CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Friday, January 15, 2010

Voia lui Adonai

Să nu vă potriviţi chipului veacului acestuia, ci să vă prefaceţi, prin înnoirea minţii voastre, ca să puteţi deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvârşită. - Romani 12:2

Voia lui Adonai trebuie să o deosebești și nu doar atât dar trebuie să o deosebești bine. Verbul ”a deosebi” implică să ai mai multe variante, mai multe voințe din care să o deosebești bine pe cea a lui Adonai.
De exemplu, mai mereu am nevoie să deosebesc între voia mea și voia Lui. De cele mai multe ori doar pentru că eu îmi doresc un lucru, trag concluzia că sigur și Adonai dorește lucrul respectiv pentru mine, că doar ”El dă voința și înfăptuirea” (Filipeni 2:13) așa că de fapt ce îmi doresc nici măcar nu e responsabilitatea mea că doar El a pus dorința în mine ... (sper că se înțelege ironia).
Apoi am nevoie să pot să deosebesc între voia celorlalți pentru viața mea și voia lui Adonai. Se ajunge foarte ușor la abuz spiritual din partea liderilor sau din partea vreunuia care se trezește că i-a vorbit Adonai ce trebuie să faci. Sunt lideri care văd potențialul în oamenii din Biserici, dar în loc să meargă să întrebe omul dacă vrea să slujească într-un anumit domeniu, merg și-i prorocesc că Adonai îl vrea acolo.
Nu în ultimul rând trebuie să fiu conștientă că așa cum Adonai are un plan cu viața mea, tot așa are și satan. La credincioși el vine deghizat în înger de lumină. Ca să te întârzie pe drum sau să îți distragă atenția, va aduce tot felul de lucruri care nu sunt rele, dar nu sunt voia lui Adonai pentru tine. Și atunci de unde să știu când e el și când e Adonai? S-ar prea putea ca unii să fie de altă părere, dar eu cred că singurul fel în care poți să deosebești voia lui Adonai din toate celelalte este prin cunoașterea Sripturii. Este scris ”vă rătăciți pentru că nu cunoașteți Scripturile și nici puterea lui Dumnezeu” (Matei 22:29)
Ca să deosebesc voia Lui de voia mea, trebuie să mă cercetez mereu. Ca să deosebesc voia Lui de voia altora trebuie să fiu înțeleaptă ca șerpii și fără răutate ca porumbeii (Matei 10:16). Ca să deosebesc voia lui Adonai de voia celui rău, trebuie să cercetez duhurile (1 Ioan 4:1). Dar mai presus de orice trebuie să îmi înnoiesc mintea mereu. Poate că nu e cea mai bună comparație, dar eu la asta mă gândesc: În fiecare zi virușii din sistemul virtual devin tot mai puternici și tot greu de îndepărtat, tocmai de aceea antivirusul are nevoie să se îmbunătățească în fiecare zi.
La fel și noi ... dacă satan și lumea vin cu tot felul de ”viruși” noi în fiecare zi (măcar că nimic nu e nou sub soare - Eclesiastul 1:9) atunci în fiecare zi eu trebuie să îmi înnoiesc mintea. Acesta este ”antivirusul” meu.
Nu e așa de greu să deosebești voia Lui Adonai. Dintre toate trebuie doar să folosești standardul BUNĂ, PLĂCUTĂ și DESĂVÂRȘITĂ. Dacă se potrivește cu acestea și cu Scriptura atunci fi sigur că e voia lui Adonai.

Bat Melech בת מלך
Cristina

No comments:

Post a Comment