CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, August 18, 2010

Împărat peste Israel

Să pui peste tine ca împărat pe acela pe care-l va alege Adonai, Dumnezeul tău, şi anume să iei un împărat din mijlocul fraţilor tăi; nu vei putea să pui împărat pe un străin, care să nu fie fratele tău. - Devarim/ Deuteronomul 17:15

Şi I-au scris deasupra capului vina: „זה הוא ישוע מלך היהודים” (zeh Hu Yeshua, Melech ha yehudim - Acesta este Yeshua, Împăratul Evreilor.”) - Matei 27:27

Yeshua a venit pe pământ acum 2000 de ani ca să mântuiacă, să slujească - nu să i se slujească (Matei 20:28) și să răscumpere lumea din păcat dându-Și viața ca jertfă. La prima venire, Yeshua s-a născut doar să moară, dar la a doua venire, va veni să Împărățească peste Israel și peste întreg pământul. Ca să aibă drept să împărățească peste Israel, Yeshua trebuie să fie Împărat după Legea lui Adonai și primul criteriu pe care trebuia să-l îndeplinească cel care avea să fie împărat, era că trebuie să fie evreu: ”împărat din mijlocul fraţilor tăi”. Yeshua nu se va întoarce ca un goy (neevreu) ci se va întoarce ca și un evreu, ca frații Lui să poată să-L recunoască și să știe că e din mijlocul lor.
”Când se va aşeza pe scaunul de domnie al împărăţiei lui, să scrie pentru el, într-o carte, o copie a acestei legi, pe care s-o ia de la preoţii din neamul Leviţilor. Va trebui s-o aibă cu el şi s-o citească în toate zilele vieţii lui, ca să înveţe să se teamă de Domnul, Dumnezeul lui, să păzească şi să împlinească toate cuvintele din legea aceasta şi toate poruncile acestea, pentru ca inima lui să nu se înalţe mai presus de fraţii lui, şi să nu se abată de la poruncile acestea nici la dreapta nici la stânga, şi să aibă astfel multe zile în împărăţia lui, el şi copiii lui, în mijlocul lui Israel.” - Devarim/ Deuteronomul 17:18-20

Știu că multora le place să creadă că Torah s-a sfârșit când a venit Yeshua, că El a împlinit-o ca noi să nu mai trebuiască să o împlinim și că „Vechiul Testament” e vechi... iar acum este era harului, ca și cum harul ar exclude Torah sau Torah ar exclude harul.
Este scris în ”Noul Testament” sau mai corect în Legământul reînoit, în cartea lui Yochanan 1:1 că „La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era Dumnezeu.” ... care Cuvânt? Când Yochanan scria această frază nici măcar nu exista un Nou Testament, deci care Cuvânt era Yeshua? Yeshua era Torah întrupată, Yeshua era Kitvei HaKodesh (Sfintele Scripturi). Cu mult după ce Yeshua S-a înălțat, s-au pus laolaltă de către oameni scrisorile lui Pavel, Petru, Ioan, Iuda, Yaakov, etc.
Deci care Lege va trebui să se scrie pentru Împărat și care porunci va trebui să le păzească? Poate cineva se trezește să spună ”Yeshua supus Torei? niciodată!” Yeshua este Torah întrupată nu trebuie să se supună Torei ci din Însăși natura Lui va ține Torah. Și care e motivul pentru care orice împărat pus peste Israel trebuia să urmeze Torah (și implicit Yeshua)? ”Ca inima lui să nu se înalțe mai presus de frații lui.” Yeshua nu se va rușina de poporul Său și nici de frații Lui. Inima Lui nu se va înălța deasupra lor, ci va fi în mijlocul lor ca să-i învețe Torah, adică să-i învețe despre El.
Adonai nu a terminat cu Israel chiar dacă pentru o vreme au fost orbiți pentru binele neamurilor, dar dacă orbirea lor a însemnat mântuire pentru neamuri, ce va însemna întoarcerea lor?
Adonai nu se schimbă. El este Același. În El nu este schimbare și nici umbră de mutare. Dacă a fost în trecut Sfântul lui Israel (și nu mă refer la un Israel spiritual - whatever that means) atunci El este Sfântul lui Israel și azi. Dacă El este sfânt, tot ce atinge El se sfințește: ”Căci Cel ce sfinţeşte şi cei ce sunt sfinţiţi, sunt dintr-unul. De aceea, Lui nu-I este ruşine să-i numească „fraţi”, când zice: „Voi vesti Numele Tău fraţilor Mei; Îţi voi cânta lauda în mijlocul adunării.” Evrei 2:11-12
Vino Yeshua! Vino pentru Israel, vino pentru toți cei ce și-au pus nădejdea în Tine că ai să răscumperi pe Am HaKodesh și ai să îi pui într-o stare după voia Ta... Nu mai întârzia Adoni... „N-ai băgat de seamă ce zic oamenii aceştia: ,A lepădat Domnul cele două familii, pe care le alesese?’ Atât de mult dispreţuiesc ei pe poporul Meu că nu-l mai privesc ca un popor. Aşa vorbeşte Domnul: ,Dacă n-am făcut legământul Meu cu ziua şi cu noaptea, dacă n-am aşezat legile cerurilor şi ale pământului, atunci voi lepăda şi sămânţa lui Iacov şi a robului Meu David, şi nu voi mai lua din sămânţa lui pe cei ce vor stăpâni peste urmaşii lui Avraam, lui Isaac şi lui Iacov, căci voi aduce înapoi pe prinşii lor de război, şi voi avea milă de ei!” - Yirmiyahu/ Ieremia 33:24:26


Bat Melech בת מלך
Cristina

7 comments:

  1. Imi era dor de un asemeanea articol. Aproape ca-mi vine sa-ti zic "Welcome back, Bat Melech", dar stiu ca n-ai fost dusa nicaieri si ca indiferent pe unde ai fi, Israel si tu sunteti una. Multumesc mult si de versete. Ca de obicei am impresia ca nu le-am citit in viata mea (Adonai ai mila de mine).

    Emma

    ReplyDelete
  2. Adonai a dorit pentru poporul Sau o conducere teocratica . Mai intii pentru evrei , deoarece lor le-a vorbit intii , dar apoi si pentru neamuri . Si zice-asa :
    "Caci Domnul , Preainaltul , e infricosator ,
    E Marele-mparat peste intreg pamintul ."(Tehillin 47:2).
    Ca orice comandant suprem , vine in fata poporului cu un cod de legi ,care avea manirea de-a le arata ce este bine si placut inantea Lui si ce nu . Si-Si scrie Cuvintul pe doua table de piatra , dindu-le lui Moshe pe Har Sinai . Atita vreme cit Adonai a fost singurul Imparat peste poporul Sau , totul a fost bine , chiar daca pe ici , pe colo , evreii trebuiau struniti de multe ori . Dar pina cind sa te tot increzi intr-un Imparat nevazut , cind toate popoarele din jur aveau unul sau mai multi "imparati" vizibili , atragatori si care mai de care mai pomposi?? Nu te smintesti si tu?
    Asa ca vine vremea sa ceara si ei un imparat pe care sa-l vada . Ce-o fi simtit Inima lui Adonai atunci? Crezi ca nu stia? O , stia , este scris in Devarim 17:15 , dar iata ce zice :
    "... M-au lepadat pe Mine , ca sa nu mai domnesc Eu peste ei".(1Regi 8:7).
    Este momentul in care in Israel se schimba conducerea teocratica cu cea monarhica . De la - poporul evreu cere un imparat - se ajunge , la vremea rinduita de Adonai , la - poporul evreu refuza un Imparat .
    "Deci Pilat a intrat iarasi in pretoriu si a chemat pe Isus si I-a zis :Tu esti imparatul iudeilor? Raspuns-a Isus :De la tine insuti zici aceasta sau altii ti-au spus-o despre Mine? ( Yochanan 18:33-34).
    Adica , are cineva dintre fratii mei mintea atit de limpede si inima atit de deschisa incit sa Ma vada cine Sint si sa nu-i fie rusine ?
    Astfel au refuzat pe Cel mai Mare Imparat , deoarece nu corespundea cu viziunea lor despre un imparat politic si militar pe care ei il asteptau . Viziunea lor nu era rea in sine insasi , doar ca scopul venirii lui Yeshua a fost unul mai inalt , pentru ca Adonai sa ne poata cuprinde pe toti in Malchut HaElohim :
    "... Eu spre aceasta M-am nascut si pentru aceasta am venit in lume , ca sa dau marturie despre Adevar ; oricine este din Adevar asculta glasul Meu".(Yochanan 18:37).
    Cum puteau accepta un asemenea imparat? Si apoi sa-i judeci pe evrei?? Eu cum as fi facut?
    Astazi toti "crestinii" Il vrem pe Imparatul lui Israel , dar fara Israel!

    ReplyDelete
  3. Fariseii si carturarii , cei care aveau Torah "in brate" , nu au recunoscut in Yeshua intruparea Cuvintului de pe Tablele Legii .N-au inteles ca El trebuia "citit" de altii! N-au stiut sa-I "citeasca" viata ca sa vada-n ea toata Torah!
    De Pesah , cind evreii aduceau la Beit HaMikdash mielul de jertfa , atirnau de gitul lui o placuta pe care scriau numele familiei respective si abia apoi mielul era jertfit .
    Pe crucea lui Yeshua au atirnat aceeasi placuta , pe care scria in ebraica , greaca si latina , ca sa inteleaga toata lumea ca Jertfa era pentru toti .
    "Iar Pilat a scris si titlu si l-a pus deasupra crucii . Si era scris : Isus Nazarineanul , impararl iudeilor - Yeshua Hanozri v'Melech ha yehudim"(Yochanan 19:19).
    Iar prescurtarea a ceea ce era scris nu corespunde cu ceea ce stiu crestinii astazi , adica I.N.R.I. . Pe atunci era obiceiul ca , din fiecare propozitie , carturarii sa ia prima litera a fiecarui cuvint , pentru a forma un nou sens . Si , prescurtind , se ajunge la tetagrama "yod-hei-vav-hey , adica Numele Sfint al lui Elohim , pe care evreii nu-l pronunta niciodata . Cel mai Sfint Nume a fost tintuit pe lemnul de blestem , Insusi Imparatul lumii era pe cruce si marturisea acest lucru!
    La cea de-a doua venire , evident ca si Imparat , Yeshua va veni tot ca si evreu , deoarece a inviat ca si evreu , nu dupa cum le place multora sa spuna ca ar fi fost un fel de cosmopolit , fara natiune , apartinind intregii lumi .
    De 2000 de ani ne rugam asa cum ne-a invatat : "Vie Imparatia Ta - Tavo Malchut aycha" .Pe citi dintre crestinii de astazi ii va deranja atunci evreitatea lui Yeshua HaMelech??
    Doamne , cuvintul Tau nu ramine neimplinit! Pune-n inima noastra Legea Ta cea Vie ca sa Te recunoastem pe Tine si intiietatea poporului Tau!
    "Iata Sluga Mea pe Care o sprijin , alesul Meu , intru Care binevoieste sufletul Meu . Pus-am peste El Duhul Meu si El va propovadui popoarelor legea Mea .
    Eu , Domnul , te-am chemat intru dreptatea mea si Te-am luat de mina si Te-am ocrotit si Te-am dat ca legamint al poporului meu , spre luminarea naeamurilor."( Yeshayahu 42:1,6).

    Maria de Jesus .

    ReplyDelete
  4. Mulțumesc de comentarii... cred că ai putea începe să scrii un blog. Cred că Adonai îți vorbește multe lucruri în timpul tău cu El și cred că ai un dar de a scrie, de aceea vreau să te încurajez să începi să îți scrii gândurile, pentru că ai să încurajezi pe mulți. Cred că observațiile tale sunt mai mult articole decât comentarii, pe care cred că ai putea să le dezvolți într-un blog, nu neapărat ca și completare la articolele mele. E doar o părere ... Fii binecuvântată, shalom!

    ReplyDelete
  5. Draga Cristina , draga Bat Melech ,

    In noapte , tirziu , fara sa stiu de raspunsul tau , ma gindeam sa revin astazi cu citeva explicatii pe care inima mea le simtea necesare a fi spuse . Vreau sa-ti spun asa :
    Probabil ai observat ca accesez des blogul . Citesc , dar nu raspund imediat . Uneori chiar peste citeva zile . De ce? Pentru mine este rugaciune .In tot timpul liber pe care-l am la dispozitie ma uit la subiect din locul si pozitia in care ma gasesc si ma straduiesc sa-mi dau seama ce-mi spune mie Adonai legat de el . N-am intentionat sa fie "comentariu la comentariu" sau sa spun ceva pentru ca lipseste ori pentru ca ai uitat tu sa scrii . N-am ce sa comentez la articolele tale . Sint perfecte , izvorasc din intimitatea ta cu El . Cum as putea eu sa chitibusaresc in ele? Voiam sa te rog ca acolo unde gresesc in conceptie precum si legat de scrierea in ivrit sa te simti libera sa intervii pentru corectare , ori de cite ori este nevoie . Nu am pentru ca sa ma simt ofensata . Toti sintem parti din El.
    Daca spui ca vezi in mine "dar de a scrie" , eu iti multumesc , habar n-am avut , n-am scris niciodata nimic .Si nici nu m-am gindit ca ceea ce spun eu ar putea insemna ceva pentru altii .Cei din jurul meu nu sint interesati , crede-ma . Dar este pentru ca Adonai imi face daruri cind si la care nu ma astept , Kadosh Baruch Hu!
    Cit despre blog? ... Am tras cu ochiul putin in stinga si-n dreapta , la altii . Toate ma smintesc . Aici sint ... acasa .
    Sincer , nu cred c-as face fata unul blog personal .Nu stiu daca am radacini suficient de puternice pentru asta . Aici este ceva ce ma face sa cresc doar din tulpina . Inca nu pot sa umblu singura pe ape , cineva trebuie sa ma sustina ... . Sa nu crezi ca te consider un fel de "portavion" din care , la un moment dat , cind voi avea suficient carburant si dupa multe lectii de zbor , imi voi lua singura zborul spre inaltimi .:)
    Daca consideri ca nu este intelept cum procedez , poti sa-mi spui si ma opresc . Dar inima mea nu vrea , asta e sigur .E gura mea de "oxigen divin" in hatisul salbaticiei lumesti si a dezmatului in care se complace . Hotarirea va trebui s-o iau cu mintea .
    Fii convinsa ca am inteles exact continutul mesajului sau .

    Shalom , Maria de Jesus .

    ReplyDelete
  6. Draga mea, eu încă îmi mențin părerea că ai un dar de a scrie și nu fără rost. Înțeleg că încă nu te simți ok să începi un blog pe cont propriu și ești binevenită oricând în lumea mea, dar roagă-te și vezi cum te călăuzește Adonai. Eu cred că poate să folosească darul care l-a pus în tine și înțelegerea care ți-o dă. Fii binecuvântată Maria de Jesus, shalom!

    ReplyDelete