CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Tuesday, June 8, 2010

Eu

Adonai l-a creat pe om din țărâna pământului. L-a făcut perfect. L-a făcut trup, suflet și Duh și era perfect. Nu doar Duh, nu doar suflet și nu doar trup. Omul e perfect trup, suflet și Duh.

Unii se uită doar la Duhul din mine și au impresia că Duh e tot ce sunt... apoi se întorc dezamăgiți de imperfecțiunea mea, uimiți că nu eram ceea ce se așteptau, pentru că Duhul din ei a răspuns la Duhul din mine... dar Duh nu e tot ce sunt.
Alții se uită la mine ... îmi citesc gândurile și-mi pătrund sufletul, în care de altfel îi las să privească și au impresia că eu sunt doar sentimentele, gândurile sau crezul meu și pleacă dezamăgiți atunci când constată că nu vreau să se vadă mai mult decât las. Sufletul lor răspunde la ceea ce uneori e în sufletul meu, dar eu nu sunt doar suflet.
Alții se uită la exteriorul meu și spun ”nu-i nu știu ce de capul ei” pentru că au fost izbiți de ce le-a izbit ochii. Dar eu nu sunt doar trup.
Am zile bune și am zile mai puțin bune. În zilele bune încerc să mă las modelată și să-L las pe Adonai să se vadă în mine pentru că știu că de prea multe ori mă văd doar eu... În zilele mai puțin bune obosesc, obosesc să răspund, obosesc să ascult părerea altora și tot ce e mai rău și putrezit în mine iese la suprafață. Ce e de mirat în asta? E de mirat că nu sunt doar Duh? E de mirat că nu sunt doar suflet? E de mirat că nu sunt doar trup? E greu de înțeles că sunt toate trei și că dacă nu, nu aș fi eu? Nu e nimic șocant la faptul că am momente neprihănite, nu e nimic șocant la faptul că am momente triste, nu e nimic șocant la faptul că am momente în care reacționez fără măcar să gândesc... Dacă nu e clar, să clarific: SUNT PERFECT IMPERFECTĂ și nu scriu, nu caut, nu tânjesc pentru că aș pretinde că aș fi desăvârșită, ci pentru că vreau să fiu...
Dacă citești acest blog și poate ai văzut ceva spiritual care m-ar ridica în vreun fel în ochii tăi, nu te pripii să-mi dai prea mult credit că s-ar prea putea să îți schimbi părerea când vezi că mai sunt și suflet și trup și înainte ca voi, ”binevoitorii” mei dragi, să-mi lăsați mesaje despre cum să mă maturizez, cum să mă pocăiesc, cum să mă schimb, gândiți-vă că poate, doar poate, nu sunt doar atât cât vi se pare.
Mulțumesc tuturor celor care nu mi-ați dat credit peste măsură niciodată, dar care în continuare îmi dați har să caut, să fiu duh, suflet și trup, să fiu toate așa cum toate a intenționat Adonai să fiu. Mulțumesc.

Bat Melech בת מלך
Cristina

8 comments:

  1. Inteleg doamna Cristina, sunteti impreuna Duh, suflet, trup; asa suntem toti. Dar, de-a lungul vietii, uneori, putem spune ca suntem mai mult suflet, sau ma mult Duh, sau mai mult trup, in functie de trairile noastre de moment? Tare mi-ar place sa ne explicati in termeni ebraici totul, adica Duh...suflet...trup, si legatura dintre ele. Se poate?
    Si apoi, la moartea noastra, ce se intampla? Cu trupul, stim toti....dar cu sufletul, cu Duhul?
    Dumnezeu sa va dea puterea de a implini tot ce va doriti!

    ReplyDelete
  2. Nu cred că ești uneori mai mult suflet, alteori mai mult duh și alteori mai mult trup. Cred că există lucruri la care te poți relaționa doar cu Duhul, există lucruri la care te poți relaționa doar cu sufletul și altele la care te poți relaționa doar cu trupul și nici una nu este de disprețuit. Duhul e partea din Adonai, e Ruach (suflare sau vânt) e respirația Lui în om, sufletul e esența omului, intelectul, simțirile, etc, iar trupul e partea exterioară a omului. Adonai nu a vrut să fie doar El și nu a vrut să fim doar noi fără El și ne-a dat trupul să ne relaționăm prin simțurile lui la o lume pe care a creat-o perfect. Dacă tot era despre Duh, nu mai trebuia să creeze lumea, dar a creat-o cu lucruri care nu sunt absolut necesare omului, cum ar fi culorile. Adonai putea să creeze o lume alb negru și noi nu am fi simțit lipsa culorilor. Ar fi putut să creeze un sistem de proteine și tot ce are organismul nevoie care să nu aibă neapărat gust, dar Adonai și-a luat timp să creeze sute și mii de fructe cu gusturi total diferite, părări colorate în culori care nici măcar nu le știm numele, nu pentru că ar conta pentru păsări dar pentru că ne bucură nouă ochii și sufletul. Dar ca luma asta să nu fie doar despre trup și suflet, a pus parte din El în noi să simțim dorul după o lume la care nu-i putem vedea culorile și nu-i putem simți gustul și care este veșnică nu temporară și acolo e destinat omul să ajungă. (prin Yeshua binențeles).
    Articolul meu nu era despre asta... dar sper că are sens răspunsul meu.
    Poți să-mi spui ori Bat Melech ori Cristina dar sub nici o formă ”doamna Cristina„. Mulțumesc :)

    ReplyDelete
  3. aca macar din cand in cand nu ne-am mai uita la oameni prin prisma nostra si am incerca sa-i vedem cum asa cum sunt. Sunt curioasa cat de mult ne-am zidii unii pe altii. Sincer uneori cand ma uit pe blogul tau, am impresia ca si intrebarile care ti se pun, sunt in functie de cum vor unii sa raspunzi. Nu vor de fapt sa auda ce ai de zis, vor sa le confirmi ceea ce ei cred deja, si sa te pazeasca Adonai de gura lor daca se intampla sa nu crezi la fel. Chiar si aici trebuie sa jucam jocuri? Blogul asta a fost creat pentru inima ta si Slava lui Adonai, si ar fi fain sa ne abtim de chestii menite sa ne inalte pe noi, nu pe El.

    Emma

    ReplyDelete
  4. Si da, sunt trup, suflet, duh. Si da, sunt zile cand sunt plina de veselie si zile cand plang de nu ma vad bine.
    Zile cand plutesc in adieri frumos mirositoare si zile cand ma tarasc lovindu-am de nu ma vad bine.
    Sunt om, pana la urma asta sunt ...
    Si totusi, in mine adanc sadit sau amestecat e Dumnezeu.
    De aici mi-i fericirea, de aici imi vine zborul, in El imi alin dorul ...
    Dar, pe pamant, sunt om

    ReplyDelete
  5. Multumesc! Cristina...
    ...si mi-ar parea rau ca intrebarile mele sa fie percepute ca unele a cuiva care 'nu vrea sa auda ce ai tu de zis, vrea sa ii confirmi ceea ce crede el deja' NU! nici vorba de asa ceva Sper, Cristina, ca ai sesizat sinceritatea intrebarilor mele, la fel cum sesizez eu adevarul cuvintelor tale. Si ca imi vei permite sa-ti mai pun intrebari, chiar daca ele par a fi rupte din context. Vezi bine ca, in esenta lor, nu sunt, raspunsurile tale o dovedesc. Am vrut neaparat sa fac aceste precizari. Si nu inchei inainte de a-ti spune inca o data: "Multumesc! Bat Melech."

    ReplyDelete
  6. Teodor, Emma a scris comentariul respectiv înainte să-l scri tu dar eu am început să-ți răspund și l-am aprobat al ei după tine, dar sub nici o formă ea nu făcea referire la tine, ci doar pentru că știe unele situații specifice a scris acele lucruri.
    Liniștit poți să întrebi și dacă pot și știu îți răspund. Mulțumesc pentru interesul pe care îl ai pentru Iudaism și poporul evreu, fii binecuvântat!

    ReplyDelete
  7. Draga Teodor

    Crede-ma cand iti spun, cu siguranta nu m-am referit la tine. Bat Melech scrie din ianuarie 2009 si tot de atunci ii citesc blogul. Crede-ma ca am vazut destule comentarii de genul, si care in nici un caz nu au fost facute cu gandul de a o zidi pe ea sau pe oricine altcineva. Nu la intrebari ca si a tale ma refer eu in nici un caz. Imi pare rau daca ti-am dat impresia asta. De mult ori ma supara faptul ca ea impartaseste cu noi cele mai scumpe trairi ale ei si ceea ce o invata Adonai si in loc ca unii sa precieze cat de vulnerabila se face, simt nevoia sa o indemne la pocainta, de parca asa ceva ar fi treaba lor. Nu am intentionat in nici un fel sa te ofensez cu remarcile mele si daca am facut-o te rog sa ma ierti.

    Emma

    ReplyDelete
  8. TU esti TU, si indiferent de ce crezi tu sau oamenii despre tine Dumnezeu TE IUBESTE asa cum esti TU, PERFECT DE IMPERFECTA.

    ReplyDelete