CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Friday, May 14, 2010

Prețul binecuvântării

”Cine este orb, dacă nu robul Meu, şi surd ca solul Meu pe care îl trimit? Cine este orb ca prietenul lui Dumnezeu, şi orb ca robul Domnului?” –Yeshayahu/ Isaia 42:19
Știu că acest verset vorbește despre Mashiach, dar tot timpul când îl citesc, mă gândesc la Yitzak, când îmbătrânise și nu mai vedea (Bereishit/ Geneza 27) dar îi cere fiului său Eisav să meargă să vâneze și să-i pregătească o mâncare, pentru a-l binecuvânta. Rivka (Rebeca) îl convinge pe Yaakov să meargă înaintea tatălui său și să se dea drept Eisav, ca să primească binecuvântarea.
Știu că există tendința de a spune că Yitzak nu putea distinge voia lui Adonai, deoarece îl iubea pe Eisav care nu urma calea lui HaShem, că era orb nu doar fizic dar și spiritual, dar eu nu cred lucrul acesta deloc. Din contră, cred că Yitzak este imaginea lui Yeshua în toată povestea asta, iar Yaakov este imaginea oricui vrea să se apropie de Adonai.
Dacă Yitzak nu ar fi fost orb, Yaakov nu s-ar fi putut da drept Eisav și nu ar fi avut nici o șansă să fie binecuvântat, iar dacă Yeshua nu ar fi orb când eu mă apropiu de El, atunci ar vedea toate imperfecțiunile mele. Yitzak a știut că cel pe care îl binecuvânta era Eisav doar în aparență, deoarece glasul era al lui Yaakov, la fel și Yeshua, când mă atinge știe și ceea ce vreau să par și ceea ce sunt cu adevărat, dar cu toate astea alege să fie orb când mă apropiu de El pentru că vrea să mă binecuvinteze mai mult decât vreau eu să fiu bnecuvântată. Yitzak știa că era Yaakov, dar a ales să pretindă că îl crede că e Eisav. De unde deduc acest lucru? Când Rivka era însărcinată, cei 2 gemeni se băteau în pântecele ei. Atunci ea L-a întrebat pe Adonai și El i-a răspuns că ”cel mai mare va sluji celui mai mic” (Gen. 25:23). Era o profeție că Yaakov va stăpâni peste Eisav. Dar se creează toată situația asta ca Yaakov să-și dorească binecuvântarea și să n-o ia ca ceva de apucat. Să fie dispus să o ia cu orice preț. S-a îmbrăcat cu hainele lui Eisav, s-a acoperit cu piei de ied ca să pară păros ca fratele său, a pregătit o mâncare pentru tatăl său și a mers înaintea lui Yitzak ca și Yaakov deghizat în Eisav.
Când merg înaintea lui Adonai, El trebuie să fie orb ca să mă poată binecuvânta iar eu trebuie să fiu deghizată în neprihănire pentru că altfel nu am cum să primesc binecuvântarea. Când Yeshua mă atinge să vadă dacă sunt cine pretind că sunt, atunci simte neprihănirea pe care am îmbrăcat-o ca să pot sta în fața Lui. Nu îseamnă că eu sunt neprihănită prin mine însămi, dar prin credină îmbrac neprihănrea Lui și așa, om deghizat în neprihănire merg înaintea Lui ca să mă poată binecuvânta. Nu înseamnă că nu-mi recunoaște glasul, că nu știe cine sunt, dar alege să ”se lase înșelat” ca să îmi dea binecuvântarea.
Dacă Yaakov ar fi fost cel ales să fie binecuvântat, era bine, dar nu ar fi însemnat mare lucru pentru el. Dar când fratele lui era cel ce trebuia binecuvântat, atunci a început să își dorească binecuvântarea. A fost dispus să își rupă relația de tot cu fratele său, să fugă departe de casa tatălui și să slujească precum un rob lui Lavan, timp de 14 ani. Așa a plătit Yaakov pentru binecuvântarea furată, dar a fost dispus să piardă totul și să nu-și mai vadă niciodată tatăl, pentru o binecuvântare.
Dacă nu sunt dispusă să renunț la tot, să mă deghizez în neprihănire și să sufăr ce-oi suferi, doar să știu că m-a binecuvântat, atunci binecuvântarea Lui e ceva ieftin pentru mine. Dar dacă renunț la tot și reușesc ”să-i fur” binecuvântarea, atunci ce El a binecuvântat nu mai poate fi retras niciodată.
Chiar și când Yitzak a recunoscut că a fost înșelat a spus ”l-am binecuvântat de aceea va rămânea binecuvântat.” (Gen 27:33).
Chiar și când Yeshua înțelege că l-am înșelat, că de fapt sunt tot eu, tot răzvrătită, tot neputincioasă, tot schimbătoare, tot ușor de înfricat și că neprihănirea mea e una pe care o îmbrac doar uneori, El nu retrage ceea ce a spus odată. Dacă a hotărât odată că m-a binecuvântat, nu poate schimba acest lucru. Atât de mult contează Cuvântul Lui pentru El! Ceva binecuvântat de El e bun binecuvântat.

Bat Melech בת מלך
Cristina

4 comments:

  1. wow Cristina ... nici nu mi-a trecut prin minte asta ... wow!!!

    ReplyDelete
  2. Binecuvintarea pe care Yaakov a primit-o de la Yitzak a avut intr-adevar un pret . 20 de ani departe de casa si posibilitatea de-a nu-si mai vedea niciodata familia. Si aceasta nu este putin lucru . Pe drum spre Mesopotamia, la Betel , viseaza o scara "sprijinita pe pamint , iar cu virful atingea cerul"(Geneza 28:12) si la capatul ei Insusi Adonai. Nu recunoaste in aceasta scara pe Yeshua - ca fiind calea ce duce spre HaShem - de aceea se tocmeste cu Adonai facindu-i promisiuni in schimbul unor lucruri materiale : mincare , imbracaminte si mai apoi sanatate trupeasca si protectie (Geneza 28:20-22). Un fel de "Tu vei fi Dumnezeul meu daca-mi dai ce vreau eu ,daca binecuvintarea Ta se concretizeaza in ce consider eu ca am nevoie . Atunci ma voi ruga , atunci voi merge si la biserica ."
    Cred ca adevarata binecuvintare primita de Yaakov a fost cea de la intoarcerea din Mesopotamia .
    Cea pentru care s-a luptat si pentru care nu i-a mai impus lui Adonai conditii ; a zis doar "nu Te las pina nu ma vei binecuvinta"(Geneza 32:26) , adica "Doamne , binecuvinteaza-ma cum vrei Tu sa ma binecuvintezi , nu te uita la gindurile mele , nu te uita la dorintele mele care nu sint mai mult decit pot sa aud , sa vad sau sa simt ; Tu vezi dincolo de ceea ce sint eu acum , deci doar Te rog binecuvinteaza-ma ." Si pretul acestei binecuvintari este altul , dar nu unul la care in mod normal ne-am astepta . Pentru Yaakov urmeaza ceea ce nici un parinte nu si-ar dori : durerea din suflet si rusinea pe care trebuie s-o indure atunci cind Dina este violata , Ruben ii necinsteste patul , Simon si Levi devin criminali,
    Iuda traieste cu Tamara , nora sa , crezind ca este o femeie usoara si mai ales pierderea lui Iosif, vindut de fratii sai. Halal binecuvintare!
    Acesta este pretul pe care Yaakov l-a platit ca sa fie Israel si in el vad toata binecuvintarea Israelului de astazi!
    Dar in mijlocul acestor probleme Yaakov gaseste Toiagul , Il gaseste pe Cel pe care nu L-a recunoscut pe vremea cind era tinar si cu putina credinta , Il gaseste pe Yeshua Caruia I se inchina si pe care-L proroceste :
    "Prin credinta , Yaakov , cind a fost sa moara , a binecuvintat pe fiecare din fiii lui Iosif si s-a inchinat rezeminde-se in virful toiagului sau".(Evrei 11:21)(vezi Geneza49:11-12)
    De ce cred eu ca acest toiag este Yeshua si de ce Yaakov IL gaseste atunci cind se asteapta mai putin? Intr-adevar , in urma luptei cu Cel al Carui Nume este Minunat , Yaakov ramine schiop si s-ar zice ca ar avea nevoie de un baston sa se sprijine . Dar pentru ca Yaakov a acceptat binecuvintarea lui Adonai asa cum El a vrut sa i-o dea , Acesta I-l arata pe Yeshua drept rasplata .

    Cind te lupti cu Adonai , fii pregatit sa iesi din lupta complet schimbat ; nu uita ca El nu cirpeste defectele tale , nu face operatii estetice ; te schimba radical si te innoieste in Yeshua!
    Esti pregatit sa primesti o asemenea binecuvintare?

    ReplyDelete