Suie-te pe un munte înalt, ca să vesteşti Tzionului vestea cea bună; înalţă-ţi glasul cu putere, ca să vesteşti Yerushalyimului vestea cea bună; înalţă-ţi glasul, nu te teme, şi spune cetăţilor lui Yehuda: Iată Dumnezeul vostru! - Yeshayahu/ Isaia 40:9
Rabonim (rabinii) spun că este un pasuk (verset) în Kitvey HaKodesh (Sfintele Scripturi) pentru fiecare om care a existat, care există și care va exista vreodată. Eu cred că pasuk 9 din Yeshayahu 40 este versetul meu. De ce? Pentru că vreau cu toată inima mea să repar ce a stricat Pilat.
Cu mulți ani în urmă citeam despre procesul de judecată al lui Yeshua și am ajuns la partea când Pilat din Pont L-a îmbrăcat pe Yeshua cu o mantie de purpură și o cunună de spini, L-a dus înaintea evreilor și a strigat ”Iată omul!” (Ioan 19:5). Așa a rămas Yeshua în ochii evreilor. Omul chinuit, tras și împins de romani, suferind, vulnerabil și neputincios. Un goy L-a dus pe Domnul meu înaintea poporului Lui și a strigat ”Iată omul!”Cred că de unde stătea Pilat doar atât putea să vadă: un om, așa că a spus ce a văzut. Pilat era om și L-a limitat pe Yeshua la aceeași statură cu a lui.
Nu ai cum altcumva să-L prezinți pe Yeshua decât de unde ești. Dacă Îl privești prin umanitatea ta, atunci nu poți să strigi decât ce a strigat și Pilat, adică ”Iată omul!”, dar dacă ești în Adonai nu ai cum să nu vezi că Yeshua e Adonai și că e HaElohim shel Tzion (Dumnezeul Sionului) și atunci n-ai să poți să taci ci ai să strigi cât te țin puterile în auzul evreilor ”Hineh HaEloheichem!”(Iată Dumnezeul vostru!)
Ca să vezi mai mult decât umanitate în Yeshua trebuie să te urci pe un munte înalt, pe cel mai înalt munte, pe Adonai. Trebuie să urci acolo nu cu gândul de a fi la înălțime ci ca să vestești Tzionului vestea cea bună dacă nu, degeaba te-ai urcat pe munte. Nu știu unde stătea Pilat, dar știu că nu era pe Munte, știu că nu era în Adonai când L-a prezentat pe Yeshua evreilor. Evreii nu sunt ca celelalte popoare, pe ei nu-i convingi cu vorbe, nu-L deghizezi pe Yeshua în ceva ce nu e și cu siguranță nu strigi ”Iată omul!” Ca să vestești Tzionului vestea bună, ca să vestești Yerushalayimului vestea bună, trebuie să te urci pe muntele care e Adonai și de acolo să strigi cu toată puterea ta, fără teamă, la toate cetățile lui Yehuda ”Hineh HaEloheichem!” (Iată Dumnezeul vostru!) A fost destul un goy să strige în auzul evreilor ”Iată omul!” nu mai e nevoie să strige și alții. A venit timpul ca evreii să audă adevărul strigat de pe un munte înalt, fără teamă, spus cu putere și toată încrederea: IATĂ DUMNEZEUL VOSTRU! Hineh HaEloheichem!
Bat Melech בת מלך
Cristina
De aici de unde sunt strig: Iata-l pe Fiul Lui Dumnezeu insa mi-ar placea sa urc cu tine pe munte sa strigam impreuna.
ReplyDeleteEu cred că deja suntem pe Același munte :) și strigătul tău chiar se aude Cella. Fii binecuvântată yafah shel Elohim!
ReplyDeleteyafah shel Elohim ia sa vad daca ghicesc ce inseamna ... frumoasa .... Lui Dumnezeu, cuvantul de la mijloc imi da de furca ;))
ReplyDelete:) încet încet înveți și ebraică
ReplyDeleteBuna Cristina!
ReplyDeleteDin nou un text minunat!!!
Apropos de invatatul limbii ebraice, imi pot permite sa-ti fac o propunere? De ce nu incerci, pentru noi cei interesati, nu putini cred, sa initiezi pe blogul tau un fel de "Invatati ebraica de la Cristina"? Mie mi-ar place mult! Vad bine ca, intr-un fel, o si faci deja, dar parca mie mi-ar place ceva mai special. Sper sa nu ma intelegi gresit.
ADONAI SA TE BINECUVANTEZE !!!
Teo mulțumesc de propunere, m-ai făcut să zâmbesc :) dar nu mă văd în stare să învăț ivrit pe nimeni, plus nici nu aș știi de unde să încep... (nu spune cu începutul :) că nici nu știu unde e începutul) Oricum am să mă gândesc, dar să știi că e o limbă așa de vastă încât doar să studiezi simbolismul literelor ți-ar lua cam 2 ani. Im Yertze HaShem (dacă e voia Domnului) poate fi un proiect de viitor. Mulțumesc de provocare încă odată. Shalom!
ReplyDeleteShalom Cristina!
ReplyDeleteMa bucur ca mi-ai inteles bine propunerea, si imi pare bine ca (sunt convins ca nu gresesc) ea e un fel de buna-provocare pt. tine. De unde sa incepi? Ai putea, de ex. incepe prin a ne explica alfabetul ebraic, cu cat mai multe dintre tainele lui. Cat despre parerea ta: "nu ma vad in stare sa invat ivrit pe nimeni" te asigur ca e numai o parere. Pt. ca, de fapt, ai si inceput, si inca intr-un mod stralucitor, sa o faci. Asa incat nu iti va mai ramane decat sa te incurajezi singura, si sa invoci ajutorul lui Adonai in acest demers. Restul...vei vedea ce usor iti va fi..... Succes!!!
Todah Rabah! (Mulțumesc mult)
ReplyDeleteAstazi sint aici sa marturisesc ca eu , unul dintre cei la care a fost trimis Pavel sa vorbeasca despre El , am aflat de ceva vreme - nu multa ca sa nu ma trufesc , nici putina ca sa nu fi trait degeaba - ca nu este intelept sa le spun evreilor ca Yeshua este Mashiach , atita vreme cit eu insami nu recunosc , accept si marturisesc ca Dumnezeul evreilor este si Dumnezeul meu . Daca nu recunosc in inima mea ca Dumnezeul lui Avraham , Yitzack si Yaakov este singurul Dumnezeu pe care-L cunosc , ca numai Lui ma inchin si ca Torah Lui este modul meu de viata , ei bine atunci nu sint decit un alt Pilat .
ReplyDeletePentru mine personal acest lucru este ca o strada cu circulatie in ambele sensuri ; oricine ai fi - evreu sau dintre neamuri - si din orice directie ai veni , daca mergi pe calea lui Adonai atunci punctul de intilnite este , mai devreme sau mai tirziu ,in Yeshua .
Categoric , nu vreau sa fiu asemenea lui Pilat , desi uneori nu sint nici macar precum Kefa ; Il marturisesc si apoi ma lepad ... .La intrebarea lui Yeshua :"Cine zic oamenii ca sint Eu , Fiul Omului?" , Kefa raspunde intr-un mod oarecum neasteptat pentru ceilalti ucenici :"Tu esti Hristos , Fiul lui Dumnezeu Celui
viu ."( Matei 16:13-16) .Aceste cuvinte n-au fost rodul cugetarii sale , ci glasul harului , dupa cum Insusi Yeshua ii confirma acest lucru :" Fericit esti Simone , fiul lui Iona , ca nu trup si singe ti-au descoperit tie acestea , ci Tatal Meu Cel din ceruri" .( Matei 16:17) .
Yeshua imi cunoaste si mie toate slabiciunile si imi anticipeaza toate tradarile , dar asemenea lui Kefa , nu pune pret pe ele ci pe harul pe care vrea sa mi-l ofere si pe inima mea care se va lasa transformata de el .Stiu ca Insusi Yeshua se roaga pentru mine ca sa nu se piarda credinta mea si sa ramin in veci ancorata in Adonai .
In acest moment al vietii mele nu am tangenta cu nici un evreu ; a existat insa o vreme in viata mea cind unul dintre ei m-a ingrijit mai multi ani la rind si parte din ceea ce sint eu astazi i se datoreaza , iar eu nu pot acum decit sa-i cinstesc memoria ; a venit apoi o vreme cind mi s-a dat mie aceasta sarcina , chiar daca pentru o perioada relativ scurta .
Intre timp am invatat insa foarte bine o lectie : atunci cind Adonai va binevoi sa trimita iarasi pe altii din Klal Israel la mine stiu ca , avind toata convingerea ,le voi putea spune asa :
Pentru mine HaShem Elokeichem emet v'hineh Yeshua HaMashiach shel Israel , HaElocheihem!
Maria de Jesus .