CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Sunday, May 23, 2010

אני יהודי - Sunt evreu



Când mă întreb ”cine sunt?”
sunt puțin sfaradi (evrei originari din Maroc, Spania, Portugalia, Turcia)
sunt puțin Ashkenazi (evrei originari din Europa de Est și America)
sunt puțin Israelian
sunt puțin galuti (din exil)
poate sunt religios
poate sunt secular
dar între eu și mine însumi
sunt evreu
și asta-i ceva special
nu mai bun decât alții și nici mai rău
sunt pur și simplu un evreu

Câteodată sunt soldat
câteodată sunt student
am mult trecut în urmă
dar văd și viitorul
câteodată sunt mitnaged (evrei ortodocși, opusul mișcării chassidut)
și câteodată sunt un chassid (evreii ultra ortodocși)
poate uneori sunt materialist și alteori spiritual
dar întotdeauna eu sunt evreu
și asta-i ceva special
nu sunt mai rău și nici mai bun
doar puțin diferit
eu sunt simplu un evreu

dintr-o dată m-am întors de departe
ca să putem fii aici toți împreună
un loc unde să fiu în siguranță și unde să pot să mă întorc și să râd
un loc unde să trăiesc confortabil și să nu mă tem mereu
pentru că eu sunt evreu
și asta-i ceva special
nu mai bun decât alții și nici mai rău
simplu un evreu

rap: nimic nu va reuși să mă zdrobească frate
sufletul meu este parte dintr-o lumină veșnică de sus
să încerc să repar lumea - acesta e motto-ul meu
așa m-am născut : eu sunt evreu


simplu evreu - ca și în alte religii
noi avem sărbătorile, Shabat-ul, obiceiuri și mitzvot (porunci)
toată lumea crede că are dreptate (în ceea ce crede)
dar la final noi suntem evrei înaintea scaunului Sfințeniei Sale

Mă tem de ură nefondată
îmi iubesc țara și îmi iubesc poporul
am fost și aici și acolo și peste tot în lume
am 2 păreri în legătură cu orice întrebare ai avea
și mai am și o a treia părere
pentru că sunt evreu
și asta-i ceva special
nu mai rău, nu mai bun ci doar diferit
sunt pur și simplu evreu


Bat Melech בת מלך
Cristina

10 comments:

  1. Minunat!Sa poti patrunde si tu , ca om - prin intermediul unui cintec - in sufletul unui evreu si sa vezi ce simte el insusi in legatura cu ceea ce l-a facut Adonai!
    Dac-ar intelege toti ca a fi evreu este , intr-adevar , o stare speciala inaintea Lui!
    HaShem sa ne ajute pe toti sa devenim evrei spirituali ,impreuna locuitori ai Yerushalaim-ului ceresc!

    ReplyDelete
  2. Iubesc atitudinea lor in legatura cu lumea asta. Prin cate au fost si cate le-au vazut ochii, au invatat sa-L ia pe Adonai in serios, nu lumea asta. Ceva de genul: "Lume, asta sunt, fie ca iti place sau nu"

    Imi place versul: "am 2 pareri in legatura cu orice intrebare ai avea si mai am si o a treia parere pentru ca sunt evreu.." Super!

    ReplyDelete
  3. Mi-ar fi placut sa ma nasc evreu, sa fac parte din poporul ales de Dumnezeu. Domnul sa va binecuvanteze frati evrei.

    ReplyDelete
  4. Cred că Adonai face să ne naștem acolo unde ne este locul și dacă a ales în înțelepciunea Lui infinită să te facă să fii parte dintre goyim, asta nu înseamnă că ești mai puțin ales. Stăm la coadă pentru același lucru, dar primii sunt evreii și mai apoi neamurile. Poate că nu faci parte din Israel în mod fizic, dar faci parte din mireasa Domnului Domnilor și Regelui Regilor, ce altă onoare ar întrece-o pe asta? Să-ți facă Adonai parte să stai la masă cu Avraham, Yitzak v'Yaakov!
    Adonai să binecuvinteze pe Israel din veșnicie în veșnicie și să-Și facă mireasa să fie gata să-L întâmpine! Shalom

    ReplyDelete
  5. Tin sa va multumesc personal tuturor celor ce scrieti aici in numele poporului meu ,poporul evreu ,sunt cu lacrimi in ochii de emotie pentru tot ce ati scris mai sus.si eu va iubesc si Adonai sa va pazeasca oriunde va ve-ti afla!
    Vreau sa va dedic si eu o melodie !
    http://www.youtube.com/watch?v=-CZqRKYznrM&feature=related

    ReplyDelete
  6. Draga Shirel

    Multumim mult de cantec. Cred ca l-am terorizat deja pe sotul meu de cate ori l-am ascultat.

    Todah rabah

    Emanuela

    ReplyDelete
  7. Iiiii... eu sunt invidioasa pe voi sa stiti .... nu inteleg ce canta nenea asta, deloc ...

    ReplyDelete
  8. Ma refeream la cantecul dedicat de Shirel ...

    ReplyDelete