CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Monday, April 13, 2009


Rabbi Yehudah Prero, spunea referitor la Chametz (pâinea dospită, sau orice produs dospit, care conţine drojdie sau praf de copt sau orice alt component de acest gen, folosit în alimentaţie) că reprezintă Yetzer Hara (înclinaţia păcătoasă, firea pământească) a omului. El scoate în evidenţă că Chazal (autoritatea rabinică din Talmud) asociază Chametz cu cele mai rele trăsături de caracter ale omului, cum ar fi mândria, gelozia, ura, lăcomia, pofta. (Acest lucru mi-a amintit de cum descrie firea pământească, Pavel în Galateni 5.)
Înainte de Pesach evreii petrec mult timp căutând să-şi curăţească locuinţele de orice firimitură de Chametz, iar Rabbi Yehudah Prero menţionează că tot astfel un evreu trebuie să-şi curăţească sufletul şi viaţa de Chametzul spiritual.

M-am tot gândit zilele astea la ce reprezintă Matzah (pâinea nedospită sau azimile) şi la ce reprezintă Chametz.
Yeshua le dă la Talmidim (ucenici) Matzah şi le spune „Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu.” El nu s-a identificat cu pâinea dospită, Chametz, ci S-a identificat cu Matzah.

Drojdia din compoziţia pâinii, o umflă, o creşte, o face plăcută la vedere şi la gust, dar drojdia este doar o "iluzie" care umple cu aer conţinutul pâinii. Matzah din contră, este plată, "străpunsă", este frământată până când nu mai este nici un strop de aer în ea, nu este prea plăcută la gust şi nici la vedere...


Yeshua nu avea nimic care să atragă privirile (Yeshayahu 53:2). Nu avea deloc mândrie (aer). El S-a smerit până la moarte şi încă moarte de cruce... A fost străpuns în Însuşi trupul Său, la fel cum o Matzah este străpunsă... Matzah nu o mănânci de plăcere, o mănânci pentru că te hrăneşte, iar Yeshua a spus că cine va mânca din El, nu va mai flămânzi niciodată...(Yohanan 6:35).


Evreii mănâncă Matzah ca să le amintească de plecarea pe fugă din ţara Egiptului. Matzah era simbolul sclaviei lor, pentru mine este la fel ... simbolul unei vieţi trăite cândva de demult, când eram sclavă în ţara păcatului, dar am fost scoasă de acolo cu mână tare, de Însuşi HaMelech (Regele). Pentru El nu a fost un lucru de apucat că era Fiul Dumnezeului PreÎnalt, s-a dezbrăcat de Sine şi S-a făcut asemenea mie, ca eu să pot fii îmbrăcată în El, cu o neprihănire pe care o dă Adonai (Baruch Hu ) prin credinţă.


Bat Melech
Cristina




No comments:

Post a Comment