moştenitorul este nevârstnic, eu spun că nu se deosebeşte cu nimic de un rob, măcar că este stăpân pe tot. Ci este sub epitropi şi îngrijitori, până la vremea rânduită de tatăl său. Tot aşa şi noi, când eram nevârstnici, eram sub robia învăţăturilor începătoare ale lumii. Dar, când a venit împlinirea vremii, Dumnezeu a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, ca să răscumpere pe cei ce erau sub Lege, pentru ca să căpătăm înfierea. Şi, pentru că sunteţi fii, Dumnezeu ne-a trimis în inimă Duhul Fiului Său care strigă: „Ava”, adică: „Tată!” Aşa că nu mai eşti rob, ci fiu; şi, dacă eşti fiu, eşti şi moştenitor, prin Dumnezeu. Galateni 4:1-7

Câtă vreme copilul este în casa tatălui său, împlinește cerințele tatălui de frica pedepsei. Câtă vreme nu are înțelegerea necesară, copilul va asculta de părinți din cauză că se teme de consecințe, deci va împlini poruncile / cerințele tatălui de frică și nu din dragoste. Când fiul ajunge la maturitate nu mai împlinește porunca din frică, ci din dragoste.
Dacă un părinte îi cere fiului său de 12 ani să vopsească un gard, fiul nu va face acest lucru din cauză că înțelege cererea tatălui, ci mai degrabă din cauză că va fi pedepsit dacă nu face ceea ce i s-a cerut. Același fiu, dacă ajunge la vârsta de 30 de ani și tatăl îi cere același lucru, nu va împlini cerința din cauza fricii, ci din cauză că își iubește tatăl. Dacă un fiu la 30 de ani împlinește cerințele tatălui din cauză că se teme de nuia, atunci fiul are probleme serioase. Dar dacă el împlinește lucrurile pe care tatăl său i le cere, din dragoste, e ridicol ca cineva să meargă și să-i spună ”măi, dar tu ești legat rău! Nu mai trebuie să faci nimic pentru tatăl tău! ești liber!” Dacă împlinește lucruri de dragul tatălui, cu ce îl face acest lucru mai puțin liber?
Câtă vreme eram sub Lege împlineam cerințele Tatălui din frică, fără dragoste. Câtă vreme eram sub cerința Tatălui, fără Yeshua, Legea era o povară, deoarece o înțelegeam ca și un ”moștenitor nevârstinic”, ca un copil care se simte obligat, dar când a venit Yeshua, odată cu viața nouă, am primit și o înțelegere matură în ce privește motivația mea pentru împlinirea poruncii. După ce Yeshua a scris Legea lui Adonai în inima mea, nu mai împlinesc porunca din pricina pedepsei, ci din dragoste pentru Tatăl.

”pentru ca porunca Legii să fie împlinită în noi, care trăim nu după îndemnurile firii pământeşti, ci după îndemnurile Duhului.” Romani 8:4

Bat Melech בת מלך
Cristina

No comments:

Post a Comment