CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Friday, October 22, 2010

Întuneric și Lumină

Elohim a zis: „Să fie lumină!” Şi a fost lumină.
Elohim a văzut că lumina era bună; şi Elohim a despărţit lumina de întuneric.
Elohim a numit lumina zi, iar întunericul l-a numit noapte. Astfel, a fost o seară, şi apoi a
fost o dimineaţă: aceasta a fost ziua întâi. - Bereishit/ Geneza 1:3-5

Când Adonai a creat lumea noastră, lumina și întunericul deja existau doar că în lumi diferite. Nu scrie nicăieri că Adonai ar fi creat lumina și întunericul, deci se poate deduce că acestea deja existau. Adonai nu a ales să creeze această lume în lumină ci a mers în întuneric și acolo a zis ”să fie lumină!”. El nu a diminuat lumina ca să facă loc întunericului, ci a mers în întuneric să ducă lumina. Despre întuneric nu a zis că era bun, dar lumina a văzut că era bună, de aceea a despărțit-o de întuneric, tocmai pentru a nu lăsa impresia oamenilor că yin-yang (binele și răul, lumina și întunericul) se întrepătrund undeva și că sunt tot același lucru. Adonai a lăsat ziua să înceapă cu întunericul.
Unul din versetele mele preferate este din Tehillim 18 passuk 28 și spune ”Da, Tu îmi aprinzi lumina mea. Domnul, Dumnezeul meu, îmi luminează întunericul meu.” În lumea mea întunericul era starea mea naturală, dar a venit Yeshua și mi s-a făcut lumină. Nu m-a teleportat pe mine în Lumină, ci a venit El: Lumina, până în întunericul meu ca să-mi fie lumină. Adonai S-a mutat pe Sine în lumea mea limitată și întunecată și acolo a început să facă toate lucrurile noi. Ieri mă gândeam că nu văd nimic, nici un rezultat la multe din eforturile mele și aproape tot din ce am investit spiritual ori s-a oprit ori a devenit un fel de nimic și în timp ce stam eu așa într-un fel de depresie, am auzit în mine ”a fost o seară, şi apoi a fost o dimineaţă: aceasta a fost ziua întâi.” Aparent nu are nici o logică și nici o legătură, dar am înțeles că Adonai e așa de smerit încât nu a făcut un show de Lumină care să mă orbească din prima secundă de Viață. El știa că am trăit în întuneric mult timp și că îmi va lua mult timp ca să mi se obișnuiască ochii să vadă Lumina, de aceea a lăsat noaptea să fie cea pe care am văzut-o prima dată după ce El a zis ”să fie Lumină!” Apoi, treptat a îndepărtat întunericul și a adus Lumina. Dacă stai într-un mediu luminat și apoi dintr-o dată se face întuneric, te cuprinde disperarea pentru că ochii nu-ți sunt obișnuiți și chiar dacă ar fi o lumânare în întunericul tău, ți s-ar părea insignificantă pentru că nu se compară cu lumina pe care ai experimentat-o înainte, dar dacă ești în întuneric, o lumânare aprinsă ți se pare un soare și apreciezi lumina oricât de mică sau mare ar fi.
Yeshua e Lumina lumii și ar fi putut să lumineze la așa intensitate încât să nu mai existe întuneric și nici măcar umbre, dar El nu S-a impus în nici un fel ci a lăsat să pară ca și cum nimic nu s-a schimbat prin faptul că a apărut. În întuneric a zis ”să fie lumină!” și a fost o noapte dar nu de dragul întunericului ci de dragul celor care locuiau în întuneric și care ar fi fost orbiți de El.
Am vorbit cu unii așa ziși ”dezamăgiți de Adonai” și cam toți au aceeași replică ”păi dacă spune că va face bine, ce e cu răul ăsta?! și dacă a spus că face lumină, ce e cu întunericul ăsta?!” ca și cum ar fi fost înșelați în crezul lor. Știu că pare de neînțeles să spui că Tu Ești Viața și să Te duci să mori, pare nefiresc să spui că Ești Atotputernic, dar tocmai ce ai fost bătut și batjocorit de niște muritori de rând și pare de neimaginat să spui că Ești Lumina și că Ești cu mine, dar eu nu văd nici la un metru în fața mea... dar cred cu toată inima mea că Viața ar fi avut efect doar dacă ar fi biruit moartea și tăria Lui ar fi fost valabilă doar dacă S-ar fi abținut să nu-i spulbere pe cei care-L chinuiau, iar Lumina Lui e valabilă doar dacă are ca scop să lumineze pe cei cu ochi de carne ca să vadă Calea, nu ca să fie orbiți de uimire. Scopul Lui nu e să ne uimească, chiar dacă rămânem uimiți, ci scopul Lui e să-L cunoaștem și atunci când luminează cu puterea unei lumânări și și atunci când ne orbește.
Probabil că nu am prea mult sens azi și nu știu dacă se înțelege ceva din ceea ce scriu, dar vreau doar rămână însemnat că Adonai mi-a luminat întunericul și că de dragul meu S-a smerit și a lăsat ca ziua să-mi înceapă cu noaptea.

Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

2 comments:

  1. Orice om cu o minima cultura medicala la mansarda stie ca ochiul orb nu numai ca nu percepe lumina , dar nu vede nici intunericul ; ochiul orb nu vede negrul din spectrul culorilor , el nu vede nimic . Greu de inteles pentru cei obisnuiti sa vada lumina si sa li se para normal sa aiba acest dar ...
    Cind Adonai ne-a chemat din nimic , nu puteam fi altfel decit orbi . De aceea , ca sa putem pretui Lumina Lui - si nu orice flash surogatic care ne survoleaza sporadic dar mult prea perceptibil existenta - si sa constientizam ce inseamna a umbla in ea , a hotarit , in infinita lui intelepciune , sa percepem mai intii intunericul .
    Aceasta prima zi a creatiei , inceputa cu noaptea , se suprapune perfect vietii mele .
    Cind am venit pe lume era o zi , in zori . S-ar putea presupune , poate , ca ar fi trebuit sa fiu , chiar de atunci , o fiica a Luminii . Dar , totusi , multi ani de-a rindul n-am vazut nimic , nici macar intunericul care crestea in mine pe masura ce cresteam eu . Asa cum n-am vazut nici intunericul altora sau mi se parea ca e lumina .
    Cind m-am nascut a doua oara , in 23 octombrie exact in urma cu 18 ani , era seara si , cind am deschis ochii obisnuiti atita vreme sa vada doar intunericul , mi-am dat seama pentru prima oara de cit de multa vreme asteptam o zi in care sa primesc Lumina . Iar Ea asteptase si mai mult decit mine , asa ca , dupa atita orbire si mult intuneric , a venit la mine acolo unde si cum eram si nu m-a mustrat ca n-am vazut-o atita amar de vreme .
    N-am sa uit niciodata ca viata mea a inceput cu o noapte in care am primit Lumina!
    In fiecare an , in 23 octombrie , este ziua Luminii mele care mi-a vindecat orbirea si mi-a luminat intunericul .
    Multumesc , Yeshua , pentru ca Tu esti Lumina mea!

    Maria de Jesus .

    ReplyDelete
  2. "Scopul Lui nu e să ne uimească, chiar dacă rămânem uimiți, ci scopul Lui e să-L cunoaștem și atunci când luminează cu puterea unei lumânări și și atunci când ne orbește."

    Multumesc din suflet, tu Chris. Parca tot din ceea ce face El are la baza "Cunoaste-Ma! Si odata ce M-ai cunoscut nu uita!" Imi place citatul pe care mi l-ai zis "Dumnezeu lucreaza intodeauna la fel, pana cand decide sa lucreze altfel." Problema pare sa fie ca noi ori vrem lumanari or vrem showri de laser, dar rar ne nimerim sa vrem aceleasi lucruri pe care le vrea El. A venit si a suturat muntii cu puterea Lui si ne-a fost frica, a venit si S-a coborat la nivelul nostru si nu L-am recunoscut ca si Adonai, ca imaginea nu se potrivea cu ultima "aparitie", si exact la fel suntem si acum. Slava Lui, ca mila ii ramane mereu aceiasi, si nu se satura sa ne mai lumineze inca o data, si inca o data...continuand sa creada ca intr-o zi vom vedea.

    Fi binecuvantata, tu scumpa, si multumesc pentru postare. Mi-a placut foarte mult.

    Emma

    ReplyDelete