CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Saturday, September 4, 2010

Nu pot

”.....când sunt slab, atunci sunt tare.” - 2 Corinteni 12:10

Cred că am folosit fraza ”nu mai pot” de mai multe ori decât sunt în stare să număr. Uneori era doar o scuză ca să scap de anumite circumstanțe sau să victimizez aiurea, dar au fost multe dăți când era atât de real încât nu puteam să simt nimic altceva decât propria mea neputință. Tot am ascultat de alții cu mai mulți ani de credință la activ care îmi spuneau că atunci când nu mai poți Adonai se oprește sau că atunci când pare totul pierdut vine finalul fericit. Astăzi pot să spun că nu e întotdeauna adevărat.
Dacă Adonai s-ar baza pe puterea mea, atunci s-ar opri de fiecare dată când eu nu mai pot, dar pentru că se bazează pe puterea Lui și știe ce poate să facă El, nu e impresionat când eu nu mai pot. Când El lucrează cu mine nu se bazează pe ”calitățile mele extraordinare” ci se sprijinește pe El Însuși.
Eu pot să ajung până aproape de foc și mă opresc pentru că știu că nu pot să merg mai departe că mă ard și când spun că nu pot merge mai departe nu e dramatizare, nu e minciună, e un fapt real. Nu pot. Dar Adonai vine și spune ”știu că nu poți, dar dacă vei merge prin foc, nu te va arde, şi flacăra nu te va aprinde - Eu sunt cu tine”. Fie că vreau sau nu vreau, fie că eu cred sau nu, am să trec prin foc și culmea: rezist.
Eu pot să merg până în fața mării care se lovește de stânci dar mă opresc pentru că nu am cum să înot în așa ape, iar când spun că nu pot, e un fapt real. Dar dacă Adonai mă trimite prin ape nu se bizuie pe ce pot eu, de aceea El spune ”Dacă vei trece prin ape, Eu voi fi cu tine; şi râurile nu te vor îneca”. Eu pot să sper doar până la mormânt, dar când El îmi cere să cred nu se bazează pe credința mea ci pe faptul că El e Viața. Eu nu pot să zbor și El știe, dar asta nu-L împiedică să-mi dea drumul în gol, pentru că știe că El a poruncit îngerilor Lui să mă ducă pe palme. Eu nu am cum să mă lupt cu cineva mai tare decât mine și când îmi cere să lupt nu se bizuie pe capacitățile mele de luptător, ci se bizuie pe faptul că El a biruit totul. El vede că nu pot să-L ating, de aceea coboară cerurile și se coboară pe Sine ca nu cumva să uit că mă iubește. El vede că nu pot să mă apăr de aceea se face scut pentru mine. Pe puterea mea se bizuie Adonai? Se oprește când îi spun eu că nu mai pot? Nici vorbă! Și dacă nu se oprește atunci vrea să mă distrugă? Nicidecum! Vrea doar să înțeleg că a fost o vreme când eram goală, dar am crezut în Yeshua și mi s-a dat o haină a neprihănirii. Nu mi s-a dat o uniformă, nu mi s-a dat o haină curată, mi s-a dat haina Împăratului. Câtă vreme port haina asta sunt rezistentă la foc, la apă, la frică, la frig, la dezamăgiri, la lacrimi, la război și chiar și la moarte. Puterea mea nu a crescut pentru că port haina, dar puterea Lui se vede în slăbiciunea mea datorită Celui care S-a dezbrăcat pe Sine de slavă, ca să pot totul în HaMashiach care mă întărește!

Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

4 comments:

  1. Cu Tine pot

    Cind am spus prima data nu mai pot
    eram copil , habar n-aveam ca Esti ;
    doar mama imi spunea ca ma iubesti .
    Mirata , o-ntrebam : atunci de ce nu pot? ...

    Adolescent fiind , iarasi un nu mai pot
    s-a revarsat din mine fata de tot ce ma-nconjura;
    intrezaream incet ca viata este grea ;
    Nedumerita , ma-ntrebam : doar eu sint cea care nu pot? ...

    In tineretea mea , implorator un nu mai pot
    abia l-am murmurat , era pe vremea cind
    puterea trupului mi se scurgea si adormeam plingind ;
    Si , ingrozita , Ti-am strigat : stiu ca mor dar , Doamne , nu mai pot!...

    Ca om matur ,prea multi nu mai pot
    am tot rostit , uitind mereu ca esti cu mine ,
    ca toate le-ai facut inspre folosul meu , sa-mi fie bine ;
    Si imi sopteai : sa nu spui nu mai pot!...

    Treptat ,in viata am aflat ca nu mai pot
    il spun atunci cind ma indepartez de Tine ,
    cind nu Te vad , desi esti linga mine
    Si-mi porti in brate tot ceea ce eu nu pot...

    Atunci cum sa iti spun ca nu mai pot ,
    cind stiu ca slabiciunea mea e parte din a Ta tarie ,
    cind ingerul ce ma-nsoteste este a Ta solie?
    Si-asa m-ai invatat ca doar cu Tine pot!...


    Maria de Jesus.

    ReplyDelete
  2. Atat de frumos scrii tu Cristina ca ma trec fiorii cand citesc unele dintre postarile tale...Dumnezeu sa te binecuvânteze prinţesă a cerului.

    ReplyDelete
  3. Doua pasari l-au auzit pe mesager
    Zohar, Capitolul VaYechi (Si Iacob a trait), Paragraful 136: O pasare vine din sud, dreapta – una care vine dintr-o scanteie de Hochma. De asemenea, o pasare vine din nord, stanga – una care vine dintr-o scanteie de Bina. Una vine cand apare ziua, din Hochma, si una vine cand se termina ziua, in timpul inserarii, dupa pranz, din Bina. Fiecare cheama si declara ce a auzit de la mesager... de la iluminarea Zivug de la miezul noptii, numit mesager.
    Despre asta vorbesc starile interioare ale unei persoane, atunci cand aceasta se analizeaza si trece prin variate procese ale discernerii celor trei linii, in ea insasi. Ea examineaza in ce masura este pozitionata in echilibru in linia de dreapta, de stanga, sau in linia de mijloc.
    Zi si noapte nu vin din afara. Noi ramanem intodeauna in Lumina si Kelim-urile noastre sunt divizate in multiple tipuri in care noi percepem linii de dreapta, de stanga si de mijloc, la fel ca si in sus si in jos, la fel ca si toate directiile si timpurile. Diviziunea in Kelim-vase interne si externe ne da senzatia distantei si spatiului, aproape si departe si clasificarea dorintelor in radacina, suflet, corp, acoperire si resedinta.
    De aceea, pasarea care zboara in noapte, zi, dimineata, seara, toate planurile ca radacina, suflet, corp, acoperire, resedinta si existenta realitatii, sunt percepute in interiorul persoanei, in dorinta ei. Cu toate acestea, eu cred ca sunt inconjurat de o lume plina de oameni, ca totul se invarte si viata merge inainte. Totusi, numai un singur lucru este in cercetarea mea interioara: Ce pasi trebuie sa fac, spre perceperea corecta a realitatii?

    KAVANA

    ReplyDelete
  4. סלח לי, אבל הידע שלי לגבי וקבלה מוגבל ולכן אני לא יכול להגיב

    שלום

    ReplyDelete