CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Saturday, July 3, 2010

Dragoste veșnică

„Câteva clipe te părăsisem, dar te voi primi înapoi cu mare dragoste. Într-o izbucnire de mânie, Îmi ascunsesem o clipă Faţa de tine, dar Mă voi îndura de tine cu o dragoste veşnică, zice Domnul, Răscumpărătorul tău. - Yeshayahu/ Isaia 54:7-8

Tot perek 54 din Yeshayahu vorbește de dragotea lui Adonai pentru Israel, dragoste de a cărei existență m-am lămurit cu mulți ani în urmă, dar pe care nici astăzi nu pot să o cuprind destul.
Știu că sunt mulți care iubesc Israelul (din păcate nu la fel de mulți ca și cei care-i urăsc sau disprețuiesc) dar nu la o astfel de dragoste mă refer. Adonai nu iubește doar cu sentimente și nici din amintiri, nu iubește în funcție de circumstanțe și nici de răspunsul pe care-l primește.
Cu mulți ani în urmă am auzit pe cineva spunând de la amvon că dragostea lui HaShem este condiționată de ascultare și fără să rumeg deloc fraza asta am luat-o de bună, dar abia ieri am înțeles că e o aberație. Dragostea lui HaShem nu e condiționată de nimic, binecuvântarea Lui da, dar dragotea Lui nu are cum să fie condiționată de ceva.
Cum am înțeles asta? M-am îndrăgostit. În cel mai patetic mod posibil (că doar nah, sunt eu și nu pot fi ca tot omu'). Binențeles că nici nu se punea problema să fie un sentiment împărtășit, dar asta nu schimba cu absolut nimic ce simțeam eu. Mi-am făcut cea mai proastă părere despre sentimentul cu pricina. Am fost chiar supărată că HaShem a ”îngăduit” să mi se întâmple așa ceva. L-am tot întrebat ”de ce?” până când mi-am dat seama cât de ridicolă era întrebarea. M-am tot rugat să mi-l scoată din inimă până când mi-a răspuns că nu se ocupă cu așa ceva, că dacă ar ”putea” să facă asta, atunci mi-ar scoate din inimă tot ce nu e după voia Lui și nu aș mai putea să păcătuiesc în veci și dacă ar putea să pună dragostea în inima cuiva, m-ar face să-L iubesc pe El mai mult, dar El nu face asta. Într-un final m-am resemnat că orice aș face eu să treacă sentimentul ăsta, numai nu trece și că oricât m-ar ignora sau disprețui ”ținta sentimentelor” mele, nu schimbă cu nimic faptul că eu tot aia simt. Cred că în același fel, doar că la un nivel infinit mai mare, simte Adonai când iubește. Indiferent de răspuns nu poate să nu iubească. Nu pentru că era Israel mai mare decât toate popoarele l-a iubit Adonai - Israel e un popor mic. Nu pentru că era mai special decât toate popoarele - probabil doar prin încăpățânare. Nu pentru că era cel mai talentat popor, nu pentru că era cel mai minunat...nu. Pentru că Adonai S-a îndrăgostit și El iubește cu o dragoste veșnică. Adonai nu e ca o fătucă fluturaștică, ce azi iubește un anume om și mâine altul. Adonai nu e om. Adonai iubește cu o dragoste veșnică. Nu poate să nu iubească Israelul orice ar face Israel. Ieri, în timp ce mă gândeam la toate astea am înțeles că Adonai îi iubește cu o dragoste care să recupereze pentru toată ura și tot disprețul neamurilor. Cu cât sunt mai urâți de vrăjmașii lor cu atât îi iubește Adonai mai mult ca să nu simtă ura lor mai mult decât simt dragostea Lui.
Pot să se mute munţii, pot să se clatine dealurile, dar dragostea Mea nu se va muta de la tine, şi legământul Meu de pace nu se va clătina, zice Domnul, care are milă de tine.” - Yeshayahu 54:10
Legământul de pace făcut cu Israel nu are cum să se clatine, darămite să dispară. Nu poate să se clatine pentru că e așa de adânc ancorat în Însăși Dragostea, încât cine va putea să meargă să se atingă de acest Legământ și să încerce să-L miște, ca să nu mai vorbim să-L dărâme (cum le place unora să creadă). Legămintele lui Adonai sunt statornice și dragostea Lui e una veșnică. Crezi că Adonai nu știa ce oameni iubește când a declarat ”Mă voi îndura de tine cu o dragoste veşnică„? Oh, știa. Dar Se cunoaște pe Sine mai bine. Nu bazat pe caracterul lui Israel a declarat Adonai dragostea veșnică ci bazat pe caracterul Lui.
Probabil că nu mai am nici un sens... dar cred că doar voiam să pun o piatră de aducere aminte pe blogul meu că am înțeles în sfârșit că Adonai nu poate să nu-Și iubească poporul așa cum nici un om care iubește cu adevărat nu poate să înceteze să iubească doar pentru că nu e iubit înapoi.

Bat Melech בת מלך
Cristina

11 comments:

  1. Spuneai altundeva ca nu esti 'chiar' evreica, dar, Cristina, tu esti evreica pana in maduva oaselor, esti evreica pana in cel mai luminos loc al sufletului tau. Vad bine asta din toate cate le pui pe acest blog, din frazarile tale, din interpretarile tale, din explicatiile tale, din trimiterile tale... din tot. Si acum, iata! reusesti sa ne dovedesti ca si de iubit, tu iubesti ca o evreica, adica intelegand, si traind aceasta intelegere, ca iubirea este, trebuie sa fie un sentiment divin, inainte de a fi unul omenesc. Asa incat, imi vine sa-ti spun: Cristina, invata-ma si pe mine sa devin evreu! Stiu ca asta nu se invata, dar tu dovedesti ca e posibil.
    FII BINECUVANTATA , Cristina !!!

    ReplyDelete
  2. Teo mi-au dat lacrimile când ți-am citit comentariul... mulțumesc că iubești poporul lui Adonai ... dragostea asta e cel mai aproape de a ”deveni” evreu pentru că iubindu-i pe ei, Îl iubești pe Cel căruia îi aparțin. Ești tare scump, mulțumesc de cuvintele tale, Adonai să te binecuvinteze!

    ReplyDelete
  3. Draga Bat Melech ,
    departe de mine gindul sa duc la ilaritate acest subiect sau sa-l transform in altceva decit ceea ce ai vrut tu sa fie .
    Nu stiu cind ti s-a intimplat indragosteala , dar inclin sa cred ca nu prea recent , altfel luciditatea ti-ar fi parazitata de niscaiva euforie . Dincolo de ecran a razbatut de ceva vreme pina la mine ideea ca , a fost un moment in viata ta , cind ti s-a intimplat si tie acest lucru ... pamintesc si ca el s-a petrecut exact asa cum l-ai descris : adica neimpartasit . De aceea am spus ca " uneori cred ca-L iubesti astfel , nu pentru ca n-ai avea pe cine sau ce sa iubesti , ci pentru ca aceasta este singura dragoste pe care o cunosti" , adica impartasita neconditionat 100% . Si am fost taxata ...din principiu cu ... muuulte principii ...:) , asa ca intre timp m-am obisnuit cu monologurule ...
    Cunosc aceasta stare din proprie experienta , deoarece cu timp in urma am traversat si eu un moment asemanator . Diferenta ar fi aceea ca noi am "impartasit" o vreme - si nu putina , cred eu - dupa care cealalta persoana a considerat ca trebuie sa ..."dez-impartaseasca". O puteam opri? Nu , nu puteam . Problema era insa ca eu am ramas sa "impartasesc" singura o vreme si credeam ca nimic nu ma va putea face sa ma opresc . Si ... surpriza!! Am primit semnale de la Cel care-mi spunea ca El nu-mi poate lua din inima ceva ce nu El a pus acolo . Atunci am asteptat sa puna El ceva , ca eu sa pot iubi . Nu neaparat IN inima mea , ci PESTE mine ... .Si ... a pus ceva la care , recunosc , nu ma asteptam ... harul Lui .Cu el pot iubi mai mult decit un singur om , asa dupa cum Insusi Adonai iubeste intreg poporul evreu ca pe un singur om . El ii iubeste pe toti ca pe unul , iar mie mi-a dat harul de-a iubi pe Unul in toti ... .Ce fel de dumnezeu este acesta care vrea sa iubesc pe toti , m-am intrebat . Si mi-a spus ca harul
    Lui atinge apogeul in Acel Unul , adica in Yeshua , pentru ca numai Yeshua a putut ca , avind o inima de om , sa iubeasca dumnezeieste , pina la capat , pe toti ca pe unul . Asa Il vad pe Tatal in El ...
    Daca dragostea lui Adonai s-ar schimba in functie de circumstante , atunci eu as fi moarta de mult . Daca dragostea lui Adonai pentru evrei s-ar schimba in functie de circumstante , atunci acestia n-ar mai exista de multa vreme ca si popor . Tot ce-i tine este dragostea Lui neconditionata , iar cine n-a inteles aceasta pina acum ma tem ca n-a inteles nimic din dragostea lui Yeshua pentru el insusi.

    B'ahavat Yeshua , Maria de Jesus .

    ReplyDelete
  4. Maria, îndrăgosteala (cum o numești tu) s-a întâmplat destul de recent ... totuși luciditatea nu mi-e parazitată de nici o euforie...poate de o doză exagerată de cinism, dar nimic mai mult.
    Am ajuns să disprețuiesc sentimentul ăsta mult, dar cred că Adonai a vrut să mă lase să simt cum simte El când mă iubește pe mine iar eu iubesc tot alte lucruri. E o lecție scumpă, dar cred că mi-a ascultat rugăciunea când i-am cerut să mă lase să-I simt inima...habar nu aveam ce-I cer. Dar acum n-am cum să mai uit... Mulțumesc de comentarii și că nu te renunți ușor. Chiar te admir pentru asta chiar dacă nu pare. Fii binecuvântată! Shalom v'shavua tov!

    ReplyDelete
  5. Draga Teo

    Si mie mi-au dat lacrimile. Eu mi-am impartit si binele si raul cu fata asta 24 de ani din viata mea si n-as fi putut-o descrie mai bine. Ea chiar iubeste ca o evreica, cateodata cu o luciditate si o analiza de sine care ma uimesc:-) Nu stiu cine altcineva ne-ar fi putut invata cum sa iubim ca un evreu (ca doar asa ne-a iubit Evreul). Cred ca Adonai, in intelepciunea Lui a ales-o pe ea pentru ca a vazut-o pe fetita obsedata de Holocaust inainte de a invata sa scrie si sa citeasca "Mami, da de ce-i omoara?"

    Tu scumpa de fata ce esti, numai tu puteai trece prin "indragosteala" ta cu toate momentele ei mai mult sau mai putin bune, si sa
    scoti din experienta ta comori cu care sa ne binecuvintezi. Ti-am mai spus zilele astea cum abia cum numar 8 zile sa te strang odata in brate?

    ReplyDelete
  6. Draga Maria

    Nu cred ca Bat Melech si-a "transferat" iubirea complet pe Adonai din cauza ca nu i-a fost impartasita "indragosteala". A fost la fel si cand sentimentele i-au fost impartasite. Ea nu stie sa iubeasca altfel. Nu e una dintre marii dezamagiti in dragoste care beneficiaza acum de lipezime si sunt capabili sa se distanteze si sa analizeze ceea ce simteau la un moment dat. Eu impreuna cu 98% din populatia feminina poate ca am fi asa, dar inafara de Bat Melech poate numai Cella mai vorbeste de dragoste cu claritatea unui om care a priceput ca hollywood-ul o o mare "vrajeala" (din lipsa de alt termen la indemana).

    ReplyDelete
  7. Bat Melech , iti spun intotdeauna asa deoarece in acest loc chiar vreau sa vorbesc cu o Fiica de Imparat , nu neaparat cu Cristina . Desi uneori am simtit ca numai ea a vorbit cu mine , sau de cele mai multe ori n-a vorbit ... :) .
    Asa ca acum ,Bat Melech-Cristina , intaresc ceea ce am mai spus : nu am jucat nici un fel de joc , nici de-a v-ati ascunselea , nici de orgolii etc. Pur si simplu nu am cum sa renunt , deoarece eu nu plec niciodata , dar niciodata din locul in care -L gasesc pe Yeshua - decit daca-mi cere El acest lucru - si nici de linga cei care-I iubesc poporul pentru ca ei completeaza in inima mea dorul neostoit de Israel . O data ce am inteles ca "binecuvintat va fi cel care-l va binecuvinta" , apoi eu una nu am nevoie sa repet lectia ; de aceea vreau sa cred ca acest loc este pentru mine un punct de intilnire cu El . Poate ca pina la urma se va observa ca acest ne-evreu insistent , dar sincer , chiar nu glumeste cu dragostea poporului evreu .

    Referitor la indragosteala si auto-cinism ... indiferent de momentul in care s-a intimplat , mai ales daca este mai recent , te sfatuiesc - daca-mi permiti - nu-ti mai rasuci singura cutitul in rana autoirinizindu-te , caci nu va veni absolut nimeni sa -l scoata de-acolo . Dragostea adevarata este un sentiment cu adevarat minunat , nu cred ca ajuta pe cineva daca o dispretuieste . Nu m-am gindit nici o clipa ca ti-ai fi "transferat" dragostea pe Adonai pentru ca , la un moment dat , n-ai gasit-o intr-un ... hai sa-l numim cum imi place mie - "domn". Dragostea fata de Adonai nu cred ca are nimic in comun cu cea a unui om fata de altul , poate doar numele .
    Multumeste lui Adonai pentru sanatatea pe care o ai , pentru locul tau din inima Lui si roaga-te ca acest loc sa fie cit mai departe de cel al carui ochi n-au putut sa vada ce trebuia in tine .

    Cu mare , mare drag
    Maria de Hesus .

    ReplyDelete
  8. :) Fii binecuvântată Maria pentru dragostea ta pentru am hakodesh!
    Cât despre ”domnul” cu pricina... nu pot decât să spun că e un evreu minunat de la care aș avea multe de învățat dacă n-aș urî atât de mult faptul că-l iubesc. Cred că a văzut el ce trebuia în mine doar că nu l-a impresionat prea mult :)
    Anyways mulțumesc de sfat... am să încerc să o las mai moale cu cuțitul în rană. Shalom!

    ReplyDelete
  9. Oare de ce m-am gindit ca e un evreu si oare de ce m-am temut sa spun??... :) . Scumpa mea , dar im acest caz oricit de minunat ar fi "domnul" - si cred ca este , nu degeaba ti s-a oprit sufletul la el - trebuie sa fie si foarte greu , indiferent ce-ai mai vrea tu sa-mi zici!
    Disociaza cele doua feluri de iubiri , draga mea , disociaza-le ... , pentru ca eu una vad pina adinc in inima ta si daca pina si eu simnt durere ... .Marturisesc ca , realmente , sint invidioasa :) , desi stiu ca o asemenea iubire este greu , foarte greu de purtat .
    Imi cer scuze , n-am intentionat nici o clipa sa deschid aici vreun forum .
    Shalom!

    ReplyDelete
  10. Acu ceva vreme in urma scriam un articol "Dumnezeu iubeste numai copiii cuminti?". Asa auzisem si eu ca ii iubeste pe cei ascultatori, blanzi, cuminti, pe cei ce executa ce li se spune. Insa cu mine e exact invers. Oricat ma straduiam eu, tot mai scoteam o perla ;))...
    Cand insa am inteles ca El ma iubeste cu toate "perlele" mele nu mi-a mai pasat de nimic ;) ... indragostit nu cred ca e termenul potrivit, mai bine as spune ca in sfarsit am inteles ce inseamna sa fii implinit dincolo de cuvinte, ganduri, idei, dincolo de orice.
    cat despre cealalta dragoste ... unde Emma ma da de exemplu, pentru mine a fost cam amara si greu de suportat.
    Sunt vindecata pentru ca Hristos m-a iubit cu toate ranile melem bubele si perlele mele ;)).
    Cristina, nu stiu de ce ii iubim pe unii ce chiar nu merita - habar nu am ...

    ReplyDelete