CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, July 15, 2009

Dreapta și stânga

În Iudaism STÂNGA și DREAPTA, reprezintă din punct de vedere spiritual binele și răul.

Stânga are de-a face cu partea firească, cu profanul, cu gândirea lumească.

Dreapta reprezintă Duhul, partea spirituală, adică binele.

Eclesiastul 10:2

Inima înţeleptului este la dreapta lui, iar inima nebunului la stânga lui.

Matei 25:33

şi va pune oile la dreapta, iar caprele la stânga Lui.

Matei 25:41

Apoi va zice celor de la stânga Lui: „Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic care a fost pregătit diavolului şi îngerilor lui!


Se vorbește atât în Vechiul Legământ cât și în Noul, despre dreapta lui Dumnezeu.


Exodul 15:6

Dreapta Ta, Doamne, şi-a făcut vestită tăria; mâna Ta cea dreaptă, Doamne, a zdrobit pe vrăjmaşi.

Psalmi 16:8

Am necurmat pe Domnul înaintea ochilor mei: când este El la dreapta mea, nu mă clatin.

Psalmi 16:11

Îmi vei arăta cărarea vieţii; înaintea feţei Tale sunt bucurii nespuse şi desfătări veşnice în dreapta Ta.

Psalmi 18:35

Tu îmi dai scutul mântuirii Tale, dreapta Ta mă sprijină, şi îndurarea Ta mă face mare.

Isaia 62:8

Domnul a jurat pe dreapta Lui şi pe braţul Lui cel puternic, zicând: „Nu voi mai da grâul tău hrană vrăjmaşilor tăi, şi fiii străinului nu vor mai bea vinul tău pentru care tu te-ai ostenit.

Matei 22:44

„Domnul a zis Domnului Meu: „Şezi la dreapta Mea, până voi pune pe vrăjmaşii Tăi sub picioarele Tale”?

Marcu 16:19

Domnul Isus, după ce a vorbit cu ei, S-a înălţat la cer şi a şezut la dreapta lui Dumnezeu.

Dreapta este locul de cinste pe când stânga este locul de ocară.

Isus a spus ”Ci tu, când faci milostenie, să nu ştie stânga ta ce face dreapta,

(Matei 6:3)

Interpretarea Iudaică a acestui verset ar fi ”nu lăsa firea ta să se implice în ceea ce face Duhul tău”. Nu amesteca profanul cu sacrul. Să nu cunoască firea ta ceea ce face Duhul. A se observa că stânga doar ”știe” pe când dreapta este cea care face.


Bat Melech

Cristina

No comments:

Post a Comment