CATRE CITITORI

Articolele prezentate în acest blog reprezintă convingerile şi părerile personale, cugetările mele, trăirile mele şi ceea ce Adonai mă învaţă. Crezul meu nu este asociat cu nici o denominaţiune, cult sau comunitate.
Articolele mele sunt rezultate din trăirea mea cu Adonai, deci nu încurajez publicarea, copierea sau reproducerea acestora, fără acordul meu.

Mulţumesc pentru înţelegere,
Bat Melech בת מלך

Wednesday, August 25, 2010

Arvuna Duhului

Ascultă, Israele! Domnul, Dumnezeul nostru, este singurul Domn. - Devarim/ Deuteronom 6:4

Adonai e Unul Singur. Adonai e unitatea perfectă între trei manifestări diferite ale dumnezeirii. Ha Av (Tatăl), Ha Ben (Fiul) și Ruach HaKodesh (Duhul Sfânt) sunt Una. N-a fost destul pentru Adonai ca să fie Tată și să-Și înțeleagă creația de la nivelul de Tată, dar S-a făcut pe Sine Însuși adică parte din El să fie Fiu ca să-Și înțeleagă creația de la nivelul ei ... și ca și cum asta n-ar fi fost destul, după ce L-a înălțat pe Fiul, S-a coborât din nou la toți cei ce deveniseră fii prin Fiul, ca să le fie Mângâietorul.

Cu ceva ani în urmă, un unchi de-al meu voia să-și vândă un teren din fața casei și cumpărătorii au venit și pentru că le-a plăcut au vrut să încheie un contract cu el. Ca semn că ei vor terenul respectiv, nu a fost destul să scrie contractul și să semneze martorii care au fost de față, dar au mai și dat un avans, o arvună, ca semn că se vor întoarce să-și ia terenul în proprietate. Binențeles, respectivii nu s-au mai întors și au pierdut suma de bani dată.

Ruach HaKodesh este arvuna, acontul sau avansul promisiunii vieții veșnice (2 Cor 1:22). Este ca și cum Yeshua a știut că vom începe să ne îndoim că se va întoarce după noi, așa că ne-a dat ca arvună a promisiunii Lui pe Ruach HaKodesh. A plătit în avans ca noi să nu ne pierdem speranța. Și nu a dat ca arvună ceva de care se poate lipsi, ci a dat ca arvună parte din El Însuși ca să înțelegem că nu are cum să se răzgândească.
Adonai a specifiat de la început că El e Unul Singur. Acționează ca și Unul Singur. El e de nedespărțit. Asta e nădejdea mea!
Chiar dacă ar fi să nu mă mai pot ține de Yeshua, chiar dacă ar fi să-mi pierd toată speranța și voința de a merge mai departe, știu, că știu, că știu, că Ruach HaKodesh pe care L-am primit prin credința în Yeshua, Mângâietorul meu se va ține cu toată puterea de Mântuitorul meu și Mântuitorul meu se ține cu toată puterea de Tatăl. Chiar dacă ar fi dezbinare în însăși sinea mea... chiar dacă mi-ar întuneca frica mintea și nu aș mai găsi puterea să cred, Ruach HaKodesh care e în mine va fi în unitate deplină cu Fiul și cu Tatăl. Ruach HaKodesh pe care L-a pus Yeshua în mine ca arvună, mă vrea cu gelozie pentru Sine. (Yaakov 4:5)
Eu sunt una din cei mai imperfecți oameni pe care îi cunosc și de multe ori devin descurajată când văd ce strâmb umblu și-mi vine să renunț, să-mi sap o groapă și să stau acolo, să fug și să mă ascund de El, să fiu departe de El, dar cunoscându-mă că aș renunța de fiecare dată când aș cădea, Yeshua L-a pus pe Ruach HaKodesh în mine care e magnetul care mă trage, e puterea supranaturală care nu mă lasă să fiu departe. El tânjește să fie una cu Fiul și cu Tatăl și dacă e în mine, acolo vrea să mă ducă, aproape de Fiul și de Tatăl.
Dacă Adonai n-ar fi Unul Singur, aș avea motive să disper, să renunț și să mă tem, dar Adonai e Unul și ca să fie sigur că rămân aproape de El mi-a dat parte din El, mi-a dat Duhul Lui care nu vede nimic altceva decât unitate cu dumnezeirea.
Mulțumesc Adonai. Mintea mea nu e în stare să priceapă încă tot ce ai făcut pentru mine și inima mea nu e în stare să simtă dragostea pe care mi-o porți, dar îți mulțumesc că Te ții de Tine Însuți chiar din mâna asta de pământ... Nu înceta să mă atragi la Tine... pricep eu mai greu, dar până la urmă înțeleg. Mulțumesc că nu renunți la mine și că prin Însăși natura Ta n-ai cum. Îți mulțumesc că ai să te întorci după mine... chiar dacă nu știu cum și nu văd nimic, știu că ai să Te întorci după mine. Au trecut atâtea sute de ani Yeshua și știu că Te-au așteptat oameni mai neprihăniți ca mine, dar adu-Ți aminte de mine după harul Tău nu pentru ”neprihănirea” mea, adu-Ți aminte de arvuna pe care mi-ai dat-o și întoarce-Te după mine și după toți cei ce și-au pus nădejdea în Tine. Bo Yeshua, Adonai sheli! (Vino Yeshua, Domnul meu!)

Bat Melech בת מלך
Cristina כריסטינה

2 comments:

  1. "Biblia ne prezinta o progresie a nivelului de intiminate prin felul in care Dumnezeu se implica in creatia Sa. Vechiul Testament ne vorbeste de Dumnezeul Prea Inalt, un Tata care se ingrijeste de nevoile noastre pana in cel mai mic detaliu. Evangheliile ne vorbesc despre Dumnezeul de aproape, care a devenit unul dintre noi, acceptand urechi, corzi vocale, si celule nervoase care Il fac sa simta durerea fizica. Epistolele ne vorbesc despre Dumnezeul dinlauntrul nostru, un Duh invisibil, care da expresie acelor nevoi din noi pentru care nu avem nici cuvinte. "Capitolul gemetelor" din Romani 8, se termina cu o promisiune indrazneata, ca intr-o zi nu va mai fi nevoie de gemete." Philip Yancey- "Reaching for the invisible God-In cautarea Dumnezeului Invizibil"

    Cata mangaiere e in relatia asta cu un Singur Dumenezeu, care a vrut sa ne priceapa si sa fie priceput fara nici o limita asa ca nu S-a dat inapoi de la nimic. M-a miscat atat de mult cand zilele trecute am citit ca daca nu ar fi venit pe pamant, nu ar fi cunoscut durerea fizica in "pielea" Lui pentru ca nu are o prezenta fizica. Ce gand!

    ReplyDelete
  2. "Indata ce cuget la Cel Unul , ma si invaluie stralucirea Celor Trei . Indata ce Ii deosebesc , sint trimis inapoi la Cel Unul . Cind ma gindesc la vreunul dintre Cei Trei , ma gindesc la El ca intreg . Si cea ma mare parte din ceea ce gindesc imi scapa". ( Grigorie de Nazianz).

    In originalul ebraic al Bibliei , Numele Domnului este Elohim , substantiv plural . Adonai vorbeste despre Sine Insusi folosind pronumele personal la plural :
    "Sa facem om dupa chipul si dupa asemanarea noastra ..."(Bereishit 1:26).
    Oare la aceasta "actiune" au participat mai multi care semanau intre ei? Si m-a facut duh , suflet si trup , din toate mereu , in acelasi timp , precum El Unul Singur Este . Daca mi-e greu de inteles , si cui nu-i e , pot sa fac o analogie cu apa . Apa poate exista simultan in trei stari fizice :lichida , solida si gazoasa . Tot asa Elohim exista in acelasi moment ca Tata , Fiu si Duh Sfint , echivalente ca natura , putere si eternitate . Si neschimbatoare . Unitatea dumnezeirii nu se schimba niciodata , ramine mereu aceeasi . Adonai este Unul Singur :
    "Iar daca Duhul Celui ce a inviat pe Isus din morti locuieste in voi , Cel ce a inviat pe Hristos Isus din morti va face vii si trupurile voastre cele muritoare , prin Duhul Sau care locuieste in voi". ( Romani 8:11).
    "Singur" Il folosesc in sensul de unitate compusa , ca si cind as vorbi , de pilda , despre un ciorchine de strugure . El nu este trei individualitati separate si distincte , pentru ca eu nu ma inchin la trei dumnezei , ci la Unul Singur .
    Daca Adonai n-ar fi Unul Singur , atunci n-ar fi Iubire . Dar HaAv din iubire m-a facut si din iubire L-a trimis pe HaBen sa moara pentru mine . HaBen din iubire L-a slujit pe HaAv pentru mine . Iar Ruach HaKodesh din iubire se roaga pentru mine .
    Cei Trei sint Unul Singur cind sint contemplati impreuna . Adonai este Unul Singur neschimbator intr-o lume schimbatoare . Si pe linga Acesta Unul nu a mai fost si nu va mai fi vreodata vreunul .
    "Aduceti-va aminte de vremurile stravechi , de la obirsia lor , ca Eu sint Dumnezeu , si nu este un altul . Eu sint Dumnezeu , si nu este nimeni asemenea Mie!" ( Yeshayahu 46:9).
    Laudat sa fie Tatal , Fiul si Duhul Sfint ,un Singur Dumnezeu ,in veci!

    Maria de Jesus .

    ReplyDelete