CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Thursday, January 7, 2010

Ca Admei ... Ca Ţeboimul

De câte ori simt că mă cuprinde deznădejdea cu privire la soarta poporului meu drag Israel, încerc să recit versete care vorbesc despre dragostea lui Adonai pentru ei. Unul din versetele pe care le citesc mai mereu este din Osea 11:8 şi este unul din preferatele mele din Scriptură:


”Cum să te dau, Efraime? Cum să te predau, Israele? Cum să-ţi fac ca Admei? Cum să te fac ca Ţeboimul? Mi se zbate inima în Mine şi tot lăuntrul Mi se mişcă de milă!”
Mi se pare că acest verset descrie foarte bine inima lui Adonai pentru Israel, de aceea mi-e drag.
Totuși, pentru prima dată de când îl citesc mi-am pus întrebarea ”De ce spune Adonai -Cum să-ţi fac ca Admei? Cum să te fac ca Ţeboimul?”- Ce a făcut Adonai acestor două cetăți?
Dacă mergi pe trimiterile din Osea ajungi să înțelegi că întotdeauna Adma și Țeboim sunt menționate alături de Sodoma și Gomora (Gen. 14:2) și chiar dacă nu sunt menționate în pasajul din Gen. 19:12-29, care vorbește de nimicirea Sodomei și Gomorei, se înțelege din pasajul din Deuteronom 29:23, că Adonai a nimicit Adma și Țeboimul împreună cu Sodoma și Gomora.
Deoarece până acum nu prea mi-am bătut capul cu soarta acestor cetăți, nu aveam prea mult habar ce era cu ele, așa că m-am uitat în Enciclopedia Biblică Zondervan, unde se menționează că starea Admei și a Țeboimului nu era chiar atât de decăzută ca și Sodoma și Gomora, dar că le susțineau mereu politic (vezi Gen. 14), că erau un fel de spectatori la imoralitatea care avea loc în Sodoma și Gomora.

Poate că nu am fi în stare să comitem adulter, dar nu ne deranjează să îl vedem adulterul într-un film. Poate că niciodată nu am minți, dar râdem de minciunile altora. Poate că niciodată nu am cânta cântecele de pe MTV dar nu avem nici o problemă să le ascultăm. Poate că niciodată nu ne-am închina la idoli, dar nu avem nici o problemă să ne uităm la filme indiene în care oamenii se închină cine știe la ce demoni. Poate că nu am ucide niciodată un om dar nu avem nici o problemă să ne uităm la alții care ucid. Poate că nu am trăi niciodată cu o persoană de același sex, dar nu avem nici o problemă cu ceea ce fac homosexualii ”doar nu fac rău la nimeni; și ei sunt oameni”. Doar pentru că nu facem lucrurile respective, dar le încuvințăm și nu ne cutremurăm când auzim de ele, nu înseamnă că suntem mai buni decât cei ce le fac.
Adma și Țeboim nu se găseau în starea Sodoei și Gomorei, dar nici nu erau deranjați de ea. A tolera păcatul nu înseamnă sfințenie, a nimici păcatul înseamnă sfințenie. Nu e nici o problemă să trăim cum vrem, dar atunci să nu ne mai zicem urmași ai lui Yeshua că doar facem să fie vorbit de rău Numele Sfânt printre necredincioși. Dacă nu ești lumină, ești întuneric. Adonai a dat totul pentru noi și merită totul nu doar jumătăți de măsură. Dacă vreau să văd lumina trebuie să vin la lumină nu să stau la limita dintre lumină și întuneric.
Adma și Țeboimul au fost nimicite împreună cu Sodoma și Gomora.


”la vederea pucioasei, sării şi arderii întregului ţinut, unde nu va fi nici sămânţă, nici rod, nicio iarbă care să crească, întocmai ca la surparea Sodomei, Gomorei, Admei şi Ţeboimului, pe care le-a nimicit Domnul, în mânia şi urgia Lui” – Deuteronom 29:23
Fraților dacă ne curățim și ne sfințim acum, nu vom fi osândiți odată cu lumea (1 Corinteni 11:32). Ar trebui să vrem atât de mult să plăcem lui Adonai, încât dacă L-ar întrista că eu mă uit la ceva care nu e pe placul lui, mai bine să nu mai privesc nimic niciodată. Nu vorbesc să devenim fanatici, dar fiecare din noi știe că Adonai cere sfințenie de la noi, atunci să facem toate lucrurile potrivit cu Duhul Sfânt care ne-a fost dat, nu potrivit cu firea pământească.

Bat Melech בת מלך
Cristina

No comments:

Post a Comment