CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Monday, August 3, 2009

A luat cartea legământului, şi a
citit-o în faţa poporului. Ei au zis: „Vom face şi vom asculta tot ce a zis Domnul.” -
Exod 24:7


În Talmud, un neevreu critica Israeliţii care au ieşit din Egipt, spunând că au fost nesăbuiţi şi că au răspuns înainte de a asculta cerinţele lui Adonai.
Avea dreptate din punct de vedere grecesc/lumesc. Logic ar fi ca cineva să asculte şi apoi să spună "sunt de acord" sau "nu sunt de acord", dar evreii au răspuns "vom face şi vom asculta". De ce? Pentru că un evreu nu gândeşte ca unul dintre neamuri.
Pentru un neevreu Dumnezeu este o fiinţă supremă, care stă undeva în ceruri şi din dorinţa de a mă priva de unele drepturi, mi-a impus zeci de reguli care să mă restricţioneze.
Aceştia sunt cei care înalţă glasul şi strigă "nu mai suntem sub Lege!" pentru că pentru ei Legea lui Dumnezeu este o povară:

"pentru ei cuvântul Domnului va fi:„Învăţătură peste învăţătură, învăţătură peste învăţătură, poruncă peste poruncă, poruncă peste poruncă, puţin aici, puţin acolo”, ca mergând, să cadă pe spate şi să se zdrobească, să dea în laţ şi să fie prinşi. -
Isaia 28:13

Pentru un neevreu ca să accepte aceste porunci înseamnă un act de sacrificare a propriilor dorinţe pentru dorinţele lui Dumnezeu.
Un evreu în schimb Îl percepe pe Dumnezeu ca fiind parte din el, că Dumnezeu este bun mai presus de orice altceva şi că vrea doar binele pentru el, deci tot ceea ce ar cere Dumnezeu de la el este bun pentru el, mai presus de orice bine care l-ar alege omul.
Ca să aleg să fac voia lui Dumnezeu nu înseamnă că am renunţat la multe lucruri distractive, practicând un fel de "martiraj" al propriilor dorinţe. Ca să fac voia lui Dumnezeu este înţelepciune.
Când Israeliţii au răspuns "vom face şi vom asculta" au înţeles că Dumnezeu le voia binele. Poruncile lui Adonai nu sunt prea grele, sunt ceea ce am nevoie ca să fiu binecuvântat.

Porunca aceasta pe care ţi-o dau eu azi, nu este mai presus de puterile tale, nici departe de tine. Nu este în cer, ca să zici: „Cine se va sui pentru noi în cer şi să ne-o aducă, pentru ca s-o auzim şi s-o împlinim?” Nu este nici dincolo de mare, ca să zici: „Cine va trece pentru noi dincolo de mare şi să ne-o aducă, pentru ca s-o auzim şi s-o împlinim?” Dimpotrivă, este foarte aproape de tine, în gura ta şi în inima ta, ca s-o împlineşti. Iată, îţi pun azi înainte viaţa şi binele, moartea şi răul. Căci îţi poruncesc azi să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, să umbli pe căile Lui, şi să păzeşti poruncile Lui, legile Lui şi rânduielile Lui, ca să trăieşti şi să te înmulţeşti, şi ca Domnul, Dumnezeul tău să te binecuvânteze în ţara pe care o vei lua în stăpânire.
-Deuteronom 30:11-16

Bat Melech, Cristina

No comments:

Post a Comment