CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Monday, July 5, 2010

Un cer nou și un pământ nou

Apoi am văzut un cer nou şi un pământ nou; pentru că cerul dintâi şi pământul dintâi pieriseră, şi marea nu mai era. - HaHitgalut / Apocalipsa 21:1

Azinoapte nu am dormit aproape deloc (habar nu am de ce) și m-am tot gândit la ce înseamnă cuvintele din acest pasuk (verset).
Știu că sunt deseori luate în mod fizic și anume că va exista un pământ nou și un cer nou, dar cred că acesta este doar sensul pshat (simplu), adică ce pare la prima vedere.
Cred cu toată inima mea că ”Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să mă înveţe, să mă mustre, să mă îndrepte, să îmi dea înţelepciune în neprihănire” (2 Timotei 3:16), așa că vreau să știu ce înseamnă pentru mine acest verset, nu pentru teologi, nu pentru ”învățați”, nu pentru cei cu păreri multe (de obicei tot pe lângă), nu. Vreau să știu ce înseamnă pentru mine: ”Apoi am văzut un cer nou şi un pământ nou”?
Singurul pământ la care pot să mă gândesc sunt eu... mâna asta de țărână care respiră doar prin bunătatea lui Adonai, care sunt atât de fragilă încât aș înceta să mai exist dacă El nu s-ar mai gândi la mine chiar și pentru o clipă. În prezent pământul meu e supus slăbiciunilor, supus relelor, supus unei firi îndărătnice și de prea puține ori, supus lui Adonai. În prezent mi-e despărțit cerul de pământ. Doar undeva în depărtare este o iluzie, un fel de linia orizontului care îmi dă impresia că cele două mi se ating, dar în realitate pământul meu e despărțit de cerul meu, de Adonai. În prezent pot doar să privesc de undeva jos la El și să îmi imaginez cum este și de cele mai multe ori nici imaginația nu mă ajută. Dar este o promisiune. Yochanan a văzut un cer nou și un pământ nou și prin credință cred că Adonai va aduce ziua când voi fi un pământ nou și Cerul meu va fi nou, pentru că pământul meu îl va percepe altfel. Niciodată nu-mi va mai fi despărțit cerul de pământ, pentru că pământul cel vechi și cerul meu vechi, adică înțelegerea mea limitată a ceea ce înseamnă Adonai, vor pieri. Și marea care acoperă aproape tot din ce sunt eu cu adevărat, marea care nu lasă să se vadă tot pământul meu în întregime, marea aceea de prejudecăți, de iluzii, de ceea ce par, nu va mai fi. Pământul meu va fi descoperit tot înaintea Cerului și Cerul meu nu se va mai înălța de la mine niciodată. Bo Yeshua Sheli! (Vino, Yeshua al meu!)

Bat Melech בת מלך
Cristina

6 comments:

  1. Cristina, Shalom!!!
    Si zic si eu deodata cu tine: "Bo Yeshua Sheli!"
    Citind gandurile tale despre pamantul nou care vei fi ( si asa vom fi toti!nu? adica toti aceia care vor sa fie asa) mi-au venit in minte conceptiile unora despre reincarnare. Cele spuse de tine aici sunt dovada greselii pe care o fac ei spunand ca exista reincarnare. De fapt, pamantul nou care vom fi nu insemna ca vom fi altcineva, inseamna ca vom fi tot noi, dar 'altcumva' adica innoiti, ceea ce inseamna imbogatiti in sfintenie. Si cata dreptate ai: pentru ca vom fi pamant nou atunci, si cerul nostru, al fiecaruia, se va reinnoi, adica Adonai va fi mult mai aproape de noi. Eu asa am inteles ce ai scris tu aici...
    Inca o data iti spun: FII BINECUVANTATA, Cristina!

    ReplyDelete
  2. Ai înțeles bine Teo, Adonai să-ți înmulțească tot mai mult priceperea, cunoștiința și dragostea față de El și poporul Lui. Fii binecuvântat, Shalom!

    ReplyDelete
  3. Imi place sa imi imaginez clipa cand voi realiza ca sunt pe pamantul si cerul nou ... ca si cum m-as trezi, dezmetici ... banuiesc ca intrebarile isi vor gasi raspuns, framantarile vor parea lipsite de sens ... imi voi deschide bratele larg si voi chiuiiiii din toata inima: in sfarsiiiiit ACASA!

    ReplyDelete
  4. E minunat cum gandesti tu" o mana de tarana" asa cum te autodescrii..
    Ti-am vizitat si celalalt blog si ti-am admirat pozele.Ai o familie frumoasa.Tu insati esti frumoasa, ca o adevarata fiica a lui Avraam si frumusetea vine ca o lumina din interior care se propaga uluitor pe chipul tau, draga mea.
    Dumnezeu sa te binecuvanteze!

    ReplyDelete
  5. Mulțumesc mult, Adonai să te binecuvinteze, Shalom!

    ReplyDelete
  6. Prin gura profetului Yeshayahu - si nu numai - Adonai ne-a facut o promisiune :
    "... Eu voi face ceruri noi si un pamint nou . Nimeni nu-si va mai aduce aminte de vremurile trecute si nimanui nu-i vor mai veni in minte .
    ... cerul cel nou si pamintul cel nou pe care le voi face , zice Domnul , vor ramine inaintea mea...(Yeshayahu 65:15-66:22) .
    Daca privesc din punct de vedere geofizic la pamintul pe care traiesc si la toate legile Universului vad ca acestea , absolut toate , finctioneaza perfect de la intemeierea lumii , ca niciuna nu face altceva decit ceea ca i s-a poruncit de catre Creator .Totul a fost creat pur si neintinat . In proiectul Lui si pe mine m-a gindit la fel , perfecta si sfinta , deoarece Adonai a zis :
    "Naase adam b'tzalmeinu Elohim" .
    Adam a primit o natura sfinta , fara pacat , curata si neintinata .Atunci cum si de ce numai eu nu functionez la parametrii planificati? Neascultarea lui Adam a facut ca pamintul din care am fost zidita si eu sa ma desparta de Malchut HaElohim ,de Cerul meu . Cind Adam a gresit Adonai i-a spus :
    "... blestemat va fi pamintul pentru tine".(Bereshit 3:17).Si de-atunci port blestemul pamintului in mine . Acum , nu ca eu as fi mai buna decit Adam , pentru ca numai eu sint vinovata de toate cite le gresesc azi , dar nu ma pot abtine sa nu ma gindesc ce-ar fi fost pamintul meu fara gresala lui ... . Nu mai mult decit acum doua zile cineva a vazut inlauntrul meu fizic si , pe drept cuvint , s-a mirat cum de cineva poate trai cu un asemenea "pamint" ; si nu de ieri, nici de-alaltaieri , ci de vreo 20 de ani ... . Altii care-mi vad doar exteriorul se mira cum de 45 kg de lut de cea mai proasta calitate poate sta in picioare si nu s-a risipit inca in curgerea timpului ... .Nu stiu daca cineva poate crede , dar cu pamintul care sint ma uit intotdeauna , chiar si obtuz de multe ori , spre Cerul meu de care sint legara doar printr-o singura scara :Yeshua.
    Kefa , cu pamintul din care era facut L-a tagaduit , desi stia de promisiune :
    "Dar noi asteptam ,potrivit fagaduintelor Lui , ceruri noi si pamint nou , in care locuieste dreptatea ".(2Kefa 3:13). Numai dupa ce L-a vazut cu ochii pamintului pe Yeshua rastignit si inviat , numai dupa ce pamintul lui s-a framintat pina a secat , numai atunci si-a inteles Cerul . Atunci a inteles ca daca vrea sa fie unit pentru totdeauna cu Cerul si sa poata sta vesnic inaintea Lui , este imperios necesar ca pamintul lui sa fie din aceeasi framintatura cu cea a lui Adam inainte de pacat , adica neprihanit :
    "Pentru aceea , iubitilor , asteptind acestea ,sirguiti-va sa fiti aflati de El in pace , fara prihana si fara vina".(2Kefa 3:14).
    Toate astea sint pentru mine . Ca sa-mi aduc aminte ca pina la venirea Lui in Slava , cu ingerii , sa muncesc cu rivna pamintul indaratnic care sint , nu dupa voia mea , ci a Lui , pentru ca zidirea mea cea noua sa-mi poata patrunde Cerul .
    Stiu ca in Cetatea lui Adonai nu va fi noapte . Acolo "pamintul nou" si "cerul nou" , ale mele , nu vor dori si nu vor avea nevoie de odihna , pentru ca nu vor obosi in indeplinirea voii lui Adonai si in aducerea de slava Numelui Sfint .Un singur mijloc de aducere-aminte va exista : Racumparatorul meu va purta pentru totdeauna semnele rastignirii sale . Pe capul Lui ranit , pe miinile si pe picioarele Lui , se vor afla singurele semne ale cruntei lucrari facute de pacat ... .
    Asa ca , da , imi doresc sa zic impreuna cu tine ; Bo , Yeshua sheli!

    Maria de Jesus .

    ReplyDelete