CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Tuesday, August 31, 2010

Singur

Când am primit cuvintele Tale, le-am înghiţit; cuvintele Tale au fost bucuria şi veselia inimii mele, căci după Numele Tău sunt numit, Doamne, Dumnezeul oştirilor! N-am şezut în adunarea celor ce petrec, ca să mă înveselesc cu ei: de frica puterii Tale, am stat singur la o parte căci mă umplusei de mânie. - Yirmiyahu/ Ieremia 15:16-17

Este o izolare pe care ți-o induci singur și este un fel de izolare pe care o provoacă Adonai. Cu prima nu sunt de acord, iar a doua nu am altă șansă decât să o accept. Te-ai gândi ce motiv ar putea avea Adonai să te izoleze de oameni, de prieteni și de familie, oare n-a spus chiar El că nu e bine omul să fie singur? Însă cred că dacă Adonai izolează pe cineva, întotdeauna e cu un scop și pe un termen limitat. Pe Avraham l-a izolat de poporul lui și l-a dus într-o țară străină pentru că Adonai avea nevoie să-i vorbească singur. Pe Yaakov l-a izolat de familia lui și când a rămas singur, Adonai i-a schimbat numele și calea. Pe Yosef l-a izolat de frații lui, l-a dus într-o țară păgână și l-a crescut ca să fie o binecuvântare pentru frații lui. Pe Shamuel l-a ținut izolat de oameni în Casa lui Adonai ca să-l crească. Pe David l-a izolat și l-a ținut singur la oi ca să învețe să păstorească pe Israel. Pe Eliahu l-a dus în pustie ca să îi vorbească. Pe Yirmiyahu l-a izolat de oameni din cauza mâniei lui Adonai. Pe profeți i-a izolat cu un scop. Yeshua s-a izolat 40 de zile ca să-Și înceapă lucrarea, etc. Adonai te izolează uneori cu un scop precis și niciodată motivul nu e ca să-ți facă rău.
Cu teoria asta în minte L-am întrebat pe Adonai de ce mă izolează de oameni și de tot ce mi-e familiar, de ce m-a adus până în punctul în care literalmente sunt doar eu și El. Nu mi-a răspuns.
Simțeam doar că stă și se uită la mine și tace.
Am început să mă gândesc de ce ar fi necesar ca cineva să rămână singur atunci când Adonai vrea ca respectivul să priceapă ceva și am ajuns la concluzia că noi, oamenii în general, suntem cel mai ușor influențați de alți oameni, de percepția lor asupra vieții sau chiar a lui Adonai, de durerile lor, de nemulțumirile lor, până acolo că nici măcar nu știi de ce ai început să crezi sau să vezi lucrurile într-un anume fel. Atunci Adonai face tăcere, reduce la tăcere orice glas cu influență din viața ta și te îndepărtează de toți atât de mult încât și dacă ar striga nu-i mai auzi. În 2009 scriam un articol pe care l-am numit -Devin ceea ce văd- și Adonai mi-a amintit de el azidimineață. Chiar dacă îți pui toată inima să crezi promisiunile lui Adonai, dacă te lași înconjurat de oameni care se scaldă în necredință și negativism, îți va influența inevitabil credința. Nu neg că sunt oameni încercați care suferă și suferința lor chiar e reală, dar dacă din suferința lor oamenii pricep doar că lui Adonai îi place să chinuie oamenii, atunci suferă degeaba. Nu vreau să mai aud plânsete și gemete aiurea, nu vreau să mai aud ce greu e pe cale și cum de-abia ne tragem. Bunicul meu avea o vorbă ”și dacă te vaiți, îți trece?” Câteodată nu realizăm cât de mult stricăm cu văicărelile noastre și că îi facem pe ceilalți să-și piardă speranța, pentru că încep să se uite la noi în loc să se uite la Adonai.
Azidimineață am simțit că Adonai îmi ia fața în mâini și îmi spune ”ai să devii ceea ce vezi, te-am lăsat singură să nu mai ai la cine să te uiți decât la Mine și să te faci asemenea Mie”.
Normal că dacă mă uit la mine am toate motivele să disper și să cred că totul e pierdut, dar dacă mă uit la El nu mai am timp să disper pentru că tot ce vreau e să mai învăț o linie de pe Fața Lui. Dacă izolarea este prețul pe care trebuie să-l plătesc ca să nu mai aud prostii, Baruch HaShem! Dacă trebuie să rămân singură ca să poată Adonai să-mi schimbe mentalitatea mă bucur, chiar dacă nu e cel mai fain sentiment din lume. Dar nu mai vreau să aud și să știu nimic altceva decât că Adonai e Vrednic! M-am uitat destul la mine și la ce pot și la ce nu pot și lucrul acesta a dat naștere doar la și mai multă neputință și dezamăgire. Acum am să mă uit la Adonai până când am să devin ca El.


Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

4 comments:

  1. Cristina draga,
    cu alte cuvinte la mine sunt in aceeasi stare ca a ta ;)

    ReplyDelete
  2. Ma alatur si eu grupului:-) De multe ori ma izolez intentionat din aceleasi motive. Unde sunt eu, nu auzi neaparat cat de greu e pe cale, dar cu siguranta vei auzi cate alte lucruri sunt mai imprtante decat El. Si eu m-am saturat. Prefer sa stau cu trei "fanatici", "obsedati" de Dumnezeu, decat sa mai aud despre case, masini, cariere si conturi la banca. El e Singurul Vrednic si Cel mai Important. "Daca numai pentru viata aceasta ne-am pus nadejdea in Hristos, atunci suntem cei mai nenorociti dintre toti oamenii." (1 Corinteni 15:19)
    Mersi de articol, Chris.

    E

    ReplyDelete
  3. Totdeauna am crezut ca este bine sa te insotesti cu oameni care-L cauta pe Adonai . Cu oameni care merg la biserica , sint smeriti , se roaga , fac fapte vizibile de caritate , vorbesc de bunatatea Lui si-ti dau si tie sfaturi despre cum trebuie sa te comporti ca sa fii si tu un om "credincios".
    Nu ca aceste fapte n-ar fi bune in sine , dar de-aici si pina sa ajungi sa spui ca L-ai gasit pe Adonai este cale lunga de batut .
    Astazi pentru mine acest adevar nu mai este perfect valid . De ce? Pentru ca , dupa ce am ascultat si am vazut destul de multe de la destul de multi asemenea , am incercat si eu sa aflu cine si ce este pentru ei Dumnezeu . Si , in cele mai multe rinduri , ori m-am smintit , ori m-am ingrozit . Am constatat ca majoritatea nu sint neaparat in cautarea Adevarului - desi despre El vorbesc - ci pastreaza traditia straveche a familiei lor , tocmai din precambrian sau din cretacic chiar , avind datoria "morala" de "crestini" s-o pastreze si s-o transmita urmasilor lor , unii considerind credinta pro-orientala , altii pro-occidentala.
    Cind am incercat sa spun cuiva ca pentru mine Dumnezeu este Cel ce Este , adica Cel care l-a chemat pe Avram din pamint pagin si i-a dat fagaduintele pentru toti cei care vor crede neindoindu-se , Cel care a format poporul evreu dintr-un singur om si l-a scos apoi din Mitzraym cu mina tare si brat puternic prin minunile pe care oricit ar vrea stiinta sa le demonteze nu va putea , Cel care a fost cu ai Sai peste tot si este acum cu ei in Israel , Cel care l-a ales pe Moshe sa fie conducatorul poporului Sau , Cel care a dat Torah ca toti s-o implineasca si -evident - Cel al Carui Fiu , Yeshua , a murit pentru noi , evrei si neevrei deopotriva , ei bine , de tot atitea ori am fost privita piezis .
    Pentru ei astazi totul se intimpla de la Yeshua incoace . Chas v'shalom sa le spui altceva!

    ReplyDelete
  4. La sfirsitul lunii mai , cind Israelul a fost atacat in mod mirsav de cargoul sub pavilion mixt greco-turcesc - adica crestino-musulman , nu? - am intrebat o asemenea persoana dintre cele sus-amintite cam ce parere are despre aceasta stare de fapt . Am primit un raspuns pe care nu-l pot mentiona aici . Si asta in timp ce veneam din locul unde , se presupune , ca ne-adunaseram sa-L laudam pe Cel care se numeste pe Sine Insusi Sfintul Lui Israel .
    Nu ca asta ar fi fost o mare surpriza pentru mine , dar cu atit mai mult de atunci incoace prefer sa merg si sa vin singura de la biserica decit sa mai ascult elucubratiile spirituale ale cuiva si sa-mi tulbure singuratatea mea cu El .
    Astazi la biserica, in timp ce toti pareau ca se roaga in jurul meu si sint convinsa ca unii chiar asta faceau , iarasi mi-am amintit ca Mintuitorul meu este evreu si m-au podidit lacrimile pentru orbirea si nelegiuirile mele si ale multora ... . Dar stiu El imi da asemenea momente ca sa nu uit cui ma-nchin...
    Traversez o perioada din viata mea in care sint inconjurata de oameni mai mult decit niciodata , dar totusi atit de putini sint cu mine-n El...
    Acum sa nu creada cineva ca sint atit de morala incit nu mai este loc de desavirsire in mine , nu , deloc chiar , dar cu cine sa vorbesti astazi despre Adonai incit sa fii convins ca are intelepciunea sa vada ce este de vazut si sa te faca sa simti ca nu esti singura pe drum?
    Singuratatea pentru mine este o optiune , nu o obligatie si nici o fortare .
    Poate cineva sa inteleaga acest soi de singurate? Se mai confrunta cineva cu ea?
    Doamne, incerc sa-mi pazesc inima de ce-mi vad ochii si-mi aud urechile! Iarta-ma pentru toate clipele in care singutatea mea n-a fost doar pentru Tine , pentru toate momentele in care inima mea este impartita intre Tine si lume!
    Vino si da-mi intelepciunea ca singuratatea mea in Tine sa fie bucuria mea de fiecare zi!

    Maria de Jesus .

    ReplyDelete