CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Saturday, January 9, 2010

Coarnele altarului

Citeam azi dimineaţă versetul 14 din Shemot/ Exod 21: "Dar dacă lucrează cineva cu răutate împotriva aproapelui său, folosindu-se de viclenie ca să-l omoare, chiar şi de la altarul Meu să-l smulgi, ca să fie omorât."

M-a făcut să mă gândesc la structura altarului, mai precis la coarnele altarului. Adonai a poruncit ca altarul pentru arderile de tot să fie făcut cu 4 coarne care să fie dintr-o bucată cu altarul: "În cele patru colţuri, să faci nişte coarne care să fie dintr-o bucată cu altarul; şi să-l acoperi cu aramă." - Exodul 27:2
Din Scrierile Tanach-ului reiese că atunci când cineva era într-o situaţie disperată sau urma să fie omorât, fugea şi se prindea de aceste coarne ca să fie iertat sau cruţat.

"Au venit şi au spus lui Solomon: „Iată că Adonia se teme de împăratul Solomon, şi s-a apucat de coarnele altarului, zicând: „Să-mi jure împăratul Solomon azi că nu va omorî pe robul său cu sabia!” - 1 Împărati 1:51

"Vestea aceasta a ajuns până la Ioab, care luase partea lui Adonia, măcar că nu luase partea lui Absalom. Şi Ioab a fugit la cortul Domnului, şi s-a apucat de coarnele altarului." - 1 Împărati 2:28


"ca să vină asupra voastră tot sângele nevinovat, care a fost vărsat pe pământ, de la sângele neprihănitului Abel până la sângele lui Zaharia, fiul lui Barachia, pe care l-aţi omorât între Templu şi altar." - Matei 23:35


Aşa îl văd eu pe Yeshua, ca fiind cornul altarului lui Adonai, de care m-am prins cu toată puterea şi din pricina căruia am primit iertarea. Când cineva se prindea de coarnele altarului, nu primea iertarea pentru că era cineva, ci din pricina coarnelor altarului de care se ţinea. De aceea alerg să-L prind cum spunea Pavel "căutând să-l apuc, întrucât şi eu am fost apucat de Hristos Isus." (Filipeni 3:12)
Când te prinzi de El, depinzi în totul de mila Lui. Asta cred eu că înseamnă Harul. Să fii conştient că meriţi pedeapsa, dar să te prinzi de coarnele altarului Său şi să implori milă. Harul înseamnă că Adonai, din dragoste pentru Numele Său Cel Sfânt şi din dragoste pentru Yeshua care a devenit cornul altarului pentru mine, măcar că eu merit pedeapsa, mă iartă. În versetul din Shemot 21, Adonai spune însă "Dar dacă lucrează cineva cu răutate împotriva aproapelui său, folosindu-se de viclenie ca să-l omoare, chiar şi de la altarul Meu să-l smulgi, ca să fie omorât". Dacă prin viclenie eu păcătuiesc şi apoi mă duc să mă prind cu mâinile mânjite cu sânge nevinovat, de coarnele altarului, Adonai şi de acolo mă va smulge ca să-mi primesc pedeapsa. Nu trebuie să omor în sens fizic pe cineva dar Ioan spune în 1 Ioan 3:15 "Oricine urăşte pe fratele său, este un ucigaş". De câte ori urăsc pe fratele meu pentru care a murit Mashiach (şi astfel l-a făcut nevinovat) vărs sânge nevinovat.
Dacă nu sunt vinovată de un astfel de păcat pot să merg cu toată îndrăzneala să mă prind de coarnele altarului Sfânt şi să aştept îndurarea lui Adonai şi dacă e a mia oară când mă prind de El.
Dacă în vechime oamenii se prindeau de un altar omenesc şi căpătau îndurare de la oameni supuşi firii pământeşti, cu cât mai mult noi, care ne apropiem de un altar ceresc vom căpăta îndurare de la un Tată perfect care are milă de slăbiciunile noastre.

Bat Melech בת מלך
Cristina

No comments:

Post a Comment