CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Monday, September 13, 2010

Să-Ți dau nimicul meu, Adonai?

Yeshua şedea jos în faţa vistieriei Templului, şi Se uita cum arunca norodul bani în vistierie. Mulţi, care erau bogaţi, aruncau mult. A venit şi o văduvă săracă, şi a aruncat doi bănuţi, care fac un gologan. Atunci Yeshua a chemat pe ucenicii Săi, şi le-a zis: „Adevărat vă spun că această văduvă săracă a dat mai mult decât toţi cei ce au aruncat în vistierie; căci toţi ceilalţi au aruncat din prisosul lor, dar ea, din sărăcia ei, a aruncat tot ce avea, tot ce-i mai rămăsese ca să trăiască.” - Marcu 12:41-44

Când ți se dau toate circumstanțele necesare pentru a fi împlinit și chiar ești, când Adonai rânduiește vremuri pentru tine ca să ai de toate din belșug și nu mă refer doar la avuții, când ai siguranța zilei de mâine și sprijinul unei familii, când ești iubit și apreciat, e absolut normal să îi dai mult lui Adonai. E ușor când ești bogat din punct de vedere sufletesc și spiritual să dai mult pentru Adonai și asta e bine.
Dar dacă ai rămas văduv(ă) de visuri și de speranțe, dacă Adonai te duce până în punctul în care pierzi tot și doar pierderea te mai definește și dacă sărăcești din toate punctele de vedere, nu-ți mai vine să te duci la Templu cu gologanul tău și să-l pui înaintea lui Adonai peste toate milioanele altora. Când unii ajung în starea asta au o atitudine de genul ”eu nu am nimic să-i dau lui Adonai”. Alții, mai frustrați pe circumstanțele în care se găsesc, spun ”să dea cei care au!”. Alții, împinși de mândrie spun ”am să aștept până când am să am din belșug și atunci am să mă duc să-i dau lui Adonai, ce poate să facă El acum cu gologanul meu?”.
Dacă Adonai ar fi impresionat de numere, ar fi mers să aleagă un popor mai numeros decât Israel și dacă era impresionat de cantitate, ar fi primit sutele de jertfe pe care i le-a adus Împăratul Saul, după ce a fost lepădat dinaintea lui Adonai.
Nu e nimic deosebit la un multi-miliardar care dă un miliard pentru Adonai. Nu e nimic deosebit la unul care a fost binecuvântat cu sprijin din partea celor dragi să dea sprijin la alții. Nu e nimic deosebit la unul care este iubit să iubească pe alții. Nu e nimic deosebit la unul care a fost mângâiat să mângâie pe alții. Dar e cu totul neobișnuit să îți cauți prin toată casa toate monezile pe care le mai ai ca să ai ce să-i dai lui Adonai și când le strângi pe toate vezi că încă nu alcătuiesc 1 leu. E neobișnuit când toți din jurul tău te dărâmă, tu să sprijinești pe alții să nu cadă. E neobișnuit când nu știi ce înseamnă să fii iubit, să culegi din tine tot ce mai ai bun și să iubești pe alții. E neobișnuit când singura mângâiere de care ai parte e cea pe care ți-o dai singur, dar tu te duci și încurajezi pe cineva.
Dacă Adonai a îngăduit să te lase până în punctul în care ți-au murit toate și ai rămas fără nimic, nu lăsa sărăcia ta să te împiedice să-i dai lui Adonai ce ți-a mai rămas. Dacă te-a amuțit felul în care te-a lovit o anumită circumstanță, trebuie să cauți în tine printre ce ți-a mai rămas, măcar puterea să spui ”Adonai, nu mai știu nici cum să-mi rog rugăciunile, dar știu că Tu ești în control, fii lăudat!” Nu trebuie să aștepți până când ai să ai circumstanțele potrivite ca să-L lauzi și până atunci să vegetezi în depresie. Dacă doar lacrimi ți-au mai rămas, atunci alegeți-le pe cele mai bune și dă-le lui Adonai, dar nu sta până când ai să râzi ca să-i dai Lui ceea ce merită. Nu trebuie să mergi să te împrumuți ca să-I dai lui Adonai ceva, dă-i din ceea ce ai acum. Și dacă te minte cel rău că Adonai nu vede, amintește-ți că Yeshua stătea în fața visteriei Templului și vedea cât punea fiecare. Yeshua ”este credincios ca Fiu, peste casa lui Adonai” (Evrei 3:6) și El contabilizează fiecare gologan și știe cât a costat pe fiecare să meargă până la Templu, să înfrunte privirile celor ce se mai uitau ca Yeshua la cât pune fiecare și cu toată disperarea să-și arunce gologanul peste averile altora.
Astea nu-s doar vorbe pe care m-am trezit să le spun ca să mai scriu ceva pe blog, asta e ceea ce am învățat după multe julituri, lacrimi și pierderi și în final tot ce pot să spun e că Adonai e vrednic să primească tot pentru că El a dat tot. Eu nu dau în comparație cu nimeni. Eu dau pentru că Adonai merită să-i dau tot ce am.


Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

2 comments:

  1. Multumesc, tu Chris. Greu mi-a mai fost sa pricep lectia asta. Nici nu stiu daca am priceput-o complet, dar macar nu mai stau acolo ca o leguma asteptand sa fiu mai bine ca sa merg la El.

    Fi binecuvantata.

    Emma

    ReplyDelete
  2. Daruri


    In nopti de nesomn , strecor in cutia Ta ,
    ca dar , manunchiul gindurilor mele ;
    as vrea sa-Ti fie bucurie ; si poate ca ar fi asa
    daca m-as contopi cu ele fara a-Ti grele .


    Deasupra lor , asezu-mi lacrimile ;
    amare ; ce izvorasc adinc din neputinta
    de a-Ti patrunde-n fiecare clipa patimile ,
    ca sa invat ce-nseamna umilinta .


    Apoi presar cu drag un pumn de dor ;
    chiar doi ; caci cu acesta din belsug m-ai inzestrat,
    ca-n orice loc , pe orice drum , pin-am sa mor ,
    sa ard necontenit de dorul Fetei Tale de Imparat .


    Speranta mi-o asez chiar la intrare ;
    ca prima sa o vezi atunci cind vei veni ;
    ca-n mare mila Ta nu-i de mirare
    ca nu ma osindesti fara-a ma iubi .


    C-un strop de iubire si unul de credinta
    asezonez pe toate cele dinainte ;
    si , rogu-Te , invata-ma ca-n pocainta
    a face voia Ta, mereu sa-mi fie-n minte .


    Si daca unii dau mai mult , iar altii mai putin,
    in toate si in toti e harul Tau cel sfint ;
    adu-mi aminte , Doamne , ca-n veci sa cuget lin
    ca tot ce sint si tot ce am doar ale Tale sint .


    Maria de Jesus .

    ReplyDelete