CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Monday, November 2, 2009

Dumnezeu este

Şi fără credinţă este cu neputinţă să fim plăcuţi Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu, trebuie să creadă că El este, şi că răsplăteşte pe cei ce-L caută. - Evrei 11:6

Cine se apropie de Adonai, mai întâi trebuie să creadă că El este. Dacă întrebi pe cineva dacă crede în Dumnezeu (în afară de cea mai ridicolă categorie de oameni autoproclamaţi atei) îţi vor răspunde că desigur, ei cred că există un Dumnezeu. Dacă îi întrebi cum este acest dumnezeu în care cred îţi dau o descriere care nu are a face nimic cu Dumnezeul Scripturii.

Aseamăn oamenii aceştia cu cineva care pretinde că ar crede în existenţa elefantului, dar când îl pui să descrie cum este elefantul, îţi spune că are corp de şopârlă, are aripi ca vulturul, coarne ca boul şi sare ca şi cangurul. Nici un om întreg la minte nu ar spune despre această descriere că este "o înţelegere primitivă" a unui elefant, nu. Pe bună dreptate poţi deduce că omul care a descris elefantul în felul relatat mai sus nu are nici o înţelegere, nici măcar una primitivă a ceea ce înseamnă un elefant.

Deci când cineva pretinde că are o înţelegere a lui Dumnezeu, eu mă aştept să vorbim de Dumnezeul lui Israel, Dumnezeul care a dat Scripturile să fie un mesaj neschimbat din generaţie în generaţie. Dacă cineva crede parţial în ce spune Scriptura şi parţial înţelegerea lui/ închipuirea lui, nu înseamnă că omul are o înţelegere începătoare a lui Dumnezeu, înseamnă că nu are nici o înţelegere. Toate ereziile sunt parţial adevărate, dar noi urmăm un Dumnezeu care se numeşte pe Sine Adevărul, nu adevărul parţial.

Dumnezeu a creat omul după chipul şi asemănarea Lui. El ne-a făcut să-i semănăm Lui, nu să Îl facem noi pe El să ne semene nouă. Atunci nu mă interesează ce dumnezeu ţi-ai creat tu în mintea ta să fie după chipul tău, credinţa ta nu este validă. Singura credinţă validă este să crezi că Dumnezeu este exact aşa cum Scriptura Îl descrie, nu cum ţi-l asemeni tu, iar acest Dumnezeu real răsplăteşte pe cei care Îl caută.


Bat Melech בת מלך
Cristina

1 comment:

  1. Ai dreptate, prea ne-am obisnuit sa urmam jumatati de masura. Asculatm duminica, niste invatati, absolventi de teologie la Universitatea din Cambridge si Oxford. Au pe internet o discutie deschisa care se numeste GodPod. Sunt din biserica Anglicana si au avut mare parte in crearea cursului Alfa. De obicei imi plac multe din lucrurile pe care le discuta, dar duminica m-am socat de ei. Cineva i-a intrebat daca trebuie sa credem in toata scriptura, daca Dumnezeul din Vechiul e Acelasi cu Dumnezeul din Noul (persoana respective ii chestiona despre pasajul unde Domnul porunceste lui Israel sa omoare toti amalecitii). Parca dintr-o data se rusinau de Domnul ca e "violent". Ziceau ca unele lucruril s-au schimbat si dadeau exemplu momentul in care Petru ii taie urechea soldatului si Isus ii spune sa puna sabia jos ca cine ridica sabia de sabie va muri. Dupa care m-au socat complet cand i-am auzit zicand "Si oricum noi Il urmam pe Isus nu il urmam pe Moise" Si eu care credem ca am auzit multe. Scuza mai penibila nici ca am auzit. De parca Pavel a scris toate scrisorile inspirat de Duhul, dar Moise a scris de la el. Parca mi-e greata de atatea jumatati de masura, si nu cred ca sunt singura, ca si Domnul varsa din gura ce e celdicel.

    ReplyDelete