CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Sunday, February 14, 2010

Cunoscut înainte de întemeierea lumii

Mai înainte ca să te fi întocmit în pântecele mamei tale, te cunoşteam, şi mai înainte ca să fi ieşit tu din pântecele ei, Eu te pusesem deoparte, şi te făcusem proroc al neamurilor.” - Yirmiyahu / Ieremia 1:5

Înainte de întemeierea lumii am fost în inima lui Adonai. Înainte să fiu în pântecele mamei mele, El m-a cunoscut. Nu doar m-a ştiut - M-a cunoscut.
Să cunoşti pe cineva presupune intimitate, probabil aşa cum doar un soţ îşi cunoaşte soţia.
Yeshua spune în Matei 7:23 „Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care lucraţi fărădelege.” El nu vrea să spună că nu i-a ştiut niciodată, că nu a auzit de ei, doar este Atotcunoscător. Vrea să spună "niciodată nu am avut parte de intimitate cu voi."

El era în lume, şi lumea a fost făcută prin El, dar lumea nu L-a cunoscut. - Ioan 1:10
Asta nu înseamnă că oamenii nu au auzit despre El, că nu L-ar fi recunoscut pe stradă, că nu ar fi ştiut istoric toate evenimentele în care El a fost inslus, ci înseamnă că lumea nu a avut intimitate cu El. Nu e destul să ai "capul mare" despre cine este El, pentru că la fel cum cineva cunoaşte toate detaliile despre viaţa lui Bach, sau Byron, sau Regina Angliei, nu înseamnă că au vreo relaţie cu persoanele respective. Dacă toată relaţia ta cu Yeshua se bazează pe câte lucruri cunoşti despre El, nu înseamnă nimic, pentru că nu oricine Îl va recunoaşte şi îi va spune "Doamne, Doamne", va fi al Său.
Cei care sunt ai Săi au fost cunoscuţi înainte ca ei să fie în pântecele mamei lor. Adonai ne-a cunoscut mai mult decât ar putea un soţ să îşi cunoască soţia, mai bine decât ne-am putea cunoaşte noi înşine. El ne-a văzut goliciunea, ne-a văzut neprefăcuţi, ne-a văzut cu toate abilităţile şi cu toate slăbiciunile noastre şi totuşi, chiar şi cu această cunoştiinţă, ne-a dat o chemare.

Când Adonai l-a chemat pe Yirmiyahu, i-a spus că l-a pus deoparte să fie proroc pentru El. Ca şi unul care avea impresia că Adonai tocmai ce "făcuse cunoştiinţă" cu el, Yirmiyahu Îl corectează - "nu sunt proroc, sunt un copil".
Avem de multe ori tendinţa să credem că felul în care ne vedem noi este şi felul în care ne vede Adonai. Însă Cel care te-a cunoscut înainte ca plămânii tăi să fie în stare să inspire prima gură de aer, chiar înainte ca să fii existat vreo celulă din trupul tău, a ştiut cine şi ce eşti.

Domnul mi-a zis: „Nu zice: „Sunt un copil”, căci te vei duce la toţi aceia la care te voi trimite, şi vei spune tot ce-ţi voi porunci. (1:7)
Nu-i spune lui Adonai ce crezi tu că eşti pentru că tu nu te cunoşti cum te cunoaşte El. Asta nu înseamnă că El nu vede slăbiciunile tale, că nu ştie de ce eşti în stare fără Ruach HaKodesh, dar El nu e dezamăgit de eşecurile tale pentru că nu s-a încrezut niciodată în tine ca tu să fii în stare să-i înşeli aşteptările.
Eu mă pot evalua doar prin prisma greşelilor mele, dar El mă evaluează corect tocmai din cauză că nu pierde din vedere binele din mine când sunt prinsă în rău. El mă cunoaşte şi ştie starea în care sunt şi nu e intimidat de neputinţa mea. Când El declară că voi umbla pentru El, nu în umblarea mea se încrede, ci în dragostea Lui care poate să mă poarte.
El ştie cine eşti şi de ce eşti în stare. Poate stai şi aştepţi momentul măreţ în care Adonai să vină şi să îţi facă o chemare sau să-ţi împlinească o promisiune. Poate crezi că se va întâmpla doar când vei fi într-o stare spirituală extraordinară ... dar El nu va veni când "sfinţenia" ta se vede. Va veni când nimic din ce eşti tu nu merită nimic. Va veni atunci când vei vedea doar pământul din faţa ta şi atunci îţi va ridica ochii spre cer şi îţi va spune că ai fost chemat să mergi după El. Da, tu. Tu care nu meriţi. Tu care eşti dezamăgit mereu de starea ta. Îţi va spune că te vede mare şi ţi se va părea minciună, sau o încurajare ieftină, pentru că nu poţi să te vezi aşa cum te vede El, dar prin credinţă crede măcar că nu eşti doar ce vezi tu.

Bat Melech בת מלך
Cristina

1 comment:

  1. Frumos articol.
    căci puterea Sa în slăbiciune este făcută desăvârşită.

    ReplyDelete