CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Tuesday, September 8, 2009

Nu doar Peshat/Pshat

În Iudaism există 4 feluri de a interpreta Scripturile, Pshat (simplu), Remez (sugestie/ ceea ce sugerează textul), Drash (căutare/ investigarea textului pentru o aplicație practică) și Sod (secret/ ascuns; simbolismul spiritual).

Tot ceea ce a spus Dumnezeu are o interpretare simplă și una ascunsă. Nu te opri doar la lucrurile evidente, la lucrurile care se văd. Oamenii firești Îl interpretează pe Adonai prin modul Pshat.

Adonai a dat 613 mitzvot (porunci) și toate din ele au un înțeles evident și au un înțeles ascuns. Cei care sunt preocupați cu a împlini doar ceea ce li se cere, rămân la nivelul vizibil oricui, fără să înțeleagă de ce fac ceea ce fac, dar cei preocupați cu a cunoaște voia lui Dumnezeu, vor să cunoască și înțelesul ascuns al lucrurilor. Inevitabil cei care sunt preocupați să cunoască sunt ridiculizați de ceilalți deoarece a cunoaște după părerea lor este o pierdere de timp, după modelul ”știi și la ce te ajută că știi”.

Dumnezeu nu este preocupat de lucrurile evidente, de ceea ce izbește doar ochii și simțurile, după cum este scris:

”Nu te uita la înfăţişarea şi înălţimea staturii lui, căci l-am lepădat. Domnul nu Se uită la ce se uită omul; omul se uită la ceea ce izbeşte ochii, dar Domnul Se uită la inimă.” 1 Samuel 16:7

Adică El vede lucrurile ascunse și lucrurile evidente deopotrivă, dar este mai interesat de ceea ce nu se vede. Dacă un om alege să fie preocupat de a cunoaște lucrurile ascunse ale lui Adonai, dacă își petrece timpul cu a pricepe cât mai multe lucruri care pentru alții poate par informații inutile, nu ridiculiza dorința lui, pentru că nu te face mai înțelept ci doar un ”retardat spiritual”.

Când Dumnezeu vorbește pot să aud ceea ce spune sau pot să aud și să ascult.

Psalmi 62:11

O dată a vorbit Dumnezeu, de două ori am auzit că: „Puterea este a lui Dumnezeu.”

Parafrazat acest verset ar fi ”Dumnezeu a vorbit ceva și eu am auzit ambele înțelesuri/ sensuri, la ceea ce El a spus”

De ce?

Pentru că ” Slava lui Dumnezeu stă în ascunderea lucrurilor, dar slava împăraţilor stă în cercetarea lucrurilor. – Proverbe 25:2

Deuteronomul 29:29

Lucrurile ascunse sunt ale Domnului Dumnezeului nostru, iar lucrurile descoperite sunt ale noastre şi ale copiilor noştri, pe vecie, ca să împlinim toate cuvintele Legii acesteia.

Așa că cercetează ”prea mult”, cunoaște ”prea mult” și dorește-ți ”prea mult”, deoarece nu dai dovadă de smerenie rămânând în ignoranță, dar dacă vei căuta s-ar prea putea să găsești, dacă bați s-ar prea putea să ți se deschidă, pentru că celui ce are i se va da și mai mult iar celui ce nu are i se va lua și ceea ce are.

”Luaţi seama, dar, la felul cum ascultaţi; căci celui ce are, i se va da; dar celui ce n-are, i se va lua şi ce i se pare că are.” Luca 8:18

Așa că mai bine să fiu ”lacomă” în ce privește lucrurile lui Dumnezeu decât să fac mereu doar destul, destul cât să intru în Împărăție, destul cât să nu mă pierd, dar nu destul cât să ating inima lui Adonai.



Bat Melech

Cristina

No comments:

Post a Comment