CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, November 11, 2009

Văz versus Auz


Omul firesc trăiește prin vedere. Deci partea din mine care este fire pământească se va ghida după ceea ce vede. Eva ”a văzut că pomul era bun de mâncat şi plăcut de privit şi că pomul era de dorit ca să deschidă cuiva mintea” Geneza 3:6


Omul firesc este ghidat de simțul vizual și ia decizii bazate pe ceea ce pare bine în ochii lui/ei. Dar simțul vizual al omului este întinat din pricina păcatului. Măcar că oamenii firești au ochi, ei nu văd (Isaia 43:8), deoarece partea lor spirituală este orbită. În Apocalipsa 3:18 scrie ”te sfătuiesc să cumperi de la Mine aur curăţat prin foc, ca să te îmbogăţeşti; şi haine albe, ca să te îmbraci cu ele şi să nu ţi se vadă ruşinea goliciunii tale; şi doctorie pentru ochi, ca să-ţi ungi ochii şi să vezi.


Un om orb nu se mai poate baza pe simțul vizual, dar ca să deslușească obiectele și lucrurile din jurul lui, sau chiar să citească, se folosește de simțul tactil. Un orb trebuie să simtă cu mâinile, să atingă ca să poată înțelege lucrurile care îl înconjoară. Un orb din punct de vedere spiritual este la fel. Are nevoie să atingă/ să simtă lucrurile ca să aibă sens în mintea lui. Dar nu poți să explici lucrurile spirituale unui om firesc mai mult decât poți să explici culorile curcubeului unui orb din naștere. Pentru un orb dacă un lucru nu se poate atinge – nu există.


Dacă ochii mei sunt înșelați din pricina păcatului și înțeleg că ceea ce văd nu este realitatea lui Dumnezeu, dacă înțeleg și că nu pot să mă ghidez doar după ce simt deoarece sunt lucruri pe care nu le simt și totuși există (aerul) atunci după ce pot să mă ghidez în viață? După auz.


Urechile tale vor auzi după tine glasul care va zice: „Iată drumul, mergeţi pe el!”, când veţi voi să vă mai abateţi la dreapta sau la stânga. Isaia 30:21


Astfel, credinţa vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvântul lui Hristos. Romani 10:17


Nu tot ce ascult îmi dezvoltă auzirea, doar Cuvântul este cel care dezvoltă auzul meu.


pentru că umblăm prin credinţă, nu prin vedere. 2 Corinteni 5:7

Dacă credința vine în urma auzirii, adică în urma auzirii Cuvântului, ca să îmi cresc credința am nevoie să aud mai mult din Cuvântul lui Dumnezeu. Ceea ce aud va stârni în mine credința care va lupta cu simțul vederii distorsionate.

Adonai nu se exprimă prin lucruri care se văd, El se exprimă prin vorbire, iar singurul simț care percepe vorbirea este simțul auzului. Ceea ce rostește Adonai cu gura eu trebuie să primesc cu urechile.


O dată a vorbit Dumnezeu, de două ori am auzit că: „Puterea este a lui Dumnezeu.” Psalmul 62:11


”Domnul Dumnezeu Mi-a deschis urechea, şi nu M-am împotrivit, nici nu M-am tras înapoi.” Isaia 50:5


Ce vă spun Eu la întuneric voi să spuneţi la lumină; şi ce auziţi şoptindu-se la ureche să propovăduiţi de pe acoperişul caselor. Matei 10:27


Bat Melech בת מלך

Cristina

No comments:

Post a Comment