CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Thursday, March 11, 2010

Ascultă Israele שְׁמַע יִשְׂרָאֵל

שְׁמַע יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ יְהוָה אֶחָֽד׃
Ascultă, Israele! Domnul Dumnezeul
nostru este singurul Domn. Devarim/ Deuteronom 6:4


Un evreu recită Shema Israel שְׁמַע יִשְׂרָאֵל (Ascultă Israele - Deuteronom 6:4-9; 11:13-21; Numeri 15:37-41) de 2 ori pe zi, la serviciul de dimineaţa şi seara. Le recită din cauza cuvântului "ascultă". Le recită ca să audă şi deci să creadă pentru că a auzit. În Iudaism auzul este cel mai important dintre simţuri. Adonai a vorbit şi când nimicul a auzit, a dat fiinţă la lucruri. Nici un cuvânt al Lui nu este lipsit de putere şi nici nu se întoarce fără rod. Dacă AUZI Cuvântul lui Adonai, acesta va crea în tine viaţă. Dacă a făcut lumină când nu era nimic pe faţa pământului, atunci va face lumină şi în întunericul tău. Dacă a adus viaţă pe pământ când EL a rostit să vină la viaţă, atunci şi în pământul tău va răsări viaţă când va auzi Cuvântul Lui. Dacă Adonai a rostit ”să fie lumină!” aşa a fost. Rugăciunile noastre se bazează pe simţul auditiv al lui Adonai. Motivul pentru care ne rostim cu voce tare rugăciunile este pentru că nădăjduim ca ele să fie ascultate.
Este scris referitor la evreii din Mitzrayim (Egipt) că Adonai a ”auzit gemetele lor şi Şi-a adus aminte de legământul Său făcut cu Avraam, Isaac şi Iacov.” (Shemot / Exod 2:24)

Sunetul rugăciunii este cel care atinge inima lui Adonai. Nu e destul să îi arăt că am nevoie de El, sau să cred că doar El vede oricum. Adonai este mişcat de sunetul rugăciunii, altfel ne-am mima nevoile. Nu e ca şi cum Adonai nu a văzut suferinţa lor, dar s-a întâmplat ceva în momentul în care a auzit. Chazal (autoritatea rabinică) spun că sunetul este cel care îşi face drum până la inimă, pe când văzul îşi face drum înspre minte, de aceea cei lumeşti / fireşti umblă prin vedere, iar cei duhovniceşti prin credinţă şi noi ştim că aceasta vine tot în urma auzirii Cuvântului. (Romani 10:17)

David HaMelech se ruga mereu "Hashem nu rămânea surd la rugăciunea mea" adică, nu lăsa să nu trezească nimic în Tine cuvintele mele. Dacă auzi un ţipăt ştii că cineva e în pericol. Dacă auzi pe cineva că geme ştii că suferă. Când le auzi, chiar şi fără să vezi, chiar şi fără să ştii nimic despre viaţa unui om, tot ţi se face milă. Atunci dacă noi, care suntem oameni, nu rămânem de piatră când auzim un strigăt de ajutor, cum nu ne va asculta Adonai când noi strigăm în Numele Fiului Său? Adonai aude şi ascultă. La fel şi noi trebuie să auzim şi să ascultăm.
Când întâlnim în Scriptură formula "aşa vorbeşte Domnul" înseamnă că Adonai vrea ca tu şi eu să auzim. Cineva care vorbeşte, vorbeşte pentru că vrea să fie auzit, dacă nu, ar tăcea. Vorbirea o poţi percepe doar cu auzul. Nu e destul să ştii să citeşti Cuvântul, trebuie să-l vorbeşti, ca auzindu-l să-l crezi. Auzul este cel care duce lucrurile în inimă. Vorbirea este o exprimare a ceea ce se găseşte în inimă. Inima se modelează după ceea ce aude. Credinţa creşte în funcţie de ceea ce aude.
Adonai a spus ”Ascultă Israele, Eu sunt Unul Singur”. Dacă ar fi fost mai de preţ o credinţă bazată pe văz, atunci ar fi zis ”Uită-te la Mine Israele!”. Dacă ar fi fost mai de preţ o credinţă bazată pe simţuri, ar fi spus ”Atinge-Mă Israele!” Dar Adonai a considerat că ceea ce spune El este atât de valid şi vrednic de crezut încât pentru noi ăsta e un motiv destul de mare ca să decidem să credem când El spune ”Ascultă: Eu sunt Unul”, "Ascultă, Eu te vreau pentru Mine", "Ascultă: nu mai păcătui!" "Ascultă: te iubesc cu o iubire veşnică, de aceea îţi păstrez bunătatea Mea". Ascultă ceea ce spune Adonai, recită Cuvântul Lui până ţi se urcă la inimă şi apoi crede-l cu tot ce eşti pentru că e singurul lucru real şi adevărat.


Poate crezi de multă vreme, te rogi de multă vreme, reciţi versete şi strigi după Yeshua ca orbul Bartimeu "Yeshua ben David, ai milă de mine!" şi poate că încă nu ţi-ai primit răspunsul. Nu fii descurajat şi nici nu lua aminte la minciunile şi ocările celui rău. Este scris că Adonai veghează asupra Cuvântului Său ca să-l împlinească. Să veghezi înseamnă să stai treaz, să stai cu ochii în toate direcţiile, să nu laşi duşmanul să se apropie de cetate. Adonai nu doarme nici nu dormitează, El veghează să împlinească ceea ce promite. Dacă ţi se pare că ai crezut destul, mai crede, pentru ce să se găsească nestatornicie în tine? Întăreşte-ţi inima şi crede că ceea ce a spus El şi împlineşte, altfel ar fi tăcut.


Bat Melech בת מלך

Cristina

2 comments:

  1. Eu gostei imenso, deste blog, é dificil compreender romeno, mas com a tradução de um amigo consegui compreender, e me sinto unido a ti nos ideais, e em Yeshua HaMashaia.

    Shalom Cristina

    um teu amigo Filipe Leal
    (Mordechai Lael Ben Avraham)

    ReplyDelete
  2. Mordechai, Obrigado pelo seu interesse e para que você tenha tempo para traduzir meu blog. Acho que Ruach Adonai é aquele que nos une, mesmo que não falam a mesma língua. Seja abençoado.
    Shalom!

    ReplyDelete