CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Friday, March 5, 2010

Shalom sau Pace mondială?

Vă las pacea, vă dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o dă lumea. Să nu vi se tulbure inima, nici să nu se înspăimânte. - Ioan 14:27

Pacea lui Yeshua nu este ca și pacea pe care o dă lumea. Lumea susține că pacea este lipsa conflictelor exterioare. În dex antonimul păcii este războiul. Atunci dacă lumea explică pacea ca fiind opusul războiului și pacea lui Yeshua nu este ca și pacea pe care o dă lumea, cum este pacea lui Yeshua?

Pacea lui Yeshua nu înseamnă lipsa războiului. Unii au impresia că Yeshua era un fel de Miss World care își dorea pacea mondială, sau un hippiot care striga pe străzile Israelului "make love, not war". Da, în Malchut HaElohim (Împărăţia lui Elohim), când va fi un cer nou şi un pământ nou, atunci nu vor mai exista războaie, dar până atunci, să fim realişti şi să lăsăm scenariile de la Hollywood în care binele e măsurat prin cât de mult tolerezi păcatul şi imaginea de Yeshua din capul unora seamănă mai mult cu un călugăr tibetan care nu ar face rău nici unei râme. "Adonai este bun şi îndurarea Lui ţine în veac" - o spun Scripturile, nu eu. Yeshua spunea că Unul Singur este bun, adică Adonai. Şi din bunătate Adonai a şters de pe faţa pământului Sodoma şi Gomora, din bunătate a ucis toţi întâi născuţii din Mitzrayim (Egipt), din bunătate a deschis pământul să înghită oameni, din bunătate a îngăduit să fie omorâţi sute şi mii de oameni.
Pentru noi răul şi binele se măsoară în câte flori culegem, cât de paşnici părem, cât roz purtăm, cât luptăm pentru drepturile animalelor dar nu avem nici o problemă cu avorturile şi repede acuzăm pe cineva care nu se încadrează în standardul lumii de pace, că este agresiv. Păi fraţilor mai bine să fiu de 10 mii de ori agresivă decât pasivă. Împărăţia lui Yeshua nu era din această lume şi nu avea şi nici nu are, nimic de-a face cu pacea lumii. Dacă Yeshua ar fi venit să aducă o pace care implică lipsa războiului, atunci a eşuat teribil. Dar știm în adevăr, că El este biruitor în tot ceea ce face. El nu a venit să aducă pacea pe pământ, ci a venit să ne dea pacea Lui și toți cei care sunt în EL au această pace.
Să nu credeţi că am venit s-aduc pacea pe pământ; n-am venit să aduc pacea, ci sabia. - Matei 10:34
Pacea Lui nu are de-a face cu o grămadă de hippioţi paşnici şi nici nu seamănă cu ilustraţiile de pe cărticelele martorilor lui Iehova. Pacea Lui împiedică să ți se tulbure inima când ai motive să ți se tulbure și pacea Lui împiedică să ți se înspăimânte inima când ai toate motivele să te temi. Pacea lui Yeshua înseamnă lipsa conflictelor interioare. O încredere neclinitită ca și a lui David HaMelech care spunea Chiar o oştire de ar tăbărî împotriva mea, inima mea tot nu s-ar teme. Chiar război de s-ar ridica împotriva mea, tot plin de încredere aş fi.” (Tehillim 27:3)
Pacea lui Yeshua nu implică lipsa războiului, altfel El nu s-ar mai numi Războinic. Domnul este un războinic viteaz: numele Lui este Domnul.” - Shemot/ Exod 15:3
Eu nu mă încadrez în standardul tipic de pacifist. Sunt acuzată deseori că aş fi agresivă prin felul în care abordez lucrurile, dar ce percep unii ca şi agresivitate este doar pasiune. Dacă eu nu sunt de acord cu un lucru, mă opun cu pasiune; dacă iubesc un lucru îl susţin cu tot ce am, pentru că eu nu cunosc jumătăţi de măsură. Nu spun că acest lucru este întotdeauna bun, dar încerc să fac voia lui Adonai nu să plac oamenilor. Poate că unii vă considerați superiori mie din cauză că sunteţi mai liniştiţi, cinste vouă, aveţi cu ce vă lăuda, dar nu înaintea lui Adonai.

Eu Îl urmez pe Adonai, Dumnezeul lui Avraham, Yitzak și Yaakov, Dumnezeul întregului Israel și pe Yeshua pe care l-a trimis să mântuiască lumea de păcat, nu să instaureze o pace cu simptome asemănătoare cu efectul distonocamului sau prozacului.
Susţin cu toată inima Israelul şi armata Israeliană. Susţin lupta lor împotriva tuturor celor care şi-au pierdut mintea de s-au trezit să mănânce pe poporul lui Adonai de parcă ar fi pâine (Tehillim 14). Da, pun viaţa evreilor mai presus de palestinieni şi toţi arabii la un loc. Da, sunt Sionistă atât politic cât şi ideologic, iar dacă asta mă face să scad în ochii cuiva, sincer nu îmi pasă.
Adonai este Păzitorul lui Israel, nu o spun eu ci o spun Scripturile (Tehillim 121) și El va face orice să îi apere.
Eu voi lupta împotriva vrăjmaşilor tăi şi voi scăpa pe fiii tăi. Eu voi da asupritorilor tăi să-şi mănânce carnea, şi se vor îmbăta ca de must de însuşi sângele lor. Şi va şti orice făptură că Eu sunt Domnul, Mântuitorul tău, Răscumpărătorul tău, Puternicul lui Iacov.” - Isaia 49:25-26
Dar iată urgia cu care va lovi Domnul pe toate popoarele care vor lupta împotriva Ierusalimului: Le va putrezi carnea stând încă în picioare, le vor putrezi ochii în găurile lor şi le va putrezi limba în gură.” - Zaharia 14:12

Nu trebuie să fie nimeni de acord cu mine, dar când cineva își dă cu părerea într-un mod decisisv că Adonai e pace, de parcă asta e tot ce ar fi, atunci poate că ar fi bine și să se gândească dacă Adonai și cu el/ea au aceeași înțelegere a ceea ce înseamnă pacea.


Leagă în chip uşuratic rana fiicei poporului Meu, zicând: „Pace! Pace!” Şi totuşi nu este pace! - Yirmiyahu / Ieremia 6:14

E uşor să vorbeşti despre pace în Orientul Mijlociu, când nu înţelegi ce înseamnă să fii legat trup şi suflet de Eretz HaKodesh (Pământul Sfânt). Este uşor să arăţi cu degetul către Israelieni şi să îi numeşti naţionalişti, când provi dintr-o ţară în care lozinca este "mergeţi cu toţii în Spania, Italia şi Anglia, că în România nu-i de stat". Şi e ok să nu înţelegi de ce se luptă evreii de nebuni pentru o bucată de pământ mai mică decât Transilvania, dar măcar nu-ţi mai da cu părerea, ascuns sub o atitudine aparent pacifistă, că Adonai ar vrea pace, dacă nu înţelegi ce înseamnă.
În Adonai nu există conflicte, din punctul Lui de vedere, totul este din perspectiva Legămintelor. Ca şi România, care făcând parte din NATO, deşi nu are nici o treabă cu Afganistanul, trebuie să trimită trupe în zonă, deoarece cei cu care este în legământ au nevoie de sprijin la fel şi Adonai nu urăşte pe nimeni şi sunt sigură că nu urăşte palestinienii, sau libanezii sau sirienii, dar din pricina Legământului cu Israel, El s-a legat să fie HaShomer Israel (Păzitorul lui Israel) şi deci trebuie să îi apere. Este scris că cine se atinge de ei se atinge de lumina ochiului lui Adonai (Zah 2:8). Cred că îmi pasă mai mult de lumina ochiului lui Adonai decât de copiii palestinieni. Să înțeleagă cine ce vrea.

Cât despre mine, prea puţin îmi pasă dacă sunt judecat de voi sau de un scaun omenesc de judecată. Ba încă, nici eu însumi nu mă mai judec pe mine. Căci n-am nimic împotriva mea; totuşi nu pentru aceasta sunt socotit neprihănit: Cel ce mă judecă este Domnul. - 1 Corinteni 4:3-4

Bat Melech בת מלך
Cristina

2 comments:

  1. Ok in ultima vreme am zis sa ma mai abtin cu comentariile pe blogul tau, ca la cat scriu catedodata as putea la fel de bine sa incep sa-mi scriu propriul blog.

    Dar astazi nu ma pot abtine, pentru ca am multe pe inima cand vine vorba de subiectul asta. Unul dintre prietenii mei evrei, care nu crede in Yeshua mi-a zis zilele trecute "Eu cred ca problema voastra a crestinilor, e ca vreti sa va inchinati lui Dumnezeu in termenii vostri nu in termenii lui Dumnezeu. Il abordati cum vreti voi, nu cum vrea El." Si tare as fi vrut sa comentez sau sa apar, dar n-am avut ce, pentru ca are dreptate. Locuiesc de sase ani in Anglia, si am ajuns in asemeanea hal de dezgustata de ceea ce au facut din crestinism, incat daca cineva ma intraba daca sunt crestina ii spun ca cred in Isus si-L iubesc dar nu prea am nimic dea face cu crestinismul, tocmai din cauza ca Dumnezeul la care se inchina crestinii in ultima vreme are tot mai putin dea face cu Scriptura si tot mai mult dea face cu interpretari umane, revelatii si treziri. Sincer nu mai suport sa mai aud cuvintele astea.(Chris, or sa inceapa sa zica ca si soru-ta-i agresiva.lol)
    Am descoperit cu dezgust(din lipsa de alt cuvant) ca si eu vad lucrurile la fel in timp ce citeam Genesa din nou. Mi-am dat seama ce perspectiva (nici macar greceasca, cum zice Rabby Nagny)ci mai mult hollywoodiana am cand vine vorba de ceea ce intelege Domnul prin dreptate si iubire, am eu. Provoc pe oricine sa citeasca Genesa 21:8-13 si Genesa 34, si daca aveti in inima ganduri de genul "Dar de ce? Saracul copil" sau "Dar bietul de el o iubea, ba inca a si vrut sa se insoare cu ea", eu zic ca aveti si voi aceiasi problema cu care m-am confruntat eu, pentru ca Domnul in primul paragraf o apara pe Sara pe fata, si in al doilea paragraf nici macar nu-i cearta pe Simion si pe Levi, ba inca in Genesa 35:5 baga groaza in toti locuitorii tarii ca sa nu-i urmareasca pentru ce au facut.
    Am scris toate astea pentru ca m-am saturat de toti cei care se trezesc sa dea cu vorbe in fata asta fara ca macar sa-si fi citit Bibliile cu o inima deschisa. Fratilor, nu zice nimeni sa nu aveti o parare, dar inainte sa dati cu parearea voastra in oameni cu atata usurita, eu in locul vostru m-as cerceta ca nu cumva, vorba lui Gamaliel sa va treziti ca va luptati cu Dumnezeu.
    Chris, poti sa nu postezi comentariul meu. Motivul pentru care l-am scris nu e ca sa te apar pe tine neaparat, ca Mare e Aparatorul tau. Poti sa zici ca l-am scris din dragoste frateasca, pentru ca si eu te-am judecat si m-am gandit ca poate prea iei lucrurile ad literam, pana m-a luminat Domnul, marit sa-I fie Numele. Poate ca Domnul ii va lumina si pe altii care l-a ora asta nu mai pot de nerabdare sa-ti spuna ce legalista esti.
    Te rog sa ma ierti ca am scris atata. Promit data viitoare ori sa ma abtin or sa-mi fac blogul meu.
    Te iubesc, tu fata scumpa si cred cu toata inima ca pasiunea care a pus-o Domnul in tine, face pe un om sa nu te poata uita oadata ce te-a cunoscut.
    Emma

    ReplyDelete
  2. Emma, mulţumesc mult de comentariu. Poţi să scrii oricând simţi că ai ceva de spus. Poţi să-ţi faci un blog pentru că ştiu că Adonai a pus mult în tine şi ştiu că ai multe de împărtăşit. Sunt destule site-uri şi bloguri lumeşti, aşa că să dea Adonai să fie cel puţin tot atâtea, care să vorbească despre El.
    Eu ştiu că poate în multe lucruri am păreri diferite decât majoritatea credincioşilor, dar nu în ce priveşte adevărurile esenţiale şi mântuirea, aşa că nu am nici o problemă să mă închin împreună cu alţi credincioşi. Acest blog probabil reprezintă lucruri pe care le gândesc dar niciodată nu apuc să le spun din pricina celor care nu le pot duce. Nu m-am trezit într-o dimineaţă cu idea să fiu mai ciudată, sunt cum sunt şi îi mulţumesc lui Adonai că m-a făcut aşa. Îmi pare rău pentru cei care se împiedică în "agresivitatea" mea, sincer nu aş vrea să fiu o pricină de poticnire pentru nimeni, dar am învăţat că unii trăiesc din a se împiedica în alţii, aşa că nu le iau personal.
    Fie ca Adonai să mă lumineze în lucrurile pe care nu le cunosc (adică majoritatea) şi să îmi dea înţelepciune să umblu în puţinele adevăruri pe care le cunosc.
    Fii binecuvântată Emma şi încă odată mulţumesc,
    Shabbat Shalom!

    ReplyDelete