CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, January 27, 2010

Apele de sus și apele de jos

Dumnezeu a zis: „Să fie o întindere între ape, şi ea să despartă apele de ape.” Şi Dumnezeu a făcut întinderea, şi ea a despărţit apele care sunt dedesubtul întinderii de apele care sunt deasupra întinderii. Şi aşa a fost. -Bereishit/ Geneza 1:6-7


Omul a fost creat din țărâna pământului, totuși organismul uman conține 72% apă. Omul are o nevoie vitală să consume apă. La fel cum omul se deshidratează fizic fără apa de dedesubtul cerului, se deshidratează spiritual fără apa care vine din cer. Yeshua este Apa vieții. (Ioan 4)

Adonai a despărțit lucrurile firești de cele cerești, a despărțit apa firească de Apa cerească. Apele de jos simbolizează lucrurile firești după care înseatează omul firesc. Apele de sus simbolizează lucrurile cerești după care însetează omul duhovnicesc. Odată ce omul se decide să își potolească și setea spirituală tot cu apă firească, atunci se produce anomalie în însăși natura lui. Este adevărat că partea firească din noi nu poate și nu are cum să fie satisfăcută de Apa cerească și nici invers. Dacă partea mea firească este mai puternică decât partea mea duhovnicească, atunci să citesc din Cuvânt, să mă rog, să cânt, să mă bucur de lucrurile lui Adonai, nu este destul ca să-mi potolească setea, însă dacă partea mea duhovnicească este mai puternică decât partea mea firească, toți banii din lume, toată faima, toate lucrurile ”de preț” nu vor putea să astâmpere setea mea. Setea firii pământești poate fi potolită decât cu apele de sub ceruri, pe când setea Duhului poate fi potolită doar cu apele de deasupra. Adonai le-a despărțit și între ele suntem noi. Deși suntem făcuți din pământ avem în inimă un cer. Cu cât vom fi mai aproape de pământul din noi, cu atât vom înseta mai mult după lucrurile de pe pământ, cu cât vom fi mai aproape de cerul din noi, vom înseta după lucrurile din cer.


Bat Melech בת מלך

Cristina

2 comments:

  1. ai un Dumnezeu mare. sufletul meu a ajuns intr-un moment asa deshidratat pentru ca ma adapam din baltile pline de bacterii ale acestei lumi, dar de cand Salvatorul mi-a dat sa beau apa ''potabila'' pentru suflet, de cand am sorbit din apa vie am inteles ca Izvorul ei este infinit si nu mi-a mai fost vreodata sete. Ce fericit sunt !!!

    ReplyDelete
  2. Doamne ajuta!
    Draga Cristina , ma numesc Dan si sunt din Cluj. Daca imi dai voie , o sa ma inspir din scrierile tale spre a ma lumina eu si alti colegi de ai mei . Multumesc frumos si numai bine!

    P.S. Desigur, o sa te citez.

    ReplyDelete