CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, September 1, 2010

Cel ce se laudă

„Aşa vorbeşte Domnul: ,Înţeleptul să nu se laude cu înţelepciunea lui, cel tare să nu se laude cu tăria lui, bogatul să nu se laude cu bogăţia lui. Ci cel ce se laudă să se laude că are pricepere şi că Mă cunoaşte, că ştie că Eu sunt Domnul, care fac milă, judecată şi dreptate pe pământ! Căci în acestea găsesc plăcere Eu, zice Domnul.” - Yirmiyahu/ Ieremia 9:23-24

Dacă aș avea destulă înțelepciune încât să cunosc toate tainele și toată știința dar aș începe să mă îndoiesc că Adonai Este, la ce mi-ar folosi să cunosc? La ce m-ar ajuta să cunosc viteza sunetului dacă nu aș înțelege că nimicul a auzit sunetul glasului lui Adonai și a luat ființă? La ce m-ar ajuta să cunosc că lumina se propagă cu viteză atât de mare încât nici un fapt empiric comun nu permite evaluarea sa pe cale obișniută, dacă nu aș știi că Adonai este Lumina care luminează întunericul meu? La ce mi-ar folosi să cunosc masa totală a pământului dacă în final nu aș pricepe că Adonai îl ține în palma Lui? La ce m-ar ajuta să știu că doar în galaxia noastră există mai mult de 200 de miliarde de stele, dacă nu aș știi că Adonai le cunoaște pe fiecare pe nume? La ce m-ar ajuta să am toată bogăția dacă nu aș înțelege că nu înseamnă nimic în sistemul de valori a lui Adonai? La ce m-ar ajuta să fiu tare dacă nu aș înțelege că în slăbiciune puterea Lui este făcută desăvârșită? La ce m-ar ajuta să mă lupt, dacă nu aș știi că El e biruitor? La ce m-ar ajuta să respir dacă nu aș cunoaște suflarea Lui? La ce mi-ar folosi să cunosc toată anatomia omului dacă nu aș vedea că e făcut după chipul lui Adonai? La ce mi-ar folosi liniștea dacă nu L-aș găsi în ea? La ce mi-ar folosi să iubesc dacă nu aș știi că Dragostea a murit și a înviat de dragul meu? La ce mi-ar folosi să exist, dacă în final nu aș înțelege că El este?
Să mă laud cu înțelepciunea mea? Sunt miliarde de lucruri din lumea văzută pe care nu le cunosc, darmite din lumea nevăzută, dar Îl cunosc pe Cel care le-a făcut. Nu cunosc nimic important pe plan științific, dar știu că Adonai este Cel care face milă, judecată și dreptate pe pământ. Restul științei e doar dezvoltarea acestei idei.

Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

1 comment:

  1. Si de m-as lauda...


    Cind m-ai lasat in voia mintii mele , biet nebune,
    Credeam ca voi putea patrunde toate enigmele din lume ;
    Pe unele le-am si aflat , si drept marturisesc ,
    Insa pe Tine-n ele n-a fost cu chip sa Te gasesc.

    Si sa ma laud , Doamne , cu stiinta si-ntelepciunea mea?...


    Atunci mi-am zis : puterea trupului va fi secretul meu!
    Voi fi-ntre oameni precum regele-animalelor , adica leu!
    Si , Doamne-atunci un ghimpe-n trup mi-ai dat ,
    Ca sa cunosc ca numai Tu singur esti Imparat!

    Si sa ma laud , Doamne , cu trupul si puterea mea?...


    Am incercat chiar bogatii sa string , nenumarate ;
    Sa ma imbat cu-a lor desertaciune , sa pot uita de toate .
    Apoi ai rinduit pe toate sa le pierd ,
    Mi-ai aratat ca numai Tu sa fii Acela in care sa ma-ncred.

    Si sa ma laud , Doamne , cu-agoniseala mea?...


    Si minte , trup si suflet mi-am pus sa inteleaga
    De unde vin intelepciunea , puterea si bogatia mea-ntreaga .
    Si-am inteles ca numai cu Tine ma pot lauda ,
    Ca doar Tu esti intelepciunea , taria si bogatia mea!

    Si-am sa Te laud ,Doamne-n veci ,pentru c-ai rinduit asa!


    Maria de Jesus.

    ReplyDelete