CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Tuesday, August 24, 2010

Moartă

O, cât de mare este bunătatea Ta, pe care o păstrezi pentru cei ce se tem de Tine, şi pe care o arăţi celor ce se încred în Tine, în faţa fiilor oamenilor! Tu îi ascunzi, la adăpostul Feţei Tale, de cei ce-i prigonesc, îi ocroteşti în cortul Tău de limbile care-i clevetesc. Binecuvântat să fie Domnul, căci Şi-a arătat în chip minunat îndurarea faţă de mine: parc-aş fi fost într-o cetate întărită. - Tehillim/ Psalmi 31:19-21

Citeam aceste pasukim (versete) azidimineață și am început să mă gândesc la Moshe când a cerut să vadă slava lui Adonai și El i-a arătat spatele spunându-i ”Faţa nu vei putea să Mi-o vezi, căci nu poate omul să Mă vadă şi să trăiască!” dar în Tehillim scrie că Adonai îi ascunde pe cei prigoniți de dragul Lui, la adăpostul Feței Lui.
David HaMelech zice în pasuk 12 din Tehillim 31 ”Sunt uitat de inimi ca un mort, am ajuns ca un vas sfărâmat.” Când mori față de tine și mori în ochii celorlalți, până acolo că nu te mai privesc ca pe un om viu ci ca pe un mort, atunci Adonai te ia în palmă și te aduce înaintea Feței Lui ca să înțelegi că e ok să fii mort, e ok să fii disprețuit, e ok nimic din tine să nu mai fie înălțat, ca să te poată înălța El. Dacă El lasă să ajung în așa stare încât până și oamenii să mă vadă ca pe o moartă, e pentru că vrea să îmi arate Fața Lui. Și nu vorbesc doar de moartea aceea față de dorințele mele ci de o moarte până și pentru cei din jur.
Am căutat Fața Lui toată viața și am ajuns în așa stări de disperare ca Moshe să strig ”Adonai nu mă mai ține în suspans, arată-mi slava Ta!” și e ok să vreau să o văd... dar dacă nu mor nu pot să-i văd Fața. Și pentru că vede dorința sufletului meu, vede că vreau să-L văd față în față, atunci lasă peste mine așa situații și îmi creează așa circumstanțe încât oamenii să vină și să spună ”am crezut că era Viață în tine, dar de fapt ne-am înșelat. Ești moartă” și ajung disperată să mă întreb ”m-ai părăsit Adonai? oare au dreptate când se uită la mine și nu Te văd? Doar fără Tine sunt moartă... nu mai ești cu mine? Și ei au Ruach HaKodesh. Și ei Te văd...dacă ai fi cu mine nu Te-ar vedea?” și ajung să cred că sunt izgonită dinaintea Feței Lui, când de fapt a trebuit să mă lase să par moartă în ochii oamenilor ca să poată să îmi arate Fața Lui Sfântă, ca să știu cu tot din mine că nu pentru că i-am cerut să-i văd Fața mi-a arătat-o ci pentru că mă iubește când nu mai am parte de nici o privire bună din partea nimănui. Pe un mort poți să-l lauzi și nu se va mândri și poți să-l jignești că nu se va simți ofensat. E spre binele meu că am murit, ca să pot vedea Fața Lui. Adonai nu se dă cu mulțimea ca să abată dreptatea și pentru binele meu lasă să mor în fața oamenilor ca să văd ce doar morții au parte să vadă: Fața Lui!


Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

1 comment:

  1. Fata cuiva este expresia prin excelenta a acelei persoane , ceea ce o face posibil de recunoscut si din care transpar sentimente , ginduri , intentii ale inimii .
    Cum arata Adonai privit fara filtrul simturilor?
    Comentatorii Torei spun ca atunci cind Moshe a cerut sa vada Kevod HaShem , de fapt , se referea la a-L vedea pe Adonai in intreaga Sa complexitate , a cerut sa-L inteleaga intru totul , sa Ii priveasca "fruntea" , locul unde iau nastere gindurile si ideile in "mintea" divina . A vrut sa stie cum "functioneaza" divinitatea , ce Il face sa fie Dumnezeu .
    Si cum este imposibil sa stim cum arata fata cuiva daca-i vedem doar spatele , tot asa si lui Moshe i-a fost imposibil sa-L inteleaga complet pe Adonai .
    Talmudistii spun ca , de fapt , ceea ce a vazut Moshe a fost nodul de la tefilin-ul de pe "fruntea" divina , legat la "ceafa" , nod care reprezinta modul in care este alcatuita lumea , modul in care se impletesc evenimentele , asemenea unui nod , in lumea vazuta .
    Ceea ce a vazut si a primit Moshe de la aceasta "intilnire" a fost o intelegere mai buna a lumii ,a inteles mai bine legatura dintre sacru si profan , dintre cer si pamint , dintre Adonai si om .
    Cererea lui Moshe nu poate fi aprobata nici unui muritor .Iezechiel cind a vazut chipul Slavei Domnului a cazut cu fata la pamint . Daniel a ramas fara vlaga , fata lui si-a schimbat infatisarea si inmarmurit a cazut cu fata la pamint .
    A privi Kevod HaShem in fata este imposibil unui muritor , dar - daca-L am pe El in inima - pot vedea bunatatea , indurarea , mila si justitia Lui , adica modul in care Adonai interactioneaza cu noi . Daca am inima goala de El percep numai imagini plate , lipsite de continut . Cu cit sint mai locuita de El cu atit devin mai sensibila la prezenta Sa in ceea ce ma inconjoara . El Insusi ma-ndeamna :
    "Cauta Fata mea!" (Tehillin 27:8).
    Si raspunsul meu este :
    "Da , Doamne , eu Fata Ta o caut."
    Revarsa peste mine Lumina Fetei Tale ca sa pot trai in disperarea , golul si intunericul ce ma-mpresoara si sa nu ratacesc Calea!

    ReplyDelete