CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, October 13, 2010

Promisiune

David a fost în mare strâmtorare, căci poporul vorbea să-l ucidă cu pietre, pentru că toţi erau amărâţi în suflet, fiecare din pricina fiilor şi fetelor lui. Dar David s-a îmbărbătat, sprijinindu-se pe Domnul, Dumnezeul lui. - 1 Samuel 30:6

În mod normal, când cineva primește o chemare extraordinară, ca David HaMelech, se așteaptă la lucruri extraordinare și dacă mai și citește vreo 10 cărți despre proclamat și despre cum dacă ceri orice și ai credință primești, despre o credință care mută munții și o favoare care lasă lumea mască, e normal ca să-i fie imposibil să înțeleagă ce face Adonai când în loc să ți se închine stelele, luna și soarele, te lasă să fii vândut rob și târât în Mitzrayim (Egipt), iar în loc să te pună direct pe tron lasă să fii urmărit de Saul și atacat de Amalec când ți-e lumea mai dragă și în loc să fii împărat, ești unul care trăiește ascuns și în afara legii.
Oricine a citit măcar odată Scriptura poate să-ți spună frumos că în viața asta avem parte și de încercări dar trebuie să ne păstrăm credința și sună frumos în teorie, dar ce faci când ți s-a făcut o promisiune cu mult timp în urmă, dar în loc să o vezi împlinindu-se, ai parte de exact opusul și asta durează de ani buni? De obicei începe să vină îndoiala ”oare chiar a zis Adonai?” și ajungi să Îl vezi total distorsionat, pentru că în mintea ta dacă ar fi real s-ar fi împlinit deja și te îndoiești nu doar de promisiune ci și de caracterul Celui ce a făcut promisiunea. Nu cred că Adonai lasă să meargă lucrurile în felul ăsta pentru că se joacă cu noi, ci cred că în final vrea să prețuim inima Celui care a promis mai mult decât promisiunea în sine. Dacă în mintea mea caracterul Lui se schimbă doar pentru că mă obosește așteptarea, la ce mi-ar folosi împlinirea promisiunii? Dacă am parte doar de suferință, schimbă asta cu ceva faptul că El e bun și milostiv? Și dacă mi-a promis că voi ajunge să domnesc peste Israel, schimbă cu ceva ca așa va fi doar pentru că acum sunt în țara filistenilor și tocmai ce am fost prădat de Amalec? Nu. Cred că a avea parte de împlinirea unei promisiuni are de-a face cu a cunoaște caracterul Celui care a făcut promisiunea și a ajunge până acolo încât să nici nu mai conteze nimic decât El, cu sau fără promisiune.
Nu ai cum să vezi cât îți rezistă dragostea dacă nu ți-e încercată, dacă Cel pe care Îl iubești nu te duce până în punctul în care nu mai faci diferența dacă sunetele pe care le auzi sunt șoapte sau țipete și ești atât de lovit încât și mângâierile te dor, doar ca la urmă să poți răspunde real când te întreabă: ”Mă mai iubești? Dacă las să fii lovit, mai crezi că te apăr? Dacă las să plângi, mai crezi că Eu te mângâi? Dacă las să fii atacat, mai crezi că sunt biruitor pentru tine? Dacă las să ți se ia tot, mai crezi că Eu îți port de grijă? Dacă nu-Mi mai simți mâinile, crezi că te-am lăsat? Dacă nu mai simți că te iubesc, Mă mai iubești?”

Mi-l închipui pe David căzut la pământ, cu o promisiune făcută de mult și cu multe cicatrici care stau mărturie împotriva promisiunii, înconjurat de oameni gata să-l omoare, în timp ce sute de gânduri i se lovesc de suflet și nu mai înțelege nimic. Se vede părăsit, pierdut și înșelat, dar nu întreabă ”de ce?!” și nu strigă la Adonai nervos... ci de acolo, de unde nici un om nu-l mai putea ține, și-a amintit de Adonai și s-a sprijinit pe El pentru că a înțeles că promisiunea nu înseamnă nimic dacă nu-L crede pe Cel care a promis și uită că El e neschimbat.
Dacă ești doborât de prea multă așteptare, cu prea multe neîmpliniri și lacrimi și cazi cu așa greutate că nici un om din lumea asta nu te-ar mai putea ține, sprijinește-te pe El și ridică-te. Te sprijinești doar când nu mai poți sta în picioare și dacă Adonai îngăduie să nu-ți mai stea credința în picioare și să ți se prăbușească toate teoriile pentru că nimic din ce știi nu mai funcționează, nu căuta să te ții de nimic, sprijinește-te doar de El. Scopul Lui nu e să te distrugă ci să te ducă până în punctul în care îi spui real, ca și Kefa ”Adonai Tu toate le știi și știi că Te iubesc”.


Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

No comments:

Post a Comment