CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, May 23, 2012

De dragul Lui

Azidimineață am urmărit un documentar despre viața Maicii Teresa. De multe ori am auzit pe unii aproape divinizând-o, iar alții criticând ori lipsurile din crezul ei, ori felul ei de a prezenta creștinismul, ori îndoielile ei cu privire la Adonai și dreptatea Lui.
Acest documentar încerca a se păstra imparțial, intervievând până și un psiholog care să ateste problemele emoționale de care suferea femeia, ca să argumenteze felul în care de multe ori Îl percepea pe Adonai.
Eu nu vreau să vorbesc despre cât de corect din punct de vedere doctrinar era crezul ei, pentru că știu câte basme am crezut și eu până când m-a luminat Adevărul și cu siguranță mai sunt lucruri sau păreri incorecte în crezul meu pe care am să le văd altfel în câțiva ani, deci nu sunt în măsură să puric pe nimeni. Însă chiar dacă nu voi vorbi despre crezul ei, am să vorbesc despre faptele ei. Un om nu îl cunoști după ce crede sau suține sau argumentează, ci după ceea ce face. Un pom bun va face roade bune și roadele se văd și după rod cunoaștem dacă oamenii sunt buni sau nu, restul e doar teorie care rămâne la stadiul de teorie până când este testată practic. La fel și în cazul Maicii Teresa, am să judec doar faptele ei și nu doctrina ei, iar faptele ei au promovat-o pe ea și dragostea ei față de Adonai, de la un capăt al pământului până la celalalt și nu pentru că ea căuta să fie cunoscută, ci pentru că nu putea ascunde în nici un fel ceea ce făcea Adonai prin ea.
A ajuns să se se atingă de cei de neatins, de toți cei abandonați de societate și a luptat împotriva avorturilor și a nepăsăriii până la ultima suflare. 
La un momentdat în documentarul respectiv ea povestea că a visat că a ajuns la porțile raiului și acolo a întâmpinat-o Sfântul Petru și i-a spus ”du-te înapoi, aici nu sunt gropi de gunoi!” (ea era cunoscută pentru că aduna pe toți muribunzii și leproșii din gropile de gunoi ale Indiei). Maica Teresa s-a supărat și i-a răspuns Sfântului Petru ”pentru că mi-ai spus asta, atunci am să umplu cerul cu leproși, prostituate și orfani!” ea a continuat spunând ”până astăzi numărul lor a trecut de 50.000 și încă nu am terminat să mă răzbun pe Sfântul Petru.”
Mi-au dat lacrimile. N-am auzit în viața mea de o decizie mai frumoasă și îndrăzneață. Mi-e ușor să stau în fața televizorului să văd cum a plâns și transpirat și obosit o femeie de statura unui copil de 12 ani și pe urmă să mai îmi și dau cu părerea dacă oare a fost corect că a crezut într-un fel sau altul. Mi-e ușor să stau la calculator să citesc despre munca de o viață a unui om în ogorul lui Adonai și să o declar bună sau mai puțin bună. Mi-e ușor să ascult predici și să îmi dau cu părerea cât de sus sau de jos e vorbitorul, când nu eu mi-am dat sufletul afară învățând cuvintele pe care tocmai le-a născut cu durere cineva în fața mea.
Maica Teresa, indiferent de greșeli sau goluri în crez, indiferent de îndoielile pe care le avea și care o măcinau până în pragul disperării, femeia asta nu s-a lăsat de Adonai nici măcar atunci când credea că El a abandonat-o și că n-o mai vrea.
Eu știu cum sunt. Mi-am petrecut 30 de ani din viață încercând să cunosc inima asta înșelătoare care îmi bate în piept, ca nu cumva să mă trezesc că mă surprinde cu ceva. Nu mă surprinde nimic la mine, nici că sunt ipocrită, nici că de multe ori lovesc și pe urmă întreb dacă trebuia, nici că judec de parcă mie mi-a fost încredințată judecata, nici că îmi dau cu părerea despre adevăruri pe care nici eu nu le cunosc deplin, nici că mă împiedic când ți-e lumea mai dragă, nici că mă tem și încerc să maschez asta cu vorbe mari. Nu, nimic nu mă surprinde la mine, dar azidimineață uitându-mă la documentarul respectiv am înțeles că și dacă sunt în felul ăsta pe care de multe ori îl disprețuiesc, n-am nici un drept să mă opresc. Așa cum sunt n-am să încetez să sper că ce a început Adonai în mine va duce la bun sfârșit. N-am să încetez să sper că El nu se lasă intimidat de nevrednicica mea. N-am să încetez să-L caut pentru că s-ar prea putea ca El să poată găsi pe cineva mai bun decât mine care să-I facă cinste mai mult decât mine, poate chiar și să se oprească să vrea ceva așa căldicel și nefinisat ca mine, dar eu nu am cum să găsesc ceva mai bun ca El, așa că și dacă m-aș trezi într-o zi cu gândul că m-a părăsit și că nu mă mai vrea, nici atunci n-am să mă opresc, pentru că eu n-am nimic mai bun decât pe El. 

Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

4 comments:

  1. Oamenii sunt adesea neintelegatori, irationali si egoisti...
    Cu toate acestea iarta-i.
    Daca esti bun, oamenii te pot acuza de egoism si intentii ascunse...
    Cu toate acestea fii bun.
    Daca ai succes, poti castiga prieteni falsi si dusmani adevarati...
    Cu toate acestea cauta succesul.
    Daca esti cinstit si sincer, oamenii te pot insela...
    Cu toate acestea fii cinstit si sincer.
    Ceea ce construiesti in ani, altii pot darama intr-o zi...
    Cu toate acestea construieste.
    Daca gasesti linistea si fericirea, oamenii pot fi gelosi...
    Cu toate acestea fii fericit.
    Binele pe care il faci azi, oamenii il vor uita maine...
    Cu toate acestea fa bine.
    Da-i lumii tot ce ai mai bun, si poate nu va fi niciodata de ajuns...
    Cu toate acestea da-i lumii tot ce ai mai bun.
    La urma urmei este intre tine si Dumnezeu...
    N-a fost niciodata intre tine si ei, oricum.

    (Poem, Maica Teresa)

    Maria de Jesus

    ReplyDelete
  2. a fost o persoana publica internationala, am inteles acordarea premiului nobel pentru pace in 79, dar nu am inteles ce ,,merite,, a avut pentru beatificarea ei de catre biserica catolica .
    fi binecuvantata!

    ReplyDelete
  3. Eu personal nu sunt de acord cu beatificarea sau canonizarea nici unui om. Nu cred în superoameni, cred doar în puterea Lui Adonai și harul Lui care întărește omul ca să-și înfrângă firea pământească. Fii binecuvântat!

    ReplyDelete
  4. "N-am să încetez să sper că ce a început Adonai în mine va duce la bun sfârșit."-frumos spus, acelasi lucru cred si eu.

    ReplyDelete